Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › 911 2.2E of 2.2T?
- Dit onderwerp bevat 143 reacties, 17 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 2 maanden geleden door nonkel Porsche.
-
MakerDiscussie
-
8 november 2009 om 23:16
Beste porschisten,
Is er een wezenlijk verschil (in betrouwbaarheid) tussen een T en E wat betreft de 2.2l versies? Ik weet een 2.2E te koop staan echter zonder versnellingsbak. Welke vernellingsbak laat ik het best hieronder plaatsen?
Groeten
PopPorsche -
MakerDiscussie
-
@ bully heb je soms de webstek waar ik meer info over deze wagen kan vinden?
Ik heb zondag een tweede maal gaan kijken naar de carrera to china 911. Kheb uiteindelijk een bod gedaan van 22500€ maar was niet voldoende aangezien er nog voor 1800€ onderdelen in de deal zaten. Hij zou weg mogen voor 24000€ incl de onderdelen. Maar onderdelen interesseren me niet: wat moet ik met een tweede mistlicht, een paar stalen velgen en nog van die zaken… .
Kzou de wagen terug matching willen laten maken en het interieur aanpakken. Dan kom ik waarschijnlijk dicht bij de dertig uit (als ik er niet over ga) en dat voor een T uit 1969! Vinden jullie dat ook niet boven zijn waarde?
Greetz[quote=”Hans C.”:n58uiv9a]Ik verkoop m’n 911T uit 1969. Ik kocht de auto twee jaar geleden van een particulier in Keulen, eind jaren negentig is ie uit de VS geïmporteerd. Het gaat om een van de eerste 911’s met langewielbasis, maar toch nog met de 2-liter motor van de “Urelfer”. Om het geluid dat dit ding produceert te overtreffen moet je al van goede huize zijn. De auto komt probleemloos door de jaarljkse technische keuring in België en presteert prima, het schakelen gebeurt via een 901-versnellingsbak met 5 verhoudingen (dogleg). Onlangs nog een tochtje van 450km gemaakt, zonder het minste probleem. Bij de auto hoort een taxatierapport van Classic Data Duitsland. Heel eerlijke auto die optisch wat aandacht verdient, maar dit ook waard is. Ik verkoop ‘m om wat anders te kopen (vanzelfsprekend). Indien ik er de plek had om ‘m te stallen, zou ik ‘m zelfs niet verkopen. De zilvergrijze 964 C4 die op dit forum wordt aangeboden zou bijvoorbeeld perfect passen, ik zoek namelijk een auto die iets comfortabeler is zodat ik m’n twee kleine kinderen vaker kan meenemen op langere ritten.
– Type: Porsche 911 T
– Bouwjaar: 1969
– Kleur: Light Ivory / Hellelfenbein
– Interieur: Zwart basket weave
– Kilometerstand: 59.000 (afgelezen)
– Bijzonderheden: Fuchs met Vredestein Sprint Classic 185HR14, vijfbak, lange wielbasis met 2.0 liter, twee driedubbele Weber IDTA 40 carburatoren.
– Vraagprijs: € 24.500 (natuurlijk voor discussie vatbaar)Meer foto’s vind je in mijn album.
…..deze van een belg staat op het nederlandse forum..Waarschijnlijk een ingevoerde Amerikaan, als je daar geen problemen bij hebt, kan je de wagen eens gaan bekijken.
Lijkt mij proper zo op’t eerste zicht.@HVDC170 Heb een uitgebreide fotoreportage gekregen van de blauwe. Een beetje tegengevallen (interieur!)
Wat die bij jacobs betreft die wil ik binnenkort gaan bekijken maar eerst ga ik morgen eens naar deze zien:
http://www.2dehands.be/autos/autos/pors … 29325.html
Iemand een opmerking?
[quote=”wimpoppe”:2dxoq2ad]Was idd van plan om die eens te gaan bekijken. Kent iemand die verkoper?[/quote]
neem de zoekfunctie hier op het forum… 😀
een blauwe 2.4 e hengouwen…
http://www.kapaza.be/detail/18632867/Was idd van plan om die eens te gaan bekijken. Kent iemand die verkoper?
Deze misschien … http://www.kapaza.be/Autos/Porsche/1714 … 2L_71.html
Tja, het is zoeken naar een speld in een hooiberg, je moet er echt tegen aanlopen… 😉 …de 2.4 markt is een stuk groter….
vraagprijs was 27000 maar gaat weg voor 25000. Vind ik nog teveel gezien het uitgeleefde interieur. Zetel passagier moet opnieuw gestoffeerd worden, hemel moet vervangen worden, toerenteller is kapot en moet vervangen worden… en dan is de wagen bovendien geen matching numbers en staat op replica Fuchs….. Dan lijkt mij dat 25000 erover is…niet?
Ik zie dat je op de china porsche al hebt geboden 8) wat willen ze ervoor hebben?……..
[quote=”bully”:m5h6v225]belgie naar china auto…..911t bj 1969….videohier….[/quote]
Ga anders hier eens kijken…Neem wel iemand mee met verstand van porsche….klik hier…..
[quote=”wimpoppe”:3u28py16]zoek tussen de 20.000 en 30.000€ – afhankelijk van de staat en van de nog uit te voeren werken/verbeteringen)
By the way is dat signaalorange? …[/quote]Details Porsche 911 T
Prijs: € 39.950
Bouwjaar: oktober 1970
Carrosserie: coupé
Brandstof: benzine
Kleur: signaal oranje
Kilometerstand: minder dan 100 km
Cilinderinhoud: 2.200 cc
Deuren: 2
Extra’s Porsche 911 T
lederen bekleding
Opmerkingen Porsche 911 T
Totaal gerestaureerde Porsche 911 2.2 T uit 1970. Tevens is de motor gereviseerd en is er recent veel onderhoud gepleegd.Oke kijken we verder…deze was wel al helemaal gedaan, dus voorlopig geen kosten meer. En prijs zal onderhandelbaar zijn. 😉
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.