911 1986 / Startproblemen na vervangen batterij

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 911 1986 / Startproblemen na vervangen batterij

• Maker
    Discussie
  • Allen,

Ik heb sinds heel kort een 911 (cabrio)van 1986 gekocht. Hij is rijdende toestand en volgens de technische controle(?) is hij ok. Er is echter wel wat werk aan maar dat is dan ook de reden van de aankoop. Het moest een wagen zijn waar ik kan mee rijden maar waar ik ook wat aan moet sleutelen.

Ik heb geen ervaring (wel een tamelijk goede theoretische kennis) en daarom koos ik bewust voor een wagen in rijdende toestand.
    De batterij was kapot en heb ik dus vervangen. Na de vervanging wil de auto niet meer starten en ik heb geen idee waar te beginnen.
    De starter draait en alle lichtjes die moeten branden branden ook.Ik hoor echter geen brandstofpomp draaien (als dat zou moeten).
    Iemand enig idee waar ik kan staren met zoeken?

Alvast bedankt,
    Karl

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
    • Na lang nog snel even een update.
      Het startprobleem was dus blijkbaar …. jawel de startonderbreker. Is van een niet-origineel alarm dat (volgens mij) niet correct geïnstalleerd is.
      Ondertussen heb ik nog niet veel met mijn P gedaan behalve dat hij een onderhoud en een checkup heeft gekregen bij Porsche. En ik zal het geweten hebben 😕
      Het is nu natuurlijk de bedoeling om er zoveel mogelijk zelf aan te werken en er nog meer van te genieten.

Wim

Als ik zo lees, toch maar zorgen voor een extra DME relais in het handschoenkastje. 💡

Anoniem

Karl geloof mij vrij het was zeker een zekering of relais.
          Ik ben blij voor U dat het opgelost is.
          Als wederdienst 😉 kan jij nu toch wel een keertje een volledige voorstelling doen incl foto’s in een voorstel draadje.
          Dat lezen wij allemaal graag, zeker met een foto van de P erbij :sleep: