718 GT4

  • Maker
    Discussie
  • spyshot

    718gt4.jpg

15 reacties aan het bekijken - 226 tot 240 (van in totaal 335)
    • Er waren geruchten dat er zowel een 4,0L GT4 RS PDK als 3.8L GT4 man en PDK versie zou zijn… Ik geloof het ook maar als ik het zie. Op dit ogenblik zou de straat GT4 (en ook de Spyder als ik het goed begrijp) een 4,0L manueel zijn.

      wat plaatjes van Daytona:

      de hennepvezel carbon, gebruikt voor deuren en achtervleugel:

      123

        Tja, ze zeggen het al : emissies.

        Ik vermoed dat ze ergens iets te veel “vuile” pk’s in die 3.8 Race hebben, en als ze die moeten “vergroenen” ,ze ofwel teveel pk’s zouden verliezen en das bad pr.
        of teveel R&D kosten moeten maken en het sop de kolen dan niet meer waard is.

        Wim

          [quote=”Yellow Submarine” post=274079]The Porsche 718 Cayman GT4 Won’t Get the Clubsport’s 3.8-Liter Flat-Six

          Porsche’s head of GT Customer Motorsports, Matthias Scholz:

          [i]But you’re probably wondering what’s going to power the 718 Cayman GT4 road car.

          It won’t be the 3.8-liter—Scholz told us it’s only for the race car. After all, this engine hasn’t been in production for a while, and it’s doubtful that it meets the most recent emissions regulations. But, speaking to our colleagues at Car and Driver in 2017, Andreas Preuninger, head of GT road cars at Porsche Motorsport confirmed that Porsche has no intention to go turbo for the Cayman. That leaves one possible engine for the 718 Cayman GT4 Clubsport—the 4.0-liter flat-six used in the 911 GT3. It makes 500 hp in the GT3, though we have to imagine it’ll make less in the GT4, just to keep the hierarchy in place.[/i][/quote]

          Zou toch raar zijn dat de race versie kleinere motor zou krijgen dan straat versie? Ik zou toch zelfde motor (3.8) of kleinere verwachten (2.5 – 3.0), zeker nu met de emisie druk. Of zie ik iets over het hoofd?

          Grtz,
          Frac

            [quote=”Yellow Submarine” post=274076]… De duidelijkste vreugdekreten kon ik waarnemen in Italië zelf rond het Gardameer …[/quote]
            ‘t was er snikheet (rijden met ramen dicht en A/C aan) dus dat is een teken dat ofwel die trienen hard kunnen roepen ofwel gij uw flat-6 niet laat grommen/janken.
            dan kunt ge al evengoed ne flat-4TT rijden :mrgreen: :first:

              The Porsche 718 Cayman GT4 Won’t Get the Clubsport’s 3.8-Liter Flat-Six

              Porsche’s head of GT Customer Motorsports, Matthias Scholz:

              [i]But you’re probably wondering what’s going to power the 718 Cayman GT4 road car.

              It won’t be the 3.8-liter—Scholz told us it’s only for the race car. After all, this engine hasn’t been in production for a while, and it’s doubtful that it meets the most recent emissions regulations. But, speaking to our colleagues at Car and Driver in 2017, Andreas Preuninger, head of GT road cars at Porsche Motorsport confirmed that Porsche has no intention to go turbo for the Cayman. That leaves one possible engine for the 718 Cayman GT4 Clubsport—the 4.0-liter flat-six used in the 911 GT3. It makes 500 hp in the GT3, though we have to imagine it’ll make less in the GT4, just to keep the hierarchy in place.[/i]

                Helaba deepee! De duidelijkste vreugdekreten kon ik waarnemen in Italië zelf rond het Gardameer. Ge maakt mij toch niet wijs dat Italiaanse Marina’s het verschil niet kennen tussen de Germaanse en Latijnse volbloeden? :popcorn:

                  [quote=”DST” post=274061]…Dit is kleurafhankelijk, niet model afhankelijk hé[/quote]
                  idd dat zijn pussies die niet op de eerste rij stonden en puur op basis van kleur het paard uit zuffenhausen verwarren met dat uit zuid-europa

                    [quote=”Yellow Submarine” post=274065]
                    Mijn punt is: iederéén houdt van een gele Cayman, zuurpruimen uitgezonderd (63% van de Vlamingen schat ik). De 968 is een connoisseurs ding. En dat zijn vooral oude venten zoals wij, face it.[/quote]

                    “venten met ervaring” bedoel je waarschijnlijk :think:

                    Soit, mijne “gele” 968 valt toch vooral in smaak bij de dames hoor :popcorn:

                      Enkele quotes van een klant van de 718 Clubsport die over insider info beschikt betreffende de straatversie:

                      [i]there will be a PDK street car.
                      The 981 manual might very well be the last of the manual GT4.

                      street car gets same motor as race car.
                      Porsche decided to build the race car first. Then the street car to follow.
                      Race on sunday, sell on monday concept.

                      Porsche want the same engine in the street car as the race car. Hence they call the street car a “GT4”. They want the success of the race car to market the street car.
                      If they were to give the street car a totally different engine, then they wouldnt bother calling it a “GT4”. Porsche also didnt sandbag the race car with a 3.8L only to give the street car a stroked 4.0L[/I]

                      Conclusie: naar keuze manueel of PDK verkrijgbaar. Perfect logisch want PDK is gewoon sneller op circuit. En manueel is leuker voor een weekend auto op de weg (zoals de GT3 touring).

                        Kan zijn, maar zondag aan Autoworld was er toch weer een vent die op het oog nog ouder was dan ik (!) die mij in de 968 zag stappen tegen mij zeggen dat hij precies dezelfde heeft en of ik het was die hem onlangs begroette toen hij me in zijn 968 passeerde op de snelweg. Yeah, right!!

                        Hij was ook verbaasd dat de mijne geen O-plaat heeft terwijl die van 1992 is. Ik zei dat dat was omdat ik de 968 voor het werk gebruikte. Dat snoerde hem wel de mond, het concept “werken” en “968” in één zin.

                        Hij was zelf trouwens met een banale bak, geen 968 te bespeuren. Zelf 15000 km op 15 maand gedaan… :ass:

                        Mijn punt is: iederéén houdt van een gele Cayman, zuurpruimen uitgezonderd (63% van de Vlamingen schat ik). De 968 is een connoisseurs ding. En dat zijn vooral oude venten zoals wij, face it.

                          ff off topic

                          Dit is kleurafhankelijk, niet model afhankelijk hé

                              Ik heb geen idee betreffende de CO2.maar speculeerde gewoon hoeveel een straat GT4 vandaag zou kosten vanwege vadertje staat… een 4,0 L zou 2950 VB zijn….

                              123

                                hoezo, als hij toch niet gehomologeerd is voor de openbare weg.. who cares wat die CO2 output dan doet?

                                OF heb ik weer iets gemist? 😀

                                  [video src="https://www.porsche.com/filestore/video/multimedia/en/motorsport-racingcars-982-718-c7-gt4-cs-video/video-mp4/e43e1157-0433-11e9-8373-0019999cd470/porsche-718-Cayman-GT4-Clubsport.mp4" /]

                                15 reacties aan het bekijken - 226 tot 240 (van in totaal 335)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.