718 vs 911 prijzen USA vs EU: WTF?

Home Forum Porsche Talk 718 vs 911 prijzen USA vs EU: WTF?

  • Maker
    Discussie
  • Ik was daarnet even op Rennlist.com GT4 (USA forum) de speculaties aan het lezen omtrent de 718 GT4 en wat die zou kunnen kosten. Daarbij schreef iemand dat er nauwelijks een gat bestaat in de prijzen tussen een 718 GTS met startprijs vanaf 80,000$ vs een basis 911 die aan 91,000$ start.

    Ik dacht, WTF? Dat klopt toch niet? Maar dus toch, op de website van Porsche USA begint de 911 inderdaad aan 91,000$. Terwijl de 718 nominaal quasi identiek als bij ons geprijsd staan, maar wel in USD:

    718 Cayman: 55,300$
    718 GTS: 79,800$
    911: 91,100$
    911 GTS: 120,700$

    Zo worden Europeanen die een 911 kopen dus nog meer in de zak gezet. Op het ogenblik is de ratio trouwens 1,20$/€ dus een 911 heb je in USA omgerekend voor 76.000€! Dat is dus 3/4 van wat wij betalen. Daar zitten wel geen taksen in (maar hetzelfde geldt voor de 718)
    *Manufacturer’s Suggested Retail Price. Excludes options; taxes; title; registration; delivery, processing and handling fee; dealer charges. Dealer sets actual selling price.

    Het supplement voor GTS is trouwens ook belachelijk groot, zowel voor de 718 als voor de 911. Waardoor het gat tussen 718 GTS en basis 911 inderdaad zeer klein is. Ik zou als Amerikaan dan ook niet twijfelen.

3 reacties aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
  • 123

      in de US maken ze bv reclame voor Porsche auto’s…op tv en in boekjes.
      doen ze in Europa gewoon niet.. vinden ze beneden hun stand.

      Maar in de US speelt een heel andere markt. Daar verkopen ze ook veel meer auto’s dan hier.
      de PCA is daar ook heel erg sterk en krijgt veel gedaan voor bv defecten en recalls.

      En uiteraard hier hebben we altijd de complete prijs op website, dus btw inc
      daar zit de VAT er nooit bij omdat het per staat verschilt.

      Je moet dus de prijs ex btw vergelijken met hun prijs en dat zal al minder veel verschillen.
      Verder moet je ook rekening houden met het verschil in mentaliteit.
      Amerikanen kopen hun auto van de dealer zijn lot. Binnen wandelen, neuten over prijs en naar huis rijden met je porsche.
      Bestellen en 6 maand wachten?? Doen Amerikanen maar bij uitzondering.

      Darrom hebben de meeste US 911’s van vroeger allemaal Airco van de fabriek gekregen, een auto zonder airco is al 60 jaar not done in de US. IN Europa is dat nog maar de laatste 20 jaar zo.. Porsche maakte gewoon batches voor de dealers , stuurde ze op en dan verkocht men ze van bij de dealer.

      Ze zitten daar dus nog met echt dealers, franchise systeem.
      in de jaren 80 probeerde Porsceh een eigen netwerk op te zetten.. maar werden ze links en rechts aangeklaagd toen ze het franchise systeem wouden afschaffen.. en dus ging dat niet door.

      Dus al die franchises, samen met de PCA hebben veel macht en invloed over de prijs.

        Maar het slaat toch nergens op dat een 911 nog eens 10% extra goedkoper is? Zelfde land, zelfde wisselkoers!

          is al altijd zo geweest… :think:
          een kennis van me heeft zich steenrijk gemaakt met nieuwe Goldwings te importeren vanuit de usa, al vanaf de eind jaren tachtig waar ik nu van sprek, omdat ze daar maar een prikje kosten tegenover hier, dus iedere maand “volle” containers richting Belgie, hij gelukkig en de klant gelukkig, want die betaalde natuurlijk minder dan hier bij een Honda dealer… :salut:
          Ondertussen is dit spelletje al jaren gedaan omdat honda Belgie geen GVA meer uitreikt, het zou wel nog kunnen via import via nederland of duitsland ..

        3 reacties aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.