alu 2.0 blokken opboren, moet je machine shop voor hebben die weet wat hij doet… ik zie er het nut niet van in, je zal enorm veel geld kwijt zijn om dit te doen…
een goeie kwaliteit 2.4T blok kun je geregeld voor 400 euro vinden…
de T blokken hebben over de jaren misschien wel km’s gemaken, maar relatief weinig belasting vergeleken met de E blokken en al helemaal met de S blokken die meestal gaar zijn na vele jaren afzien
olie pomp kost ook niet veel, 2.4T pomp krijg je als je geluk hebt voor 75 euro verkocht, meer vang je er niet voor
een 3.2 pomp daarentegen… die gaan geld, want die passen ook in de oude cases… en hoger debiet…
De vraag is welk soort motor wil je
hoeveel pk , welk soort rijgedrag/gebruik, wat heb je in gedachten carbs, motronic , cis, megasquirt
een 2.0 blok je kun je mooie dingen mee doen, de juiste koppen en nokkenassen, en je hebt een heel scherpe motor, veel snee, veel exitement, hoge toeren en weinig tot geen low end koppel, astmatisch zelfs…maar dan moet dat net je goesting zijn..
als je een cruiser wil, general purpose, kun je beter een alu 3.x blok zoeken en van daaruit vertrekken.. veel steviger , geen geboor en gemodificeer aan het blok nodig… koppel onderin…