911 2.2E of 2.2T?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 911 2.2E of 2.2T?

  • Maker
    Discussie

  • nonkel Porsche
    Deelnemer

      Beste porschisten,
      Is er een wezenlijk verschil (in betrouwbaarheid) tussen een T en E wat betreft de 2.2l versies? Ik weet een 2.2E te koop staan echter zonder versnellingsbak. Welke vernellingsbak laat ik het best hieronder plaatsen?
      Groeten
      PopPorsche

    15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 143)
      • Mijn elfje eindelijk in optima forma!!

        Attachments:
        • IMG_4941.jpg

          924carreragt schrijft:

          Bij de 2,2E opletten dat er geen problemen zijn met de injectiepomp. Kan een dure grap worden als die niet goed werkt, 2e hands bijna niet te vinden en laten herstellen (in Duitsland) kan zeer duur worden…
          Ook het afstellen is niet eenvoudig.
          De T heeft carburators, eenvoudiger…
          🙂

          Ik had vroeger een 2.4 met de 165PK ‘E’-motor. Die ging als gek (ook de ‘toen-nog-betaalbare’ benzine), dus die zal wel niet zo onjuist hebben afgesteld gestaan.

          Wat ik mij wel nog levendig herinner is dat ik elk jaar voor de keuring bij een specialist, die dagdagelijks aan Porsche’s werkte, moest gaan om de injectie ‘arm’ af te stellen, zodat de auto door de toen nog niet zo strenge keuring geraakte (de CO-waarden waren altijd te hoog).

          de 188PK 3.0 die ik later had gaf mij altijd het gevoel ‘geknepen’ te zijn, maw. had niet dezelfde ‘bijt’ als de 2.4.

            I’m back !!!!
            Na vier maanden en drie weken (verdwijnen oude website) ben ik er in geslaagd om mij in te loggen op de nieuwe website!!
            Restauratie van mijn elfje is zo goed als klaar.
            Heb er reeds 250km mee gereden: heerlijk !!

            Binnenkort plaats ik de foto’s van de restauratie.

            Groetjes aan iedereen!

            Nonkel PORSCHE

            Wim

              Ziet er goed uit Nonkel, nu weet je weer wat je straks hebt. 💡

                mooi werk…..

                  Jawel , dat noem ik grondig te werk gaan .
                  Nogmaals jammer dat dat nodig was bij een wagen die in orde zou geweest zijn .
                  Nu zal je weten wat je aan de wagen hebt .
                  Schitterend werk

                    huidige stand van zaken (vandaag) in het vervolg van de week worden motorkap, deuren en voorste schermen nog gedaan… Mijn vingers jeuken al om hem terug in elkaar te steken!!

                      en ten slotte de lak…

                        het spuitwerk binnen (zwart)…

                          en dan van de grondverf (2x)…

                            en nog een paar…

                              hier enkele foto’s van mijn elfje…

                              Wim

                                Fotoooooooooooooooo’s 😉

                                  jaaaaaaaaaa… auto wordt morgen in grondlak gezet… tbegint vooruit te gaan. Maandag of dinsdag lak en vernis erop en dan kunnen wij weer aan de slag om alles te monteren!

                                    tja liefde maakt blind zeker??
                                    Was door vele foto’s overtuigd en daarom misschien niet kritisch genoeg. Maar als hij af is zal hij echt top zijn en dat geeft toch ook genoegen (er is enkel verlies van tijd – maar tis nu toch nog geen weer voor een elfke uit ’69)

                                  15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 143)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.