Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › Cayman › 718 S (PASM-optie)
- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 maanden, 1 week geleden door Luke.
-
Beste leden,
Ik kan een heel mooie 718 S kopen voor een prijs die mij aanvaardbaar lijkt.
Alle opties die ik wens zitten op deze wagen, met uitzondering van PASM (Porsche Active Suspention Management).
Op mijn huidige wagen (987.2) heb ik deze optie wel.
Mijn vraag aan onze achtbare leden: wat is jullie ervaring met de 718 S (zonder/met PASM), en is het een must voor het door mij beoogde gebruik, in hoofdzaak: rijden van toeristische rally’s en bij gelegenheid eens een trackday.
Vriendelijke groeten,
Kristof
In mijn vorige 718, ook een S, had ik de optie wel maar eigenlijk maar een paar keer gebruikt.
Idem in de T nu ook. Vond andere opties ook wel leuker…
Mijne was van 2018, superbakje ook qua geluid, is nu wat minder 😉heb een 981 gehad met de optie pasm en ook al een paar 718 gereden zonder. Het is wel voelbaar als de pasm er niet opzit. De rit is iets harder, directer zonder de pasm tov met. Het is een beetje tussen de 2 aan of af. Met pasm is het algemeen comfortabeler en als je de knop indrukt, heel sportief en direct. Pasm werkt trouwens alitjd, is een actieve ophanging. Bij mij is het een must have ipv een sport chrono dat je eventueel kan retrofitten. Een pasm eigenlijk niet. Voor mij is het weldegelijk of ik de wagen zou laten staan of niet. Heb trouwens onlangs eentje laten staan omdat deze geen pasm had en na de testrit was het voor mij niet ok.
Bedankt voor de reacties!
Ik ben de wagen gaan bekijken (stond bij een Duits Porsche Zentrum)
Er zit in de bestuurderszetel een scheur waar ik 2 vingers doorheen kon steken. De reactie van de verkoper was nogal droog “we kunnen er moeilijk een andere zetel in plaatsen”.
De enige voorgestelde oplossing was dat men het zou “dichtplakken”.
Heb de wagen dus laten staan en begrijp eigenlijk niet goed hoe dit in “Approved” kan worden aangeboden…
De zoektocht gaat dus verder.. 🙂
Mvg,
Kristof
straf, mijn ervaringen in Duitsland zijn gelukkig beter….
waar ben je op zoek naar?Reeds 2 wagens in het verleden aangekocht bij Duitse Porsche-dealers (Approved) en ook hier steeds goede ervaringen.
Specifiek op zoek naar een 718 S.
Mvg,
Kristof
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.