- Dit onderwerp bevat 13 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 3 maanden geleden door .
-
Discussie
-
19 oktober 2018 om 15:17
Deze week een klein uurtje kunnen bollen met een Cayman 718 GTS op uitnodiging van PC Mechelen.
De GTS heeft dus de 4-cilinder 2,5L, turbo, goed voor 365 PK. De wagen had PDK. Standaard heeft de GTS ook de PASM in sportuitvoering ttz 10 mm lager dan “gewoon” PASM.
Mijn eigen 981 2,7L heeft ook PDK en PASM, maar sport PASM is pas verkrijgbaar op de 718 generatie.
Er vielen me naast de vernieuwde PCM drie zaken op:
1/ power! het verschil met mijn turbo-loze 2,7 (275 PK) is gigantisch. Ik durf te stellen dat de 718 GTS met PDK sneller is dan de 981 GT4 manueel met 3,8L die we vorig jaar uitgebreid hebben gereden (24u in een GT4). Maar uiteindelijk: wat ben je daar mee op Vlaamse wegen? Vermogen is leuk, maar voor mij onvoldoende reden om te investeren in een nieuwe auto.
2/ geluid: laat maar, trekt dus echt op niks. Zowel op vrijloop in zone 50 als wanneer je naar de begrenzer trekt.
3/ PASM sport: voor één keertje was ik geneigd om de harde stand uit te schakelen op de slechtste wegen (Heffen richting Kapelle-op-den-Bos) terwijl die op glad asphalt heerlijk strak aanvoelde. Verkeersdrempels vormden geen enkel probleem. I love it!!
Ondertussen was ik al met Gert Carnewal aan het debatteren om mijn Cayman aan te passen. Conclusie is dat hij de 4 veren van de (passieve) X73 gaat monteren en ook de achterste stabilisator. PASM functie wordt niet aangeraakt. Enig nadeel zou de iets kortere levensduur van de dempers kunnen zijn, maar dat risico ga ik nemen. Hij heeft wel pas deze winter tijd (de uitlaat business is alive and kicking blijkbaar 😉
Onderdelen kosten iets van 700€ tesamen.
Stond ook een lekkere Carrera T manueel in de correcte kleur te koop. Maar VAA zou 14000€ het eerste jaar zijn (op dat bedrag betaal je dus extra belastingen en bijdrages). Dat betekent dat dit niet langer haalbaar is als bedrijfswagen. Dat zou dus privé worden aangekocht. Effe wachten dus en wat sparen…
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.