550 Spyder met bijpassende Blitz

Home Forum Zeverhoekje 550 Spyder met bijpassende Blitz

• Maker
    Discussie
  • Dit WE een mooi combo gezien dat te koop staat en wel in ons eigen landje.

Een 550a Spyder met bijpassende Blitz.
    Beide wagens zijn in concourstaat.

De Porsche 550a Spyder uit 1957 is jarenlang in het bezit geweest van Johnny von Neumann (oud-coureur). Dit exemplaar is voorzien van een complete historie. Ook is de restauratie, die plaatsvond tusen 2005 en 2010 is volledig gedocumenteerd. De 550 is een echte cultauto onder de naam “Little Bastard”, de auto waarmee James Dean zichzelf te pletter reed.

De Opel Blitz Renndienst werd eind jaren ’50, begin jaren ’60 ingezet door het toenmalige Porsche raceteam. De auto werd teruggebracht in oorspronkelijke staat. Het bijzondere aan deze Blitz is dat er maar eentje is. De auto is speciaal voor Porsche gebouwd door Opel.

En, voor jullie beginnen te dromen… de combinatie van deze twee juweeltjes moet maar liefst 2,98 miljoen euro opbrengen.

Dit combo staat te koop bij Art 2 Drive.

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • Mijn Blitz was zeker niet in concoursstaat , maar goed geconserveerde originele en vooral rijdende staat (heb er wat kilometertjes mee afgelegd) :driver: .
      Echte kilometerstand was geen 50.000km.
      Verkocht aan een privaat museum in de buurt van amsterdam (die naderhand ook mijn 2002 Touring BMW volledig origineel hebben gekocht) voor 3500€ . Dus neen , helaas geen 2 Miljoen € 😥

In acht genomen dat er eventueel factoren meespelen, toch liggen de prijzen heel ver uit mekaar. Ik ken de prijzen niet van een Opel Blitz maar die kan toch zeker niet hoger liggen dan die van een 550?!? En zoals je zegt 2M voor een Opel Blitz.. Daar zou ik toch iets anders mee kopen. Mocht ik het budget hebben uiteraard!! 🙂

[quote=”Fabio” post=125518]Mooi die 550 maar 3M voor de 2 lijkt me een beetje veel. Ben wel eens benieuwd per opbod aan hoeveel die 550 gaat vertrekken?[/quote]
          Vorige maand is er een 550S verkocht op een veiling in Zwitserland. Inzet was 400.000 euro en hij werd uiteindelijk afgeklopt op 765.000 euro. Er spelen natuurlijk diverese factoren mee bij dergelijke wagens maar dit toont aan dat de vraagprijs van het combo setje erover is.

Alhoewel, zeg nooit nooit want vorig jaar is er een 550S verkocht voor het absoluut record van 3.6 mio.

klik hier

Ja, het is blijkbaar niet voor iedereen crisis :sarcastisch

Mooi die 550 maar 3M voor de 2 lijkt me een beetje veel. Ben wel eens benieuwd per opbod aan hoeveel die 550 gaat vertrekken?

[quote=”Funny” post=125395]Heel mooie wagens maar de prijs is niet meer mooi 😥
              Indien ik zwom in het geld zou ik die som er niet kunnen aan uitgeven .[/quote]
              Ze staan dan ook al lang te koop.

Men wil het combo samen verkopen, niet afzonderlijk en dat op zich maakt het al moeilijk.
              Voor een 550 zijn wel kandidaten, alhoewel de vraagprijs een beetje erover is.

Een 550S zit met 1 mio aan zijn limiet. De prijs van bijna 3 mio voor het combo is erover.
              Van een Opel Blitz ken ik niets maar kan moeilijk geloven dat men daar 1 mio voor betaald, blijft dan nog bijna 2 mio over voor de 550, onmogelijk te verkopen.

Die Blitz moet van rond ’57 of ’58 zijn .
                Ik heb er ooit ook zo eentje gehad .
                Normaal ook gesplit raam , maar dat hadden ze vervangen door eentje uit één stuk .

Helaas zonder die bijpassende 550 .
                Deze Blitz met Porsche combinatie staat zeer regelmatig op beurzen maar niet met de 550 maar met een Replica Apal Porsche erbij .

Heel mooie wagens maar de prijs is niet meer mooi 😥
                  Indien ik zwom in het geld zou ik die som er niet kunnen aan uitgeven .

zou ik daar geen 2,97 miljoen van kunnen afpingelen? :think: :mrgreen:

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.