718 GT4

  • Maker
    Discussie
  • spyshot

    718gt4.jpg

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 335)
  • 123

      Ik heb wheelstuds op de mijne hangen, zoals de oude 911/944/928.

      Ik kan 4 wielen op nog geen 10 minuten erafgooien en vervangen.
      all in , opkrikken en al.
      Weliswaar met de brrt brrt brrt.. en enkel nog natrekken met de moment sleutel

      Op zich zijn die ook een wear item, zeker na track days heet/koud/heet moet je die toch in ‘t oog houden.. (de oude wiel hubs hadden vaste studs, niet ingeschroefd)
      Maar het is the best of both worlds naar functionaliteit toe

        [hide]@V andamme : Het is exact daar dat ik op doelde wanneer ik schreef over “revisies”. Geloof ook wel dat die er zijn met enkel straatgebruik, maar dan ruimere interval als met track gebruik. Het gaat om mechanische stress, toleranties en speling, als ik me goed herinner. Niet 100% zeker.[/hide]

        123

          Centerlock velgen zijn ook niet onbeperkt bruikbaar.
          Porsche zegt dat ze om de 6000 miles/10000 km track use vervangen moeten worden.
          Ik hoor niemand iets zeggen over gewoon weg gebruik, dus weet niet of het en mechanische stress limiet is of thermish/mechanisch.

          Thermisch mechanisch zou je wel zien op track

          niet op openbare weg, je krijgt je wielen namelijk nooit zo warm als op circuit bij normaal zelfs sportief gebruik op de openbare weg

          Als het puur mechanische stress is op de wielen, dan is openbare weg gewoon minder stress, dus duurt het langer dan op circuit, maar de stress is er over de hele lange duur wel degelijk.

            @bcc & plumber: bedankt voor jullie info. Heb weer iets bijgeleerd.
            Norbert

              Schijnt dat die ‘centerlocks’ ook snel beschadigd zijn bij het afhalen en terugzetten van de velgen…
              Wel heel mooi maar meer nadelen dan voordelen denk ik…

                Voordelen: gewichtsbesparing (dacht ik ?), “lijkt” op een koersauto

                nadelen: is helemaal niet zoals op een koersauto, heeft en hele procedure om de wielen eraf en erop te doen (wielen van de grond, tweede persoon in de auto die de rem intrapt, middelste lock moet perfect op zijn plaat zitten, alupasta op moer moet mooi verdeeld blijven, eerst dichttorqen, dan terug lossen, dan terug dichttorqen, en ga zo maar voort …), je hebt speciale momentsleutel nodig die 600Nm kan torqen, heeft regelmatig revisie nodig, de aftermarket velgen zijn duurder en je hebt minder keuze, …

                Kortom, veel extra gedoe voor heel weinig voordelen dus imo.

                  Die ‘centerlocks’ vind ik esthetisch wel knap.
                  Maar ik ken niet veel van techniek en zou je me eens de voor- en nadelen hiervan kunnen uitleggen. Niet dat ik het overweeg maar gewoon om iets bij te leren.(en kan dit zo maar worden gewijzigd op een wagen: gelijkvormigheidsattest)

                    Die ‘centerlocks’ vind ik esthetisch wel knap.
                    Maar ik ken niet veel van techniek en zou je me eens de voor- en nadelen hiervan kunnen uitleggen. Niet dat ik het overweeg maar gewoon om iets bij te leren.(en kan dit zo maar worden gewijzigd op een wagen: gelijkvormigheidsattest)

                      [quote=”Yellow Submarine” post=280156]Ik passeerde daarnet de Audi verdeler in Lokeren. Een oogopslag was voldoende om weeral bevestigd te zien dat zwart en aanverwante de default keuze is……
                      Nee jong, het heeft veel te maken met de psychologische issues van de gemiddelde Vlaming! Meelopen met de hoop en tegelijk op zoek naar aanzien… Dus als je een dure bak koopt, mag je dat zeker niet verpesten met een zulk een vreselijk kleur als geel. Dat laatste kreeg ik letterlijk te horen van iemand. Iemand met veel issues uiteraard. Wel een dame. Type laaggeschoold.
                      [/quote]

                      Helemaal eens met jou Yellow Submarine. Ongelooflijk hoe iedereen kiest voor zwarte of grijze wagens. Saaaaai :sleep:
                      Twee van mijn wagens zijn momenteel rood en nog geen seconde spijt gehad van mijn keuze !
                      Trouwens, ben in mijn rode periode dus alles is rood momenteel :happy:

                      Mijn volgende periode zal geel gekleurd zijn, zeker weten !

                        Hoe is het in godsnaam mogelijk Porsche. Aub GEEN centrelocks op de GT4RS. Geeft alleen maar miserie zonder toegevoegde waarde.

                          GT4 RS

                          met centrale wielmoeren

                            GT4 met de satijn zwarte velgen. Eén van de weinige goede foto’s van de velgen want in de meeste omstandigheden kan een foto de licht-nuance niet vangen en zie je alleen een zwarte vlek door de visuele versmelting van de velg, de band en de binnenkant van de wielkast.

                              De 964 JUBI dat is! (ik ben heel eenkennig)

                                Nou, tsja, maaruh deze Rondborstige zonder Love boy zat dus te denken aan de 911 letters van de JUBI.

                                Toen deden we nog niet aan S’jes!!

                                Al dat moderne gedoe …:mrgreen:

                                Dus daar ga ik wel een keertje naar kijken, komt goed, maar gaat nog wel efkes duren, het staat nog niet bovenaan mijn prioriteiten lijst van een paar kantjes …

                                  Terug on topic: Porsche 718 Cayman GT4 rijtest [64]

                                  Toch wel een rode zeker, hoe komen ze er bij..

                                15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 335)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.