904 project

• Maker
    Discussie
  • ik kwam DEZE tegen op het WWW.
    allemaal zeer inspirerend om tegen mijn pensioenleeftijd te zorgen dat de meeste onderdelen in huis zijn …

https://youtu.be/xqT-2-IshUY

4 reacties aan het bekijken - 46 tot 49 (van in totaal 49)
    • wow!
      Ik zou al beginnen twijfelen mocht ik een Boxster of Cayman in de garage staan hebben 🙂

MODERN RETRO BY GWA

Een Porsche Boxster of Cayman R maar dan net iets anders. GWA maakt er immers een moderne 904 Carrera GTS van.

De P/904 Carrera, noemt Gullwing America hun jongste project. Gebaseerd op de vorige Boxster/Cayman-generatie en geïnspireerd door de 904 Carrera GTS uit 1963. Het uit composietmateriaal opgetrokken koetswerk eert de sierlijke lijnen van het origineel en wordt opgeleukt met hedendaagse velgen, onderaan de flanken gekleefde Carrera-stickers, een automatische achterspoiler en een uit koolstofvezel opgetrokken splitter. De ombouw zou zo’n 70.000 euro kosten.

Aan de technische basis wordt niet geraakt, al installeert GWA wel een speciaal uitlaatsysteem en een instalbare ophanging. Het door Gulwing America klaargestoomde conceptauto vertrouwt op de 295 pk sterke 3,4 liter-boxermotor uit de Porsche Boxster. Pre-facelift, dus zonder de directe injectie en zonder de gerobotiseerde PDK-transmissie. Maar de conversie discrimineert niet, dus je kan net zo goed je Cayman R doen vervellen in zo’n P/904 Carrera.

Fleet.TV over de porsche 904

Dat zie ik ook wel zitten …geweldig !!!

4 reacties aan het bekijken - 46 tot 49 (van in totaal 49)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.