718 GT4

Home Forum Stel jezelf even voor ! 718 GT4

  • Maker
    Discussie

  • Dominique
    Deelnemer

      Hallo iedereen,

      Bij deze even mijn nieuwe aanwinst voorstellen: een 718 GT4 in gentiaan blauw met manuele transmissie.

      De wagen gekocht met 500 km op de teller en op een week naar 1000 km gebracht. Mijn vorige Porsches waren steeds elfjes, nu dus de eerste maal gekozen voor het middenmotor platform van de 718. De wegligging is (uiteraard want GT product) fantastisch en de auto is beduidend sneller dan al wat ik voordien al gereden heb. Ik vind persoonlijk het geluid erg mooi en luid genoeg, steeds rijdend met de kleppen open natuurlijk 😉 Wat me ook opvalt is dat de eerste versnelling verrassend goed bruikbaar is tijdens het rijden (niet enkel om te vertrekken): terugschakelen naar 1 tegen 30 km/h gaat zeer vlot met de autoblip functie. Verder desactiveer ik ook de start-stop functie vermits deze ook zorgt dat motor maar op drie cilinders draait bij lage last. De overschakeling naar zes cilinders bij hogere last is duidelijk merkbaar.

      Ik ben stilaan het maximale toerental aan het opdrijven: nu breng ik de motor tot slechts 6000 tpm, maar rond 2000 km wil ik tot het maximale 8000 tpm. Op 2000 km plan ik ook een oliewissel. Ik weet niet of het echt nodig is om het zo voorzichtig aan te doen in de eerste paar duizend kilometers, maar kwaad zal het in ieder geval niet kunnen. Het vereist in elk geval wel wat discipline…

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
      • In mijn ervaring is het vooral de koude temperatuur die de Cup 2 in combinatie met het koppel van de 4L die het achterste al eens aan het glijden krijgen. Maar het blijft altijd perfect beheersbaar, je zal wel zien. 

          Wow; ferme bak   

          Ik heb 3 weken geleden in Duitsland dezelfde gezien maar dan met Aurum ( goudkleurige) velgen; dit gaf tegelijkertijd  een robuuste en sexy look ; niet mis 

            Bedankt heren.
            Ik hou het inderdaad veilig, ik ga zeker nog geen grenzen opzoeken. Voorlopig rij ik de wagen ook enkel in het droge, rijden op nat wegdek behoud ik voor wanneer ik de wagen meer gewoon ben (het profiel op de Cup 2’s is eerder beperkt..).
            En eens investeren in een slipcursusje hier of daar lijkt me ook geen overbodige luxe 😉

              Ferm masjien !!!
              Geniet maar houd het veilig.

              Wim

                Super knappe wagen! Heb zelf een 987 maar dit is precies een ander niveautje!
                Dikke proficiat in elk geval en wees er voorzichtig mee! Veel succes!

                  Gefeliciteerd, sehr schön!

                  Wat die sportuitlaat betreft: tenzij je een controller zoals van Cargraphic laat monteren, is die slechts gedeeltelijk actief. Het is rond 4000 rpm dat de kleppen terug dicht gaan, probeer maar eens de uitlaatknop uit te schakelen eens je daarboven bent, het maakt geen verschil. Mij hindert het niet echt, ik rij zo al 20 maand rond zonder dat ik er wat aan gedaan heb. Mij doet de sound enigszins aan de 964 denken.

                  Ik hoop de mijne te houden en te rijden tot ze mij tussen 6 planken naar het vilbeluik voeren. Meer vermogen is nutteloos en het rijgedrag is perfect even scherp als ik het wens… 

                    Bedankt heren!

                      Mooie wagen! Welkom hier 

                        Erg mooi, proficiat hoor 

                          Proficiat, heel mooi ! Zal veel bekijks hebben op de weg in deze kleur.
                           

                            Machtig machien !!!

                              Proficiat , mooie wagen 

                                mooie wagen in een mooie kleur

                                J

                                  Mooi!! en Welkom!

                                  Volgens mij hoef je niet zo voorzichtig meer te zijn qua toerentallen hoor.
                                  Je auto is bij Porsche al door de toeren gejaagd. of dacht je dat ze die maar half getest afleveren? 🙂
                                  Gas geven, inrijden is voor gereviseerde oldtimers.

                                    Nice !

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.