911 1986 / Startproblemen na vervangen batterij

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 911 1986 / Startproblemen na vervangen batterij

  • Maker
    Discussie
  • Allen,

    Ik heb sinds heel kort een 911 (cabrio)van 1986 gekocht. Hij is rijdende toestand en volgens de technische controle(?) is hij ok. Er is echter wel wat werk aan maar dat is dan ook de reden van de aankoop. Het moest een wagen zijn waar ik kan mee rijden maar waar ik ook wat aan moet sleutelen.

    Ik heb geen ervaring (wel een tamelijk goede theoretische kennis) en daarom koos ik bewust voor een wagen in rijdende toestand.
    De batterij was kapot en heb ik dus vervangen. Na de vervanging wil de auto niet meer starten en ik heb geen idee waar te beginnen.
    De starter draait en alle lichtjes die moeten branden branden ook.Ik hoor echter geen brandstofpomp draaien (als dat zou moeten).
    Iemand enig idee waar ik kan staren met zoeken?

    Alvast bedankt,
    Karl

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
    • Na lang nog snel even een update.
      Het startprobleem was dus blijkbaar …. jawel de startonderbreker. Is van een niet-origineel alarm dat (volgens mij) niet correct geïnstalleerd is.
      Ondertussen heb ik nog niet veel met mijn P gedaan behalve dat hij een onderhoud en een checkup heeft gekregen bij Porsche. En ik zal het geweten hebben 😕
      Het is nu natuurlijk de bedoeling om er zoveel mogelijk zelf aan te werken en er nog meer van te genieten.

      Wim

        Als ik zo lees, toch maar zorgen voor een extra DME relais in het handschoenkastje. 💡

        Anoniem

          Karl geloof mij vrij het was zeker een zekering of relais.
          Ik ben blij voor U dat het opgelost is.
          Als wederdienst 😉 kan jij nu toch wel een keertje een volledige voorstelling doen incl foto’s in een voorstel draadje.
          Dat lezen wij allemaal graag, zeker met een foto van de P erbij :sleep:

            Dat kan het niet zijn, bij een startonderbreker gaat de startmotor niet rond :sarcastisch Is dan toch het relais of een zekering. Voor de zekerheid kan je de pomp dubbel lussen, krijgt die van de een geen stroom dan zeker van de ander.

              Bedankt allemaal voor de tips.
              Ik ben begonnen met het eenvoudigste en dat was nakijken of alle relais en zekeringen nog goed zaten. Hetvolgende was kijken of de toerenteller bewoog bij het starten en toen… startte hij 😀
              Het goede nieuws is dus dat hij opnieuw start, het slechte nieuws is dat ik niet echt een oorzaak heb gevonden. Ik blijf nog steeds met het idee dat het ook een startonderbreker kan zijn die zich reset na een stroomonderbreking.

              Toch bedankt iedereen

                Karel is bezitter van een 911-3.2-1986 met wat werk.
                Hij sleutelt even graag als hij rondtoert.
                Voorlopig is zijn mechanisch talent beperkt tot goede theorie kennis.
                Na vervangen van de batterij van de 3.2 start deze niet meer.
                Karel is al aan het zoeken naar de oorzaak van dit euvel en is zo op dit forum terecht gekomen.
                Vooral als wij hem trachten te helpen en met een beetje geduld, denken wij Karel beter te leren kennen.
                Aan een schone madam vragen jullie toch ook niet direct al haar coördinaten!!!

                :sarcastisch 😈 :sarcastisch

                Anoniem

                  En wie is Karel?
                  Hallo, ik ben Karel

                    Startonderbreker ❓ 💡

                    Meten is weten … mss heb je gewoon pech en staat je brandstofpomp vast o.i.d. :wtf:

                    Anoniem

                      Ik heb ook een 911 van 1986, wel een turbo, weet of het dan allemaal hetzelfde is 😳 .
                      Ik heb een keer dezelfde problemen gehad.
                      Bij mij zat de relais in de zekeringkast niet meer goed in de stekker, na schokdemper test op keuring..
                      Dus check alle relais even, even goed aandrukken.
                      Ook kan je alle zekeringen een keertje draaien in de zitting, deze durven wel eens een beetje oxideren.

                        voltage ook eens uitmeten!

                          gaat de toerenteller omhoog bij het starten?

                          Anoniem

                            verggeet ook het eeuwige DME relais niet! Dit zit onder de zetel en moet uw benzinepomp aansturen. Dit gaat frequent kapot, ik heb zelfs altijd een reserve in mijn auto.

                              Hey Tim,

                              Bedankt voor de reactie. Met deze 2 tips zal ik zeker al eens kunnen beginnen.
                              De batterij heeft de juiste specs en zou volgens mij niet aan de oorzaak kunnen liggen, ik dacht eerder aan ofwel met het monteren van de batterij een draadje gebroken of anders een soort startonderbreking die in werking getreden is.
                              Ik begin alvast bij jouw tips, dan kan ik al een paar zaken uitsluiten.

                              Karl

                                Hoi Karl

                                Als ik het goed voor heb is de ene batterij de andere niet en moet je dus goed opletten dat je eentje met de juiste specs hebt geplaatst.

                                Normaal zou je de brandstofpomp zachtjes moeten horen zoemen. Ik neem aan dat als de wagen het wel deed met de vorige accu, dat de pomp niet stuk is. Ruik je trouwens brandstof bij herhaaldelijk proberen starten?

                                Je zou ook een van de bougies kunnen losmaken en kijken of hij vonkt.

                                Succes!

                                Tim

                              14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.