Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › Cayman › 718 cayman GT4 RS
- Dit onderwerp bevat 28 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 jaar, 11 maanden geleden door Erwin.
-
De allereerste Porsche 718 met RS-logo, de nieuwe Porsche 718 Cayman GT4 RS, heeft zijn potentieel op indrukwekkende wijze bewezen tijdens de laatste test- en evaluatieritten. Deze compromisloze racemachine voelt zo wendbaar aan als een go-kart, maar op het circuit blijft hij indrukwekkend stabiel en uitgebalanceerd.Ambassadeur en ontwikkelingspiloot Jörg Bergmeister slaagde er in om een indrukwekkende tijd neer te zetten van 7:09,300 minuten op het 20,832 kilometer lange circuit van de Nürburgring-Nordschleife in een licht gecamoufleerde productieversie. Maar liefst 23,6 seconden sneller dan zijn kleinere broertje, de 718 Cayman GT4.Tijdens de ontwikkeling heeft Porsche de 718 Cayman GT4 RS alles gegeven wat een echte RS kenmerkt: een lichtgewicht constructie, meer downforce, meer vermogen en natuurlijk een nog hoger niveau van reactievermogen en feedback op de input van de bestuurder. Het beste bewijs van hoe duidelijk alle verbeteringen merkbaar zijn, is de fantastische rondetijd op de Nordschleife. De Porsche 718 Cayman GT4 RS is een echte sportieveling die van een opwindende rijervaring zijn ultieme prioriteit maakt.
[hide]Kleine kanttekening, de rs stond op cup R banden. Als ik goed geinformeerd ben is dit goed voor een 12-15 seconden op de ring. Dus zet die banden onder een “gewone” GT4 en we spreken nog over 10 seconden op 22km. Still impressive though![/hide]
Bovendien is de GT4 RS tijd met PDK, die van de GT4 met manuele transmissie. Maar ik heb geen idee hoeveel seconden verschil dat teweeg brengt op een tijd van iets meer dan 7 minuten.
Die PDK heeft kortere overbrengingen als ik goed geinformeerd ben, hetgeen de acceleratie ook weer zal bevoordelen.
Misha heeft ook een interessant filmpje met side to side comparo gemaakt. Je ziet dat de GT4RS snel is qua top, maar trager is in het bochtenwerk (terwijl hij wel op de beste banden staat).Vanaf minuut 10:00 ongeveer
Porsche 718 Cayman GT4 RS: met de GT3-motor
^^ Weissach pakketje 15k in D
Prijs in B nog niet op de website. In D vanafprijs 141k€, de kuipstoelen zijn standaard, in tegenstelling tot de gewone GT4.
Magnesium wieltjes 15k
Koolstof keramische remmen ook als optieEnfin, toch ruim 40000 extra vs de gewone GT4, je kan zelfs aan 200k geraken denk ik.
Ondertussen staat de B prijs op de website: vanaf 153.065€
Opties heb je eigenlijk niet nodig op zulke een circuitbeest. Sport chrono misschien uitgezonderd.Ferm masjien. Dat in manuele uitvoering zou het, voor mij persoonlijk, perfect maken.
RS wordt niet in manueel gemaakt. Ik lees ook geruchten over een RS Spyder. Die zie ik wel in manueel. Maar iedereen is verbaasd, ikzelf ook, dat de RS de GT3 motor krijgt. Yummie.
Nog wat kijkvoer
Interessante auto. Had nooit verwacht dat ze er een gt3 motor gingen in lepelen. Gelukkig was ik fout.
Dergelijke auto heeft inderdaad weinig opties nodig. Maar je komt toch snel aan 170k. Da’s heeeeeeeeeeeel veel geld voor een cayman.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.