50 Jaar Zolder

Home Forum Zeverhoekje 50 Jaar Zolder

• Maker
    Discussie
  • 3 dagen 50 jaar Zolder meegemaakt, op en naast het Circuit.
    Dit in combinatie met 50 jaar Porsche maakte dat er veel moois te zien was.

Veel moois onder de stralende zon en, veel Porsches. De bezoekers opkomst was zeer pover ondanks de grote internationale publiciteit die werd gemaakt. Vermoedelijk zit de verlofperiode daar voor iets tussen.

Naast het GT geweld waren er veel oude Porsches die meededen aan de Oldtimer race. Deze Porsche oudjes domineerden de wedstrijd.

De Beerens Classic rally had zijn aankomst in de namiddag en veel bekijks met zijn oudjes waarvan ook weer vele Porsches.

Spectaculair was de aanwezigheid van de F3 die voor geknetter zorgden.

Het verbaasd me dat ik er nog niet meer over heb gelezen op dit forum van de Die Hards :sarcastisch

De gesprekken gingen ook over de gewijzigde Oldtimer wetgeving dewelke nu definitief in voege is.
    Sommigen uit de autowereld spraken ook hun vermoeden uit dat dit wel eens de voorbode zou kunnen zijn van een groter plan van vadertje staat.

De nieuwe wet moedigd de aankoop van Oldtimers extra aan en vergroot het aantal eigenaars van Oldtimers in België en dat zijn er ondertussen al een hele hoop. Volgende stap zou dus weleens het optrekken van de taks kunnen zijn die veel geld kan opbrengen voor vadertje staat.

Persoonlijk vind ik het ook een eigenaardige beslissing deze Oltimer wijziging, die in mijn ogen nog steeds geen meerwaarde/voordeel geeft aan de dagdagelijkse inschrijving (buiten dan de TK), vandaar dat ik de gedachten gang wel kan volgen dat er vroeg of laat nog een verassing uit de doos gaat springen. Wordt zeker vervolgd.

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
    • Lowie juiste beschrijving 😉

[quote=”Funny” post=135795]Ik was zondag aanwezig ,de parade meegereden met een witte Gt3 met strepen a la gt3 rs 4.0 .[/quote]

Rode broek, wit hemd, assorti met de P?

Ik was zondag aanwezig ,de parade meegereden met een witte Gt3 met strepen a la gt3 rs 4.0 .

Geen foto van de Chrysler Voyager die de zondag tijdens de parade 🙂

Ik ben de zondag geweest en vond de opkomst ook wat mager, ik had er iets meer van verwacht (ofwel waren mijn verwachtingen te hoog). Slechts 9 wagens in de GT3 Cup… de Belgian Historic Cup en de eenzitters waren inderdaad wel de moeite waard.

Ik had gedacht wat meer Porsches te zien tijdens de parade.

Als je “eventjes langsgaat”, wat zijn dan de toegangsprijzen?

[quote=”jokke_vlo” post=135605]Mooie foto’s Koen ![/quote]

Thx Johan .
              Ze staan ook op FB , alleen heb ik nog geen tijd gehad om je te taggen .

Mooie foto’s, vergeten te gaan eigenlijk 😳 😳 😳

Mooie foto’s Koen !

Ik was er donderdagnamiddag en zaterdagnadmiddag zeer kort. Zal straks eens proberen wat foto’s te placeren.

[quote=”porsche” post=135565]Sommigen uit de autowereld spraken ook hun vermoeden uit dat dit wel eens de voorbode zou kunnen zijn van een groter plan van vadertje staat.
                      …..Volgende stap zou dus weleens het optrekken van de taks kunnen zijn die veel geld kan opbrengen voor vadertje staat.[/quote]
                      Verkeersbelasting is een gewestelijke materie. Er is in deze dus meer dan één bevoegde regering.

Wijzelf moesten het hele weekend werken .
                        Vandaar donderdag geweest .
                        Vele bekenden gezien waaronder ook Jokke en Bruno .
                        Mijn fotootjes vinden jullie zoals goede gewoonte HIER

foto’s iemand?

Gisteren ook een dagje Zolder gedaan 🙂 .
                            Er waren op en rond het circuit mooie bolides te zien :lekker:

De opkomst was inderdaad wel wat zwakjes.

Donderdag, vrijdag en zondag daar ook geweest. Ik vond de opkomst eigenlijk vrij mager……had iets meer verwacht…..

Ik ben er zaterdag geweest.
                                Was vooral daar om afspraken te maken voor mijn schokdempers van mijn GT3.
                                Ik vond de oldtimer race de moeite, de Opel heeft het de Porsches nog moeilijk gemaakt in de beginfase van de race :first:
                                Ook de oudere F1 en dergelijke was fantastisch om zien en horen.
                                Het was een toffe zaterdag namiddag :relaxman:

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.