Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › 911 2.2E of 2.2T?
- Dit onderwerp bevat 143 reacties, 17 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 4 maanden geleden door nonkel Porsche.
-
MakerDiscussie
-
8 november 2009 om 23:16
Beste porschisten,
Is er een wezenlijk verschil (in betrouwbaarheid) tussen een T en E wat betreft de 2.2l versies? Ik weet een 2.2E te koop staan echter zonder versnellingsbak. Welke vernellingsbak laat ik het best hieronder plaatsen?
Groeten
PopPorsche -
MakerDiscussie
-
Dear Bully this is way over my budget (zoek tussen de 20.000 en 30.000€ – afhankelijk van de staat en van de nog uit te voeren werken/verbeteringen)
By the way is dat signaalorange? Dhr Hazejager van de nederlandse klassieke 911 en 912 club vertelde me dat de tweede wagen van vooraan te beginnen op de homepage van hun website signaalorange was (kleur 116)http://content.us.porsche-clubs.porsche … E0004B285C
Lijkt me niet dezelfde kleur!!
PS kreeg het niet gevonden om de website als een snelkoppeling te plaatsen…
zoiets als deze bij de porschegarage [waalgarage] of goedkoper of juist duurder?……klik hier….
Beste Bully en andere collega porschisten
Wat ik zoek?
een LWB 911 (69 tem 73/1)
T of E
coupé met indien mogelijk origineel schuifdak
in een typische en zijn originele kleur van dat tijdperk (vb bahamageel (69) of signaalgeel en signaalorange (70-73))
in goede conditie (want ik heb geen technische achtergrond om aan te werken)
handgeschakeld
matching numbersIndien jullie voorstellen hebben: laat het me gerust weten!!
Greetz WimSja, dat lijkt me een “verstandige” keuze. Ik heb met mijn hart m’n carrera 3 gekocht en ik hoop ze nooit te verkopen. Het is de duurste Porsche die ik ooit had, want het werk is nooit gedaan. Ik heb een 930 van de tweede eigenaar, en doe er 10 000 km per jaar mee, mijn oude 911SC kwam van de eerste eigenaar (!), en ik heb nu net een winterding 924S gekocht van de weeral de eerste eigenaar.
Originaliteit kan je NOOIT remplaceren met een restauratie: er is iets onvatbaars bij. Ik krijg kriebelingen als ik aan mijn C3 denk, aangezien alles uit elkaar is geweest enz enz. Maar ja, ik plan met de C3 elke 6 jaar toch een bodyresto te doen aangezien ik een 30 000 km per jaar ermee plan te rijden- might as well do it properly totdat de benzine reserves op zijn!Tip, what you see is what you get. Koop zo goed en ongemolesteerd mogelijk, betaal de juiste prijs, en houd een 3500 euro “voor het geval dat….”
😉Bert
Geen erg, naar wat hier beschreven wordt, heb je een goede beslissing genomen.
The hunt may be more fun than the catch 😉
Zoals zoveel gebeurt wanneer je teveel naar iets tracht…loopt het mis. Het bezoekje aan de 2.2E van vandaag is uitgedraaid op de vaststelling dat ik hem beter laat staan. Volgens mijn chaperone was de injectiepomp waarschijnlijk kapot (wagen werd 20 jaar geleden!! gereviseerd en zat nog steeds niet in de wagen – zolang stilstaan kan echt niet gezond zijn). Bovendien waren nog kosten om de motor terug op punt te stellen. Daarenboven de prijs van een versnellingsbak, nieuw motordeksel (was nu een polyester ducktail), hernieuwen van het interieur (zetels tot op de draad versleten), nieuwe uitlaat en warmtewisselaars, nieuwe bumperrozetten, en nog tal van andere dingen buiten de onvermijdelijke extra verassinngen die naar boven zullen komen zegt mijn verstand: LATEN STAAN….met spijt
Maar ik hou vol …… mijn elfje waar je ook bent: ik kom eraan!!Blijkbaar een vergissing in het spel. Originele kleur is 2424 (bourgognerood) ipv 2626 (condagroen). Jammer… kzou het groen toch overwogen hebben, maar bourgognerood…. niet zo’n exotische kleur voor een oud elfje. Denk dat ik hem nu maar zwart laat, was trouwens één van de leverbare kleuren destijds en toch niet onaardig in combinatie met de chromen accenten. Bovendien is dat werk,tijd en geld gespaard!
Maar eerst hopen dat morgen de vis bijt!!ik treed het vorige bij… Ik heb nog een 911T targa projectje staan bij Timo en Cabrio Wim, was rood maar na demontage van het dashboard blijkt die “bloodorange”te zijn… 😀
Wim,
condagroen is voor liefhebbers een gewilde kleur, koop je deze wagen met het oog op een goede prijs bij doorverkoop na x jaren rijplezier, dan zou ik deze terug in Condagruen zetten.
Persoonlijk vind ik het een prachtige kleur en zou dat zwart er terug rap afschuren …Maar zoals zoveel gezegd, wie betaalt, bepaalt ….
Heb vandaag antwoord gekregen over originaliteitsvraagje dat ik bij Porsche had gesteld over de bewuste 911 2.2E. Het originele kleur zou 2626 zijn (condagroen) Versta ik niet echt want volgens chassisnummer is het een 70’er en toen was de kleurcode een driecijferig getal??? In elk geval ga dat nog eens navragen. Indien juist weet ik niet of ik het in die kleur zal doen. Had eerder gedacht aan signalorange ofwel de zwarte lak laten die de huidige eigenaar er heeft opgedaan.Suggesties??
Neen ik ga waarschijnlijk vrijdag gaan kijken. Hij moest alles nog samen nemen (onderdelen liggen zowat overal verspreid in z’n garage). Hopelijk heeft hij dat tegen vrijdag kunnen doen want het begint te kriebelen… . Ik had hem gevraagd om dat te doen want anders wist ik echt niet op wat ik een bod deed… . Heb al geïnformeerd bij FG Porsche in Zaffelare en een versnellingsbak zou 1500€ kosten en ongeveer 2000€ voor de uitlaten met warmtewisselaar. Deze stukken heb ik al zeker nodig.
Ik laat zeker iets weten
Greetz
Wim
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.