911 2.2E of 2.2T?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 911 2.2E of 2.2T?

  • Maker
    Discussie

  • nonkel Porsche
    Deelnemer

      Beste porschisten,
      Is er een wezenlijk verschil (in betrouwbaarheid) tussen een T en E wat betreft de 2.2l versies? Ik weet een 2.2E te koop staan echter zonder versnellingsbak. Welke vernellingsbak laat ik het best hieronder plaatsen?
      Groeten
      PopPorsche

    8 reacties aan het bekijken - 136 tot 143 (van in totaal 143)
      • Beste Wim
        Wat bedoel je met een dure grap voor een nieuwe injectiepomp? Heb daar namelijk geen flauw idee van. Ik ben technisch totaal niet onderlegd maar wel zeer begeesterd door het originele ontwerp van die eerste ‘elfjes’. Ik ben naarstig naar eentje op zoek maar ben een beetje voorzichtig om van mijn droom geen nachtmerrie te maken.
        Ik vind een E wel iets exclusiever (schaarser) maar ga ik dat ook voelen tijdens het rijden?
        greetz
        Popporsche

        Wim

          😯

          Is gewoon hetzelfde (ophanging) kan zijn dat er andere schokbrekers onder zitten. (optie 14 duims velgen) 💡
          Maar qua rijden het zelfde.

          En als je comfort wilt, zou ik zeker geen oude Porsche kopen. 😈

            Is er eigenlijk qua rijcomfort een groot verschil?

            Een E heeft toch hydropneumatische ophanging terwijl een t dat niet heeft?

            Wim

              Als je het voor de waarde doet. 💡
              4 keer zoveel ‘T’s dan ‘E’s geproduceerd.
              T (125pk en 196nm ‘torques’, 8.3s van 0 tot 100km/u)
              E (155pk en 206nm ‘torques’, 7.8s van 0 tot 100km/u) ontlopen dus elkaar niet zo veel.

              Dus keuze aan u wat ik al eerder schreef.
              En wat carreragt schreef is ook waar. 😉
              Plus geluid van carbs motor is mooier.

                Bij de 2,2E opletten dat er geen problemen zijn met de injectiepomp. Kan een dure grap worden als die niet goed werkt, 2e hands bijna niet te vinden en laten herstellen (in Duitsland) kan zeer duur worden…
                Ook het afstellen is niet eenvoudig.

                De T heeft carburators, eenvoudiger…

                🙂

                Wim

                  Eigen keuze volgens mij. 💡

                    En wat met de keuze tussen een 911T of een 911 E?

                    Wim

                      Het beste is een 911/01 5 bak , deze heeft de eerste links onderaan.

                      915 bak is ook mogelijk, maar moet je koppelings gedeelte aanpassen.

                    8 reacties aan het bekijken - 136 tot 143 (van in totaal 143)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.