“75” + handtekening op deurdorpel.

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 “75” + handtekening op deurdorpel.

• Maker
    Discussie

• Herman
    Deelnemer

Hoi allen,
      Op de dorpel, kant chauffeur, van mijn 996 staat de vermelding “75” + een handtekening. (zie foto)
      Iemand die de betekenis weet? Speciale serie? Welke extra’s?
      Mvg. Daddycool

Attachments:
      • IMG_0322.JPG
    11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
    • XXX

Dat is een serieus lijstje op die sticker :coolness:

Hieronder vind je de optiecodes van alle types Porsche, gesorteerd per bouwjaar :salut:

https://www.stuttcars.com/technical/option-codes/

Zo, de P is terug uit de carrosserie, op tijd vlg. afspraak (een unicum in Spanje, manana, weet je wel…)
            (Bijna- alles OK, enkel de kopse kant van de chauffeursdeur vergeten; ook weer Spanje!)

Hierbij de beloofde foto van de sticker met optiecodes:
            Wie heeft een lijst met de betekenis van die codes of weet waar ik die kan vinden?

Alvast bedankt en vriendelijke groeten, Herman

Attachments:
            • IMG_0329.JPG

De 996 was beschikbaar tot halverwege 2005.

Ik meen ooit gelezen te hebben dat dit is voor de 75ste verjaardag van Ferdinand Porsche … niet zeker

Wim

Ik dacht dat die tot 2009 gemaakt werden, maar ben niet zo op de hoogte van watergekoelde. 😳

Zal het een andere betekenis hebben, of ze moeten er later ingezet zijn. 😐

@cabrio wim, mijn P heeft bj. 2000… en ik dacht dat in 2009 de productie van de 996 al beëindigd was?
                    Mvg. Daddycool

Wim

In 2009 bestond de samenwerking Porsche / VW 75 jaar.
                      Dus kan zijn dat het daar iets met te maken heeft, ook vanwege het punt dat in die periode de 996 geproduceerd is en bij jou gemonteerd is. 💡

Geen sticker met optiecodes in het onderhoudsboekje…
                        P staat momenteel in de spuiterij om de bumpers over te spuiten i.v.m. parkeerschad,
                        Ik ga er straks langs, maak een foto van de sticker in de motorklap en post deze hier.
                        Wordt vervolgd… Mvg. Daddycool

of je een speciale versie hebt kan je vaststellen via de optiecodes op de sticker in je onderhoudsboekje of binnenkant kofferklep.

deze dorpelplaat heb ik nooit eerder gezien en afgeleid van het lettertype van de cijfers is het custom made

XXX

Heb geen idee van de betekenis, ben benieuwd :popcorn:

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.