Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › Cayman › 718 cayman GT4 blijft een zescilinder
- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 11 maanden geleden door
zuff.driver.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
daarmee zouden ze de 911 van z’n piédestal duwen.
de GT4 cayman is al een ongeziene concurrent voor de heilige koe die er alleen maar gekomen is door het GT4-racing kampioenschapJama, als ze nu eens voor een RVT4 oplossing hadden gekozen ?
…
Reverse
Trans
Axle
4 wheel drive…
De plaats die je dan uitspaart met je versnellingsbak te verplaatsen kan je dan benutten voor je turbo’s en een klein diffke voor de quattro 😉
Heb ik ook ergens gelezen….het was nu al een gepuzzel om alles er in te krijgen….
Ik had bij bestelling vd Spyder gevraagd of ik een powerkit (430 paardjes) kon bijbestellen
Kon niet wegens te weinig ruimte….
Ge kunt het niet zien, maar het zit vol met een 3.8
Blijkbaar was het al wringen om een turbo en de 2.5 in de 718 te krijgenAutobild merkt op dat de nieuwe viercilinder ‘bei Kaltstart schreit wie eine Katze, der du auf den Schwanz getreten bist’.
:happy:Commentaar:
Dan kun je zeggen dat we een turbo op de zescilinder hadden moeten zetten, maar dat past niet in de motorruimte van een Boxster of Cayman.
Klopt deze bewering?Ik vond dat die 991.2 die jij laatst bijhad toch minder slecht klonk dan ik me had voorgesteld DST ! Afin, van buitenaf waargenomen toch …
Sport uitlaat op 4-cylinder is ook gene vette volgens de review
Zelfs de sportuitlaat op de 991.2 – toch nog een 6-cylinder – is qua belevenis een zeer flauw afkooksel van bijvoorbeeld sportuitlaat op de N/A (ik neem als referentie natuurlijk de Spyder
).
Tenminste voor de chauffeur, buiten zou het nog redelijk meevallenMaar 4-cylinder heeft een heel ander koppelcurve waardoor je niet in de toeren gaat jagen, ook dit geeft een heel andere belevenis
Gewoon een andere wagen qua karakter, elk nadeel heb zen voordeel (of in dit geval; elk voordeel heb zen nadeel :think: :think: )
Het steeds weerkerend dilemma, kiezen tussen ratio (wetten) en gevoel (wat je echt zou willen).
Voor die ingenieurs moet dit enorm pijnlijk zijn omdat enerzijds hun passie (techniek) dé drijfveer is en ze zich moeten laten muilkorven door hetgeen er anderzijds extern wordt opgelegd.( cfr het is soms zeer moeilijk kiezen tussen een partner die de passie doet oplaaien (en-hopelijk- daarna blust…) maar voor de rest niks voorstelt en iemand waarmee je een gefundeerde relatie aangaat maar misschien minder extatisch is… (Wie de vrouw trouwt om het lijf, verliest het lijf en behoudt het wijf)- met excuses aan de vrouwelijk forumleden.Ik ben zelf absoluut geen techneut maar 1 van de redenen dat ik een Cayman 2014 kocht is voor de 6 cilinders en dito ‘sound’…dit gekoppeld aan een sportuitlaat klinkt als muziek in mijn oren.
Een oplossing (must) voor de 4 cilinders…Porsche- of andere sportuitlaat als eerste extra aankruisen op bestelbon…
Mvgr
Norbocay
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.