Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › 550 spyder kitcar
- Dit onderwerp bevat 21 reacties, 12 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren, 11 maanden geleden door Stef69.
-
MakerDiscussie
-
4 december 2007 om 15:36
Heeft er iemand ervaringen met een kitcar opbouwen, en dan liefst een 550 spyder.
Of websites?
Welke fabrikanten maken deftige kits, welke niet.Denk dat het meestal zal vertrekken zijn van een kever chassis, maar ik zou liever een buizenframe hebben.
-
MakerDiscussie
-
[quote=”knoet”:3exct2tr]als ik dat zo lees zou mijn zin voor een kitcar al over zijn… 😕 [/quote]
duidelijk verschil met US, UK, … waar je deze wel meer ziet
als ik dat zo lees zou mijn zin voor een kitcar al over zijn… 😕
[quote=”porsche”:3aqpgz0i]Toch opletten hoor.
Ik heb 1 jaar geleden een zéér mooie replica 550 kunnen kopen via een contact van Carrera Motors. Het was een nieuwe met een 2300 motor gebouwd in de US. Hij was wel CE conform en aangepast voor Europa.
Voorwaarde van mijn aankoop was dat de wagen kon ingeschreven worden voor de Belgische weg zodat ik er mee kon rijden wanneer ik wou.
Ik ben daar meer dan een maand mee bezig geweest zonder resultaat.
Het was onmogelijk een goedkeuring te krijgen via de TC wat ik ook heb geprobeerd.De wagen is ondertussen naar Frankrijk verhuisd waar het blijkbaar geen probleem was.
[/quote]dit zou niet meer mogen, als keuring in FR OK is dan zou dit ook in B moeten, maar ja, hier weet je nooit
Stefan
Dat is ook een man die zijn woord niet houd… zelf ondervonden…
Hij ging mij ook helpen met een homologatie, hij was de enige in belgie die dat in orde kreeg, het ging 600€ excl btw kosten, dwaas van mij om dat niet op papier te laten zetten uiteraard… 600€ vooraf betaald en toen ging het ineens nog eens 400 euro kosten…
Bovendien zette hij nergens op papier de garantie dat de wagen dan ook effectief gehomologeerd werd voor dagelijks gebruik…Vooraf werd ik door enkele mensen hier op het forum gewaarschuwd, maar ik dacht ach wat heb ik te verliezen… en de man maakt hierover op zijn site ook reclame dus ik dacht als hij ermee naar buiten komt zal hij het wel kunnen oplossen…
Achteraf van nog enkele mensen helaas hetzelfde relaas vernomen…
Een wijze les geleerd.
Dat is het voordeel van een Belgische kitcar (zoals een L&B Speedster) te kopen 🙂
Dan weet je tenminste met zekerheid dat hij ingeschreven kan worden in België.Projectje waarvan sprake is intussen wel al verkocht zie ik.
Toch opletten hoor.
Ik heb 1 jaar geleden een zéér mooie replica 550 kunnen kopen via een contact van Carrera Motors. Het was een nieuwe met een 2300 motor gebouwd in de US. Hij was wel CE conform en aangepast voor Europa.
Voorwaarde van mijn aankoop was dat de wagen kon ingeschreven worden voor de Belgische weg zodat ik er mee kon rijden wanneer ik wou.
Ik ben daar meer dan een maand mee bezig geweest zonder resultaat.
Het was onmogelijk een goedkeuring te krijgen via de TC wat ik ook heb geprobeerd.De wagen is ondertussen naar Frankrijk verhuisd waar het blijkbaar geen probleem was.
Er staat momenteel ook eentje op autozone te koop, een nieuwe, maar ik vrees hetzelfde probleem.
Op Marktplaats heb je er ook te koop of via bouwpakket.
Ik denk rond de 30.000 euro. Maar dat is Nederland.MendoMotive een US bedrijf en maakt electric conversions van de 550, +- 17000$. Zij hebben een invoerder in de Walen maar ik heb er nog geen zien rijden.
Toch opletten met verkopers die zeggen dat het allemaal geen probleem is om ze op de Belgische weg te krijgen want ik heb nog niemand gevonden die het voor elkaar krijgt.
Uiteraard sta ik open reacties die een pasklare oplossing zouden hebben.
Zelf overweeg ik bij aankoop een inschrijving via een kennis in Duitsland om het belachelijk Belgisch Kafka probleem hier op te lossen.[quote=”Kustom creations”:3o8zwno6]
Engeland laten keuren, dan terug naar belgie en hier keuren, zo worden alle kitcars gedaan.Als ik daar al 20 keer per jaar met zal rijden zal het veel zijn, heb enkel zondag tijd voor zoiets.[/quote]
@S2 Kan je mij wat meer info geven over die speedster die je weet staan?
thanks!
Wimals motor voor vw bussen wordt regelmatig een ford v 6 gebruikt dus zou hier ook wel van toepassing kunnen zijn
356 speedster is wel mooi, maar geniet niet mijn voorkeur. Die zie je net iets teveel.
Weet een mooi projectje staan, chassis is al rijdend, de body is effen gezet, maar moet er nog op komen en natuurlijk heel het interieur nog.
Is wel een 356 Speedster dus geen 550.
Het is wel een L&B Speedster een Belgisch product dus (wel zo handig als je iets nodig hebt)
Meer info over L&B HIER
speelt geen rol.
Als ik daar al 20 keer per jaar met zal rijden zal het veel zijn, heb enkel zondag tijd voor zoiets.Ja maar dan krijg je enkel oldtimerkeuring, dus zeer beperkt om mee te rijden…
Engeland laten keuren, dan terug naar belgie en hier keuren, zo worden alle kitcars gedaan.
Hoe ga je dat INSCHRIJVEN ??? Of is’t alleen maar om naar te kjiken.
Yvan
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.