718 GT4

  • Dit onderwerp bevat 335 reacties, 30 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 jaren geleden door Erwin.
  • Maker
    Discussie
  • spyshot

    718gt4.jpg

15 reacties aan het bekijken - 301 tot 315 (van in totaal 335)
    • Ter vergelijking een 981 GT4

      [video]https://www.youtube.com/watch?v=iMC60XQdiyA[/video]

      0

        Porsche 718 Spyder Sound

        [video]https://www.youtube.com/watch?v=9l6npj5Ukmk[/video]

        Wellicht een turbo flat-4 voor de Syder?

        0

          Mooie Boxster ook, enkel de uitlaatpijpjes lijken me net iets te klein voor de opening vd diffuser.

          0

            [quote=”stekki” post=263378]damn ziet er echt goed uit! Benieuwd naar de Boxster variant.[/quote]

            77-porsche-boxster-spyder.jpg

            82-porsche-boxster-spyder.jpg

            0

              Allez, die gedetunede 4.0 is toch totaal niet logisch. Los van het co2 verhaal nog. We weten dat de currentgen cayman racewagen niet competitief is in GT4 klasse. Als ze nu in nextgen 718 weer aan atmo motor steken, zijn ze weer een generatie niet competitief in GT4 klasse die gedomineerd wordt door allemaal FI motoren, bop ten spijt. Lijkt me dan logisch dat ze voor een FI motor gaan kiezen. En ze hebben nu toch toevallig briljant 3.0 FI motoren op het schap liggen vd carrera seh ! 🙂

              Ik kan er natuurlijk rats neffen zitten he, en mijne logica kan zo krom zijn als ik weet niet wat, but that’s my story and I’m sticking to it until I’m proven wrong !

              0

                [quote=”Yellow Submarine” post=263433]

                Op één jaar tijd zijn de oude GT4 minstens 10k gezakt. Dus ik gok dat ze binnen een jaar méér dan 10k zullen zakken, tenzij de nieuwe héél duur wordt verkocht. Bij 70k kan ik niet instaan voor mezelf. :engeltje: [/quote]

                Kan ik je geen ongelijk in geven. Ik zou ook zwichten als buitenlander, maar met onze BIV en jaarlijkse verkeersbelasting :puke:

                0

                  Wat dat gewicht betreft heb ik juist iets interessant gelezen in de Evo van April 2018. Ze wegen consequent elke testwagen en het blijkt dat het opgegeven gewicht langs geen kanten overeenkomt met de werkelijkheid! Bijvoorbeeld een Merc-AMG C63 S coupé, opgegeven 1725kg, gewogen: 1847kg!!

                  Kennelijk zijn er die het gewicht opgeven van een auto zonder de uitrusting die er gewoon standaard wel opzit, zoals de radio… Tja, we weten dat een beetje bedrog er bij de fabrikanten zit ingebakken. :what:

                  Op één jaar tijd zijn de oude GT4 minstens 10k gezakt. Dus ik gok dat ze binnen een jaar méér dan 10k zullen zakken, tenzij de nieuwe héél duur wordt verkocht. Bij 70k kan ik niet instaan voor mezelf. :engeltje:

                  En die “standaard” 718 GT4 met 3,0 turbo zal niet gebeuren, enkel de gedetunde 4,0 vrees ik.

                  0

                    Ik zie een 718 GT4 @ 100-110k met een 410pk 3.0 liter twinturbo. Dat laat ruimte voor een GT4 RS – tussen de GT4 en de GT3 – @ 125-135k met een 440pk 3.0 liter twinturbo.

                    Goedkoopste tweedehands exemplaar momenteel @ 85k in Duitsland, @95k in Belgie. Ik zie daar (afhankelijk vd tech vd nieuwe, twinturbo met meer pk en pak meer koppel + pdk, meer aero) 10k van afgaan !

                    Ik vind de Mclarens wel heel mooi en cool, alleen zijn ze onbetrouwbaar !

                    0

                      Denk niet dat de prijzen van de oude plots een klap zullen krijgen. Helaas…
                      Met name omdat ik gok dat de nieuwe met zijn 4-liter flink duurder zal worden. Een GT3 kost tegenwoordig minstens 156k, dus er is ruimte om een nieuwe GT4 bijvoorbeeld tussen de 110 en 120k basis te laten kosten. Ik verwacht dus een flink hogere prijs dan de 88k van de vorige GT4.

                      Fair point ten aanzien van dat gewicht. Voor de Ferrari vrees ik om die redenen evenmin, maar McLaren is qua value for money toch echt goed bezig. Spitstechnologie voor de prijs van een 911 Turbo. Gelukkig zijn ze voorlopig nog lelijk… 🙂

                      0

                        Die diffuser is een flink exemplaar in Porsche straatauto termen. I like !
                        Ik denk ook dat de “oude” GT4 een ferme pattat gaat krijgen ja. Veel zal afhangen van de specs vd nieuwe, maar ik heb er wel vertrouwen in. Ik droom luidop van een GT4 RS ! Maar hij moet LICHTER, minder gewicht !

                        De nieuwe GT3 RS met weissach pack, 1430 kg, consequente leichtbau adverteert Porsche. De nieuwe 488 Pista, 1270 kg. OK Ferrari kennende is dat dry weight, maar steek hem vol olie en tank hem vol, dan zit je nog 100kg lager dan Porsche. Zelfde verhaaltje bij Mclaren met hun carbon chassis. The writing is on the wall !
                        (Hoewel, bij Ferrari kan dat gewicht ook een drukfout zijn of grofweg gelogen haha)

                        0

                          Mijn indruk is dat de diffuser achteraan iets verder uitsteekt dan de oude GT4.

                          Laat maar komen. Er staan ettelijke “oude” GT4 te koop die soms heel weinig gebold hebben. De prijzen zakken langzaam, maar zullen toch een klap krijgen eens de nieuwe volop uitgeleverd worden… :engeltje:

                          0

                            damn ziet er echt goed uit! Benieuwd naar de Boxster variant.

                            0

                              Er zijn eigenlijk 2 spoilers achteraan. Bemerk hoe het kleintje boven P O R S C H E ook los staat van het koetswerk.

                              porsche-718-cayman-gt4-007.jpg

                              porsche-718-cayman-gt4-008.jpg

                              porsche-718-cayman-gt4-014.jpg

                              En:
                              There’s a big chance the Porsche 718 Cayman GT4 may debut at the Geneva Motor Show next month, where the company may also lift the wraps of model’s drop-top equivalent, the 718 Boxster Spyder. Expect both models to go on sale this year.

                              0

                                Mja, maar Lotus en ook de Alfa 4C en de nieuwe Alpine zijn toch een ander type wagens. Een (gewone) Cayman is 100% geschikt voor dagelijks gebruik, die anderen eigenlijk niet of toch minder.

                                Maar voor mij zou er ook 100kg vanaf mogen.

                                0

                                  Op rennlist klaagt iedereen altijd dat de nieuwe modellen te groot geworden zijn. Niks te groot. Te vet ja ! 1450kg voor een GT4 komaan, een winkelkarreke met een spoiler en een moteur. Krok zit bijna 200kg lager. Lotus gaat volgens mij nog eens 50 a 100 kg lager in zijn exige, om van de elise nog maar te zwijgen.

                                  0
                                15 reacties aan het bekijken - 301 tot 315 (van in totaal 335)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.