- Dit onderwerp bevat 15 reacties, 13 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 jaren, 1 maand geleden door .
-
Discussie
-
29 september 2021 om 17:02
Hallo iedereen,
Bij deze even mijn nieuwe aanwinst voorstellen: een 718 GT4 in gentiaan blauw met manuele transmissie.
De wagen gekocht met 500 km op de teller en op een week naar 1000 km gebracht. Mijn vorige Porsches waren steeds elfjes, nu dus de eerste maal gekozen voor het middenmotor platform van de 718. De wegligging is (uiteraard want GT product) fantastisch en de auto is beduidend sneller dan al wat ik voordien al gereden heb. Ik vind persoonlijk het geluid erg mooi en luid genoeg, steeds rijdend met de kleppen open natuurlijk 😉 Wat me ook opvalt is dat de eerste versnelling verrassend goed bruikbaar is tijdens het rijden (niet enkel om te vertrekken): terugschakelen naar 1 tegen 30 km/h gaat zeer vlot met de autoblip functie. Verder desactiveer ik ook de start-stop functie vermits deze ook zorgt dat motor maar op drie cilinders draait bij lage last. De overschakeling naar zes cilinders bij hogere last is duidelijk merkbaar.
Ik ben stilaan het maximale toerental aan het opdrijven: nu breng ik de motor tot slechts 6000 tpm, maar rond 2000 km wil ik tot het maximale 8000 tpm. Op 2000 km plan ik ook een oliewissel. Ik weet niet of het echt nodig is om het zo voorzichtig aan te doen in de eerste paar duizend kilometers, maar kwaad zal het in ieder geval niet kunnen. Het vereist in elk geval wel wat discipline…
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.