718 Boxster met Michelin Pilot Sport 4S

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster 718 Boxster met Michelin Pilot Sport 4S

• Maker
    Discussie
  • Ik ben op zoek naar nieuwe zomerbanden, en denk eraan om de Michelin Pilot Sport 4S te plaatsen op m’n 718 Boxster (19 inch). Bij nazicht op de website van Michelin kwam ik tot de vaststelling dat men enkel de voorste banden kan adviseren (via de configurator Porsche / 718 Boxster / 2018). Ik heb toen Michelin zelf gecontacteerd en kreeg volgend antwoord :

MICHELIN dankt u voor het contacteren en kan u het volgende informeren:

PORSCHE heeft in verband met een gevoeliger transmissie systeem bij PORSCHE voertuigen in nauwe samenwerking met MICHELIN banden
    ontwikkeld voor hun voertuigen.
    Deze banden worden aangeduid met “NO”, dit zijn dus gehomologeerde banden.
    Deze band is er niet in NO homologatie wel in de MO (MERCEDES) en heeft daardoor een iets aangepast profiel waarmee deze verschilt van de “NO” en dit
    in combinatie voor-/ & achteras verschil, problemen kan leveren voor het gevoelige transmissie systeem van PORSCHE (en andersom voor MERCEDES!)

Wij adviseren u om in overleg met uw PORSCHE dealer te kijken welke (4 identieke!) banden zij aangeven te monteren in verband met het rijgedrag, de
    wegligging en om het transmissiesysteem niet te overbelasten.

MICHELIN kan geen banden adviseren die ingaan tegen de door de autofabrikant geadviseerde typen banden in verband met de verantwoordelijkheid / garantie en dergelijke.
    MICHELIN hoopt op uw begrip in deze.

UNQUOTE

Dit is toch een vreemde situatie, niet ? Enkel voorste banden adviseren/verkopen. Neem aan dat – voor gewoon dagelijks gebruik – je de 4S toch kan plaatsen zonder gevolgen ? Denk dat Michelin zich juridisch gewoon wil indekken.

Iemand ervaring met deze banden op z’n Boxster ? Enig ander advies ? Ik vind de standaard geplaatste Pirelli’s niet goed genoeg.

3 reacties aan het bekijken - 46 tot 48 (van in totaal 48)
    • Klopt maar sindsdien heeft Michelin hun gamma door elkaar gegooid. Vroeger had je de Super Sport, welke nu vervangen is door de 4S maar die nieuwe wordt slechts in een beperkt aantal maten aangeboden (zoals pas vanaf 18″).

Voor youngimers bijvoorbeeld is het een gekend probleem:

Waarom de Bandenindustrie sportieve Youngtimers over het hoofd ziet (incl. Video)

123

1 Advies van Michelin moet je in gedachten zijn dat zij afspraken hebben met Porsche. Binnen hun partnership kunnen ze niet altijd zomaar hun gedacht zeggen..

2 Vier gelijke banden is wel leuk, maar sommige banden maten zijn niet in elk type band te krijgen in elk land

3 een PS2 met N keuring of een PS4 zonder N keuring.. Ik zou er niet wakker van liggen dat die PS4 de N keuring niet heeft.. Het blijft een Michelin Pilot sport die gaan niet lagere qualiteit zijn

Als ik gewoon online eens zoek :

(voor) 235/40R19
        Michelin Pilot Sport 4 180,53 €
        Michelin Pilot Sport 4 S 196,53 €
        Michelin Pilot Sport Cup 2 (Semi-Slick) 245,69 €

(achter) 265/40R19
        Michelin Pilot Super Sport 282,62 €
        Michelin Pilot Sport 4 S 263,27 €
        Michelin Pilot Sport Cup 2 (Semi-Slick) 317,33 €

Voila, 4 gelijke Michelin banden, Pilot sport 4 S.. niet N code.. maar who cares..

Dat is inderdaad eigenaardig. Ik heb hier nog een pdf met bandentabellen anno 2017 en de Michelin’s ontbreken daar inderdaad op, of je nu naar de 981 of 982 kijkt en dat zowel in 19 als 20″.

Mijn 981 heb ik uiteraard niet meer maar ik ben er redelijk zeker van de Michelin’s wèl vermeld waren in de handleiding anno 2013, naast Pirelli en Goodyear. Eerst lagen er 20″ Goodyears op maar toen die vervangen moesten worden heb ik her en der nagevraagd welke de beste keuze is. Zelfs op Rennlist kreeg ik in 100% van de keren Michelin aangeraden. Die waren ietsje duurder maar ik heb niet getwijfeld. Het zijn de beste en de duurzaamste.

3 reacties aan het bekijken - 46 tot 48 (van in totaal 48)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.