718 GT4

  • Maker
    Discussie
  • spyshot

    718gt4.jpg

15 reacties aan het bekijken - 241 tot 255 (van in totaal 335)
    • Ik wil niemand’s eetlust bederven maar hierbij dan even de taksen voor een 3,8L met 313 kW, ik gok even op 300g CO2:

      jaarlijkse VB: 2,550,69€
      BIV: 11.126,51€

      oftewel een 1ste factuurtje na aanschaf van 13.677,20€ :puke:

      kan er iemand dat aan mijn halve uitleggen? ruzie

        blijkbaar… met wat aanpassingen om hem vrijer te laten ademen.

        X51 = de Powerkit die al eerder op de 3,8L in de 911 verkrijgbaar was
        GT3 throttle body = groter en laat meer lucht/brandstof door richting verbrandingskamer

        Wim

          Dan toch geen 4.0, en de 3.8 zoals de oude gt4?

            nee!

            2 versies:

            [i]The non-road-homologated vehicle can be serviced at all Porsche Centres. The 718 Cayman GT4 Clubsport “Trackday” costs 134,000 Euro plus country-specific VAT.

            The 718 Cayman GT4 Clubsport “Competition” is priced at 157,000 Euro plus country-specific VAT. [/i]

            Motor zou naar verluid identiek zijn aan de standaard GT4:

            Engine
            • Aluminium six-cylinder mid-positioned boxer engine with rigid mounting
            • 3,800 cc; stroke 77.5 mm, bore 102 mm
            • Max. power: 313 kW (425 hp) at 7,500 rpm
            • Max. rpm: 7,800 rpm
            • Max. torque: 425 Nm at 6,600 rpm
            • Compression ratio: 12.5:1
            • Racing optimised water cooling with thermal management for engine and gearbox
            • Four-valve technology with adjustable camshaft phasing and variable valve timing VarioCam Plus
            • Fuel quality: Super Plus unleaded, minimum 98 octane
            • Racing optimised electronic engine management (Continental SDI 9)
            • Integrated dry sump lubrication
            • 100-cell metal catalytic converter complying with DMSB specifications

              Street legal?

              Neen dus….

                    718 GT4 Clubsport

                    3.8L with x51 intake cam and valve springs , gt3 throttle body along with gt3 991.2 intake manifold

                      Dit is om 20:00 onze tijd. :think:

                      123

                        [quote=”Yellow Submarine” post=273926]
                        Sedert de voorstelling van de T heb ik opnieuw een paar filmpjes van de standaard 718 (non-GT4) bekeken. Mijn conclusie is toch dat ik het nooit over mijn hart zou kunnen krijgen om mijn 981 tenor van de opera in te ruilen voor een grommende 718 T hond…
                        [/quote]

                        Agreed, moest ik de lotto winnen en ergens voor dagelijks gebruik en werk een vervoersmiddel nodig hebben dat 40000 per jaar moet doen en in garantie zit.. voor t gemak ipv de huidige diesel 120D beater, dan wil ik daar nog wel naar kijken.

                        Of als de prijzen ooit zakken op die dingen en ik een trackday masjien wil die gewoon power maakt en baan houdt..
                        met helm op maakt dat geluid toch zoveel niet uit.. na verwijderen van geluids isolatie is er genoeg lawaai dat je de finesse van een flat 6 toch zo niet hoort.

                        maar in de echte wereld voor fun car na mijn uren kan die flat 4T echt niet.
                        een NA Flat 4 met high RPM cams wil ik nog overwegen.. die 904 met type 547 motoren die ik in Le Mans Classic hoorde hadden geweldige sound.

                        Ik heb een reserve motorblok gekocht voor mijne flat6 zodat ik er mee kan blijven rijden en rijden.
                        Er kan hoogstens iets bij komen in de garage.

                        dus in principe, als ik de lotto nie win gaan ze mij er mee mogen begraven na een hopelijk lang en plezant leven tot we allebei versleten & obsolete zijn.

                          Nieuwe inzichten levert deze kerel niet aan maar het zal inderdaad met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zo zijn dat de imminente 718 GT4 de laatste in zijn soort zal zijn. Binnen een paar jaar worden er wellicht enkel nog 100% elektrische Cayman/Boxsters gemaakt…

                          Op mobile.de zie ik nu prijzen vanaf 80K€. Ik voel me niet aangesproken…

                          Wat hij op het einde zei betreffende het niet kunnen bestellen van een Porsche GT voor niet-regelmatige GT-kopers klopt uiteraard niet want dixit DST kon iedereen die een GT4 wou er uiteindelijk één bestellen. En aan Crocodille heeft men zelfs nog een stockmodel aangeboden aan aantrekkelijke prijs. De vaste klanten zullen voorgaan, dat wel.

                          Morgen wordt de ClubSport variant al voorgesteld!! :lekker:

                              Ik heb me misschien verkeerd uitgedrukt maar mijn punt is nu juist dat bovenstaande foto’s helemaal niet van de 718 Cayman T waren, maar wel eventueel van de 718 GT4 Touring zouden kunnen zijn.

                              Sedert de voorstelling van de T heb ik opnieuw een paar filmpjes van de standaard 718 (non-GT4) bekeken. Mijn conclusie is toch dat ik het nooit over mijn hart zou kunnen krijgen om mijn 981 tenor van de opera in te ruilen voor een grommende 718 T hond…

                              Maar een 718 GT4 Touring met lederen kuipstoelen, manuele bak zonder ostentatieve achtervleugel en met een 4-liter die achter je oren jankt als Pavarotti? Dat wil ik wel eens proberen!

                              123

                                is toch al publiek dat de Cayman T gewoon een Flat 4T krijgt …

                                  [i]Just talked to a friend of mine working for Porsche Zuffenhausen. He heard that next to the naturally aspirated 718 Cayman GT4, Porsche will introduce a GT4 Touring version without a spoiler but all of the naturally aspirated flat-six fun! Excitement!

                                  He described it as an „understatement version of the GT4“. I can imagine it’s going to be manual only, similar to the GT3 Touring.[/I]

                                  Kan natuurlijk spraakverwarring met de Cayman T zijn. Onderstaande foto was zogenaamd een Cayman T. Maar de uitlaten zitten wel op dezelfde plaats als bij de 718 GT4:

                                  GT4:

                                  En ook de voorkant van die zogezegde Cayman T lijkt achteraf gezien helemaal niet te kloppen met de Cayman T zoals die enkele dagen geleden werd voorgesteld:

                                  Tjonge tjonge, dat zou tempting zijn! Ik ben nooit zot geweest van die add-on achtervleugel en een lederen interieur is véél mooier en vooral gentleman-like dan het Johnny-boy-racer-alcantara van de gewone GT3/GT4 😈

                                15 reacties aan het bekijken - 241 tot 255 (van in totaal 335)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.