Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › Cayman › 718 GT4
- Dit onderwerp bevat 335 reacties, 30 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 jaar, 9 maanden geleden door Erwin.
-
[quote=”Yellow Submarine” post=262502]…Heb je de link naar de bron, deepee? …[/quote]
http://www.carsupcomingreport.com/2018/01/2019-porsche-cayman-gt4-modifications.html= Maleisië :popcorn:
Ze weten daar klok nog klepel hangen. :happy:
Niks nieuws qua uitleg vanwege Autocar maar misschien zijn de spyshots interessant:
Potverdikke da’s toch een lekker ding. Zelfs in het understated zwart zie je direct, this mofu means business !
Maar wat lees ik nu, 1450 kg ? Da’s al even vetzakkerig als de GT3. Wordt het eens geen tijd dat de GTx modellen 100 a 150 kg gaan verliezen ?
Heb in de Cayman R een liteblox lichtgewicht race batterij van bij Heinz = – 20kg :happydance:
Gewogen nu met volle tank = 1270kg. :driver: :driver:Op rennlist klaagt iedereen altijd dat de nieuwe modellen te groot geworden zijn. Niks te groot. Te vet ja ! 1450kg voor een GT4 komaan, een winkelkarreke met een spoiler en een moteur. Krok zit bijna 200kg lager. Lotus gaat volgens mij nog eens 50 a 100 kg lager in zijn exige, om van de elise nog maar te zwijgen.
Mja, maar Lotus en ook de Alfa 4C en de nieuwe Alpine zijn toch een ander type wagens. Een (gewone) Cayman is 100% geschikt voor dagelijks gebruik, die anderen eigenlijk niet of toch minder.
Maar voor mij zou er ook 100kg vanaf mogen.
Er zijn eigenlijk 2 spoilers achteraan. Bemerk hoe het kleintje boven P O R S C H E ook los staat van het koetswerk.
En:
There’s a big chance the Porsche 718 Cayman GT4 may debut at the Geneva Motor Show next month, where the company may also lift the wraps of model’s drop-top equivalent, the 718 Boxster Spyder. Expect both models to go on sale this year.damn ziet er echt goed uit! Benieuwd naar de Boxster variant.
Mijn indruk is dat de diffuser achteraan iets verder uitsteekt dan de oude GT4.
Laat maar komen. Er staan ettelijke “oude” GT4 te koop die soms heel weinig gebold hebben. De prijzen zakken langzaam, maar zullen toch een klap krijgen eens de nieuwe volop uitgeleverd worden… :engeltje:
Die diffuser is een flink exemplaar in Porsche straatauto termen. I like !
Ik denk ook dat de “oude” GT4 een ferme pattat gaat krijgen ja. Veel zal afhangen van de specs vd nieuwe, maar ik heb er wel vertrouwen in. Ik droom luidop van een GT4 RS ! Maar hij moet LICHTER, minder gewicht !De nieuwe GT3 RS met weissach pack, 1430 kg, consequente leichtbau adverteert Porsche. De nieuwe 488 Pista, 1270 kg. OK Ferrari kennende is dat dry weight, maar steek hem vol olie en tank hem vol, dan zit je nog 100kg lager dan Porsche. Zelfde verhaaltje bij Mclaren met hun carbon chassis. The writing is on the wall !
(Hoewel, bij Ferrari kan dat gewicht ook een drukfout zijn of grofweg gelogen haha)Denk niet dat de prijzen van de oude plots een klap zullen krijgen. Helaas…
Met name omdat ik gok dat de nieuwe met zijn 4-liter flink duurder zal worden. Een GT3 kost tegenwoordig minstens 156k, dus er is ruimte om een nieuwe GT4 bijvoorbeeld tussen de 110 en 120k basis te laten kosten. Ik verwacht dus een flink hogere prijs dan de 88k van de vorige GT4.Fair point ten aanzien van dat gewicht. Voor de Ferrari vrees ik om die redenen evenmin, maar McLaren is qua value for money toch echt goed bezig. Spitstechnologie voor de prijs van een 911 Turbo. Gelukkig zijn ze voorlopig nog lelijk… 🙂
Ik zie een 718 GT4 @ 100-110k met een 410pk 3.0 liter twinturbo. Dat laat ruimte voor een GT4 RS – tussen de GT4 en de GT3 – @ 125-135k met een 440pk 3.0 liter twinturbo.
Goedkoopste tweedehands exemplaar momenteel @ 85k in Duitsland, @95k in Belgie. Ik zie daar (afhankelijk vd tech vd nieuwe, twinturbo met meer pk en pak meer koppel + pdk, meer aero) 10k van afgaan !
Ik vind de Mclarens wel heel mooi en cool, alleen zijn ze onbetrouwbaar !
Wat dat gewicht betreft heb ik juist iets interessant gelezen in de Evo van April 2018. Ze wegen consequent elke testwagen en het blijkt dat het opgegeven gewicht langs geen kanten overeenkomt met de werkelijkheid! Bijvoorbeeld een Merc-AMG C63 S coupé, opgegeven 1725kg, gewogen: 1847kg!!
Kennelijk zijn er die het gewicht opgeven van een auto zonder de uitrusting die er gewoon standaard wel opzit, zoals de radio… Tja, we weten dat een beetje bedrog er bij de fabrikanten zit ingebakken. :what:
Op één jaar tijd zijn de oude GT4 minstens 10k gezakt. Dus ik gok dat ze binnen een jaar méér dan 10k zullen zakken, tenzij de nieuwe héél duur wordt verkocht. Bij 70k kan ik niet instaan voor mezelf. :engeltje:
En die “standaard” 718 GT4 met 3,0 turbo zal niet gebeuren, enkel de gedetunde 4,0 vrees ik.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.