50 jaar Porsche 911

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s 50 jaar Porsche 911

  • Maker
    Discussie

  • Mushroom
    Deelnemer

      Met de geplande productie van 1963 exemplaren verwijst Porsche naar het jaar waarin de 911 zijn wereldpremière beleefde. Het feestnummer van de 911 heeft een exclusieve combinatie van opties en kenmerken, zoals de 400 pk sterke Carrera S motorisering met de ‘wide body’ van de Carrera 4 modellen. Verder monteert Porsche standaard de actieve onderstelregeling PASM en dynamische xenonverlichting, terwijl de 20 inch wielen een verwijzing naar de legendarische ‘Fuchs’-wielen zijn. Ze zijn afgewerkt met matzwarte lak en voorzien van een gepolijst centraal deel. Verchroomde strips op de luchtinlaten voor, op de luchtroosters van de motorruimte achter en op het stijlvolle paneel tussen de achterlichten maken van dit jubileummodel nog meer onderscheidende verschijning.

      3D-badge
      Het Porsche 50 jaar 911 jubileummodel is verkrijgbaar in twee unieke kleuren: geisergrijs metallic en grafietgrijs metallic. Hij is er ook in unilak zwart. Achterop is een tweekleurige badge gemonteerd met het opschrift “911 50” in 3D-effect. Dit speciale logo komt terug in een driekleurig reliëf op de hoofdsteunen en in twee kleuren op de toerenteller en de aluminium dorpelpanelen. Verder is het te vinden op het paneel voor de bekerhouder, samen met het unieke productienummer van de gelimiteerde jubileumversie. Andere uiterlijke kenmerken zijn de hoogglanzende ruitomlijsting en de sportief vormgegeven buitenspiegels die op de deurpanelen zijn gemonteerd.

      ‘Pepita’-ruit
      In het interieur verwijzen eveneens talrijke details naar de oorspronkelijke Porsche 911, zoals de tellers met groene wijzerplaten, de witte wijzers en de zilverkleurige kapjes op de as van de wijzers. Een andere specialiteit vormen de gedeeltelijk met leder beklede stoelen met een middenbaan van geweven stof dat doet denken aan de ‘Pepita’-ruit uit de jaren zestig. In het lederen interieur in zwart of grijs zorgt decoratief stiksel voor een contrasterende noot. De schakelpook (of de keuzehendel van de PDK-transmissie) is afkomstig uit het Porsche Exclusive-programma. Ze zijn afgewerkt in geborsteld aluminium, net als de sierstroken op het dashboard, de deuren en de middenconsole.

    15 reacties aan het bekijken - 631 tot 645 (van in totaal 657)
      • [quote=”domenic” post=133436]:respekt: vind die bekleding iets minder, lijk van een VW. ps is mijn mening[/quote]

        Ik ben blij dat je daar durfde voor uit komen :up: Ik vind die bekleding ook maar niks en dacht dat het aan mij lag 😆

          :respekt: vind die bekleding iets minder, lijk van een VW. ps is mijn mening

            Die Fuchs’ zijn DA BOMB :first:

            S2

              Fantastisch!!!!!

              Net zoals de hierboven vermelde 997 Sport Classic, dewelke ik ook nog steeds één van de mooiste 997’s vind.

              Wim

                Ik waardeer ook meer retro dan modern.

                Maar dat heeft misschien te maken met de leeftijd. 😳

                  Subliem !

                  Die velgen zijn gewoon af, veel beter dan al die bombastische rommel van tegenwoordig :up:

                    Prachtig heel prachtig . :lekker: :lekker: :lekker: :applaus: :applaus:
                    Nu al verliefd op de wagen .

                      Zaterdag bestel ik er één…

                      tenminste…

                      als ik vrijdag euromillions win :lekker:

                        Ik was vanmiddag bij Porsche Antwerpen en heb even geinformeerd naar de prijs.

                        124.388 incl.btw

                        1963 exemplaren hetgeen verwijst naar het jaar waarin de 911 zijn wereldpremiere vierde.

                        Zeer beperkt aantal exemplaren voor België maar men kon niet zeggen hoeveel dat er waren 😕
                        Men staat nog niet aan te schuiven, dus voor wie zich geroepen voelt ……….

                          *luv *luv *luv

                            Ik vind hem prachtig.
                            Natuurlijk gaan modellen met de huidige aerodynamica veel meer op elkaar lijken.
                            Maar het is en blijft toch een herkenbaar model voor iedereen.
                            Dat alleen al is heel knap.
                            Natuurlijk moet er een jubileum model komen, waardevast of niet dat zien we over 15 jaar wel.

                              Ik zou ook voor dat “greige” :mrgreen: gaan !

                                Er ontbreekt alleen nog een “3.8” op de motorkap rooster 😉

                                  Volmondig +1!!
                                  Als Singer een 964 er nog ouder laat uitzien wordt de wereld gek, maar als Porsche zelf een retromodel maakt is’t :what:
                                  Hier nog wat pics, ook in de andere kleur…

                                  Persoonlijk vind ik de retrodetails beter uitkomen op dat “greige” :engeltje:

                                    Ik vind dit niet de koe melken.
                                    Toch logisch dat er voor zo een event iets speciaals uitkomt.
                                    Wees er maar zeker van dat dit ook een icoon wordt zoals de Jubi.
                                    Zal nog beter rijden ook.

                                    Mijn gedacht…

                                  15 reacties aan het bekijken - 631 tot 645 (van in totaal 657)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.