911 2.0 motor

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 911 2.0 motor

  • Maker
    Discussie
  • Heeft er iemand ervaring met het ombouwen van 2.0 motor 911 (bwj 69) naar 2.2 of 2.4? ❓
    Alvast bedankt en zeer leerrijke site

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • [quote=”mcklusky”:1g6wvs1k]Ik weet dat dit gedaan wordt, ik heb zelf een zeldzaam magnesium 2 liter blok liggen dat regelmatig gebruikt wordt om om te bouwen naar 2.7 RS specs.

      Tot op heden heb ik er echter nog geen deftige “how to…” van gevonden.[/quote]

      2 Liter magnesium blok ?!???
      dacht toch dat de 2.0’s allemaal alu zijn?
      ze zijn toch pas met de 2.2 en 2.4 nar mg gegaan?

      welke nummers staan derop??

        alu 2.0 blokken opboren, moet je machine shop voor hebben die weet wat hij doet… ik zie er het nut niet van in, je zal enorm veel geld kwijt zijn om dit te doen…

        een goeie kwaliteit 2.4T blok kun je geregeld voor 400 euro vinden…
        de T blokken hebben over de jaren misschien wel km’s gemaken, maar relatief weinig belasting vergeleken met de E blokken en al helemaal met de S blokken die meestal gaar zijn na vele jaren afzien
        olie pomp kost ook niet veel, 2.4T pomp krijg je als je geluk hebt voor 75 euro verkocht, meer vang je er niet voor

        een 3.2 pomp daarentegen… die gaan geld, want die passen ook in de oude cases… en hoger debiet…

        De vraag is welk soort motor wil je
        hoeveel pk , welk soort rijgedrag/gebruik, wat heb je in gedachten carbs, motronic , cis, megasquirt

        een 2.0 blok je kun je mooie dingen mee doen, de juiste koppen en nokkenassen, en je hebt een heel scherpe motor, veel snee, veel exitement, hoge toeren en weinig tot geen low end koppel, astmatisch zelfs…maar dan moet dat net je goesting zijn..

        als je een cruiser wil, general purpose, kun je beter een alu 3.x blok zoeken en van daaruit vertrekken.. veel steviger , geen geboor en gemodificeer aan het blok nodig… koppel onderin…

          Boekje kopen…. staat alles in.

          http://www.101projects.com/911-Rebuild/index.htm

          Het 7R blok wordt vaak gebruikt om een Rs motor 911/83 te bouwen maar dan ben je sowieso beter af met een 2.4TE blok uit 1973, aangezien de oliepomp je stukken van mensen kost, en de mechanische injectie pomp en en en.

          Magnesium cases zijn inderdaad zeldzaam, maar voor andere redenen.

          Groeten,

          Bert

            Ik weet dat dit gedaan wordt, ik heb zelf een zeldzaam magnesium 2 liter blok liggen dat regelmatig gebruikt wordt om om te bouwen naar 2.7 RS specs.

            Tot op heden heb ik er echter nog geen deftige “how to…” van gevonden.

          4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.