Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › Cayman › 718 GT4
- Dit onderwerp bevat 335 reacties, 30 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 jaar, 11 maanden geleden door Erwin.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
6000 zijn ze mij ook niet waard…
Nog een andere invalshoek van de opgeblonken GT4 van vorige week.
[hide]Niet 100% zeker, maar ik denk dat ik ergens gehoord heb dat dat Carnewal die stoelen kan leveren !
Als je ze kan krijgen, niet twijfelen, ik heb dezelfde, briljante stoelen !Carnewal, Vijverbeek 8, Maarkedal,Belgium
Tel : 055/499 300
info@carnewal.com
http://www.carnewal.com
[/hide]Geen GT4 maar een standaard 718 te koop als demo-wagen bij Carrera in Latem. Deze heeft wel de “oude” P03 kuipstoelen die ik verkies (want in leder mogelijk, geen alcantara) maar zogezegd in België niet bestelbaar zijn… Is dat een ingevoerde of een speciaal verzoek?
Moet je eens kijken wat voor website er hier de nadruk op legt dat er gebruik wordt gemaakt van hennep in de GT4 Clubsport…
Nieuwe Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport met Hempflax-hennepvezel in carrosserie
Tuurlijk, Stijn, tuurlijk. Maar DST een beetje kennende vermoed ik dat het een grapje was…
En we wijken af! Back on topic: de GT4 blaast voorbij op 9:25
[quote=”DST” post=275640]
Ik hoop dat we binnenkort niet hoeven te vernemen dat ook Porsche opgekocht werd door Peugeot :think:[/quote]Peugeot die Porsche opkoopt zou verglijkbaar zijn met het frietkot van om de hoek die de Quick probeert op te kopen.
Peugeot is een onderdeel van de PSA group die ongeveer 3,78 millioen autos maakte in 2018
74. miljard omzet en 4.4 miljard winst voor belasting…
De groep hePorsche AG is onderdeel van Vag die gecontroleerd wordt door Porsche SE
AG doet alleen al 21.5 miljard omzet voor 3.5 miljard winstVAG maakt 11 miljoen autos voor 235 miljard omzet en 13 miljard winst voor tax
en Porsche SE is dus controlling majority shareholder van VAG
En SE is volledig eigendom van de Porsche Piech familie, dus die lachen eens goed als Peugeot iets zou voorstellen.PAG is de set kroonjuwelen die SE in de VAG kast heeft gelegd.
Dat is wel het laatste dat te koop is in gans die collectie.Wat punt 2 betreft, een 4 liter gaat inderdaad een pijntje veroorzaken qua BIV en jaarlijks eentje qua verkeersbelasting, dus akkoord.
Qua punt 3: ook akkoord, want eigenlijk vind ik mijn 2,7 motortje best genoeg pk’s hebben. Hoe meer pk, hoe minder vaak je plankgas kan geven. Daarnet mijn zoon afgehaald met zijn Golf 1,0 en daarbij heel veel plankgas gegeven! 😈
Die carbon zetels: ik ga passen. Zitten best comfortabel maar aangezien ik de GT4 wellicht tot mijn laatste snik zal houden moet ik zorgen dat ik er op mijn oude dag nog uit geraak… Trouwens deze zijn steeds met alcantara en dat materiaal ben ik echt niet gek op. I am a slut for leather… En de “oude” lederen kuipzetels zijn in België niet verkrijgbaar, policy van d’Ieteren!
120k€ spenderen zal geen probleem zijn, maar in de beperking kent men de meester… Bij PCM vermoedt men 8k meer dan de oude en die begon aan 88k. dus dan start hij aan 96k. En wees er dan maar zeker van dat de oude naar 70k zullen zakken, misschien nog niet eens volgende winter maar zeker einde 2020.
De 981 GT4 uitlaat klinkt niet slecht, maar… als de 4,0 werkelijk een afgeleide is van de GT3 motor, dan zal er weinig heimwee zijn naar de oude!
Ieder zijn meug natuurlijk!
ben niet 100% akkoord met bovenstaande zaken, daar het moeilijk is om prijzen/wagens te vergelijken.
De prijs is echt afhankelijk van welke uitvoering/opties je hebt. bv de carbon zetels alleen al is een dure optie.
De reden waarom ik de oude gekocht heb zijn:
1) de nieuwe gaat stuk duurder zijn (weten we nog niet maar dit is de info die ik gekregen heb. mijn uitvoering is met de juiste opties. In de nieuwe versie zal je deze zeker niet hebben voor 120K)
2) De nieuwe gaat waarschijnlijk (hopelijk) een 4L zijn en dit wil zeggen $$$ BIV, enz…
3) persoonlijk denk ik dat meer PK’s deze auto niet veel beter gaat maken (maarja, dit is een persoonlijke mening ofc)ivm de prijzen die hier boven allemaal verschijnen, kan ik alleen zeggen dat op mobile.de de juiste versies tussen 95K-110K zitten voor de oude. dus zo snel zie ik de prijzen nog niet naar beneden gaan. Dit door bovenstaande gegevens.
ofc deze input is van een eigenaar van het vorige model :engeltje: , dus misschien gekleurd
Grtz,
FracVoorlopig vind ik het goed meevallen. Zelf vind ik de wagen, deels dankzij de velgen, er flink moderner uitzien. Ik hoorde inderdaad een basisprijs van 100k, dan zou mijn voorkeur ook uitgaan naar een nieuwe dan wel een 4j oude aan 80k…
Mooi. Leuk detail die aero exits voor de voorwielen om de lucht rond de banden heen te kanaliseren. De velgen vind ik pesoonlijk minder geslaag, maar da’s rap gefixt 🙂
[quote=”Yellow Submarine” post=275628]
GT-aanhangels werden op de 718 extra in de verf gezet: lip steekt meer uit, diffuser extra large en de vleugel is ook merkelijk groter…
Ik zie liever de discretere GT3 touring dan de reguliere, maar in het licht van het huidige anti-auto “klimaat” begin ik er meer van overtuigd te geraken dat de enige juiste variant diegene is die het meest de ogen uitsteekt! Laat die strijkplank dus maar groot genoeg zijn!![/quote]In de wandelgangen zijn er hardnekkige geruchten dat Porsche zich voor de vleugel liet inspireren door Opel 💡
Ik hoop dat we binnenkort niet hoeven te vernemen dat ook Porsche opgekocht werd door Peugeot :think:
Ter vergelijking de 981 van een geëerd forumlid (hij moet maar roepen als er bezwaar is)
GT-aanhangels werden op de 718 extra in de verf gezet: lip steekt meer uit, diffuser extra large en de vleugel is ook merkelijk groter…
Ik zie liever de discretere GT3 touring dan de reguliere, maar in het licht van het huidige anti-auto “klimaat” begin ik er meer van overtuigd te geraken dat de enige juiste variant diegene is die het meest de ogen uitsteekt! Laat die strijkplank dus maar groot genoeg zijn!!
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.