911 2.2E of 2.2T?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 911 2.2E of 2.2T?

  • Maker
    Discussie
  • Beste porschisten,
    Is er een wezenlijk verschil (in betrouwbaarheid) tussen een T en E wat betreft de 2.2l versies? Ik weet een 2.2E te koop staan echter zonder versnellingsbak. Welke vernellingsbak laat ik het best hieronder plaatsen?
    Groeten
    PopPorsche

15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 143)
    • wimpoppe, al nieuws over die gedemonteerde?

        @HVD170 Bedankt om het zoekertje te plaatsen maar ik ben op zoek naar een coupe (liefst met origineel schuifdak)
        Toch bedankt!

          we hebben nu zelf al 2 jaar een 911T 2.2 targa. Nooit problemen mee, enkel slijtage.
          Nu juist carbs laten reviseren was wel wat interessanter dan nieuwe, originele webers kosten bij porsche 2630€ STUK ! (ZONDER BTW en verzending) 😯

          Een oud 911je rijd ook wel confortabel mee hoor, al enkele keren grote uitstappen mee gedaan, int 914 treffen (ong 2500km in 3 dagen), uitstappen van 500km per dag zijn ook wel goed te doen hoor.
          Goede ophanging en juiste bandenmaat maken ook al veel uit. vroeger lag er 205/45R15 op en nu de originele maat 195/65R15. Rijd heel wat zachter nu.

          Maar idd een E rijd toch wel wat aangenamer, maar is ook wat duurder

              Dankuwel voor alle goede raad. We zullen eerst al eens zien volgende week wat het bezoekje aan de gedemonteerde 911 2.2E zal geven om dan een bod te doen. Ik hou jullie op de hoogte
              Greets
              Wim

                ik treed Porscheke bij… 😉

                  Waarom zou je geen 5-10000 km kunnen doen op een jaar. Heb de 2.2 en 2.4 al meermaals gereden en lange afstanden zijn geen probleem. Rijdt nu relatief veel km’s met de 2.7 en ben nooit moe als ik uitstap juist gelukkig dat ik er weer … km met gereden heb. Wagen staat met het slechte weer binnen maar anders bolt deze gemakkelijk 200 km op een weekend. Als ik de tijd heb rijd ik quasi altijd met de P, weliswaar soms een klein probleempje (mijn schakelaar van grootlicht is nu kapot (nog maar 2 jaar oud). Wat ik wel gedaan heb, en nog steeds aan bezig ben is alles aan het vernieuwen. Zo staat binnenkort allemaal nieuwe chrome en rubbers op het lijstje + mijn velgen laten anodiseren en nieuwe rubbers. Volgende winter gaat dan de wagen volledig uit elkaar en heb ik alle stukken al liggen waardoor de kosten gespreid zijn. op die manier is Porsche rijden te doen maar een goede oude voor minder dan 30.000 -35.000 is moeilijk te vinden. Ze hebben de leeftijd waardoor er al veel versleten is en mijn raad is , plaats zoveel mogelijk nieuwe stukken want anders sta je binnen de korste keren weer in panne en heb je 2* de kost

                    Als je de auto niet in het echt hebt gezien, zou ik me er niet aan wagen… Denk dat je met de zoekfunctie op dit forum wel info vindt over US import. En is de shipping verzekerd? Want dat wordt nog al is vergeten…

                      Het was victory uit Houston texas. Heeft heel wat moois staan, iemand ervaring mee? Welke kosten moeten er nog betaald worden? Iemand een idee hoeveel erbij komt? De 993 targa was 35000 dollar en 1300 dollar voor de shipping. Dan hier 10% invoerrechten veronderstel ik en dan btw(6%) of vergeet ik nog iets?

                        Pas op met wagens uit de states… En vergeet niet de invoerrechten en transportkosten. En dan is het nog opletten met welke firma je werkt.

                          Kmoet nu wel zeggen dat ik de laatste dagen wat beginnen twijfelen ben aan een wederopbouw. Door de lage dollarkoers kan je een bovengemiddeld exemplaar kopen in de states voor minder geld…… kheb zelfs een 993 targa gezien voor 35000 dollar. Dat is maar 23500€!! Maar die is waarschijnlijk een pak duurder in gebruikskost???

                            Heb je een pb gestuurd.

                            😀

                              Ik ga iemand meenemen om naar de wagen te gaan kijken alvorens er een bod op te doen. ik hoop dat hij me ongeveer een overzicht kan geven over de te verwachten kosten bij wederopbouw. Ik stel een eindprijs van 25000€ voorop en hoop dat ik het hiervoor kan realiseren…

                                De 2.2 E heeft een magnesium carter. Als de revisie perfect is uitgevoerd dan zou het blok niet mogen lekken. 😕 Als ze toch lekt, dan krijg je dat niet eenvoudig opgelost.

                                Dan wanneer je de body gaat opbouwen, ben je dan zeker dat alle onderdelen erbij zijn en in welke toestand? Als het chroomwerk niet goed meer is begint het tellertje te lopen, en ook als de rubbers verhard zijn. Vergis je niet, een projectje overnemen kan soms onaangename verrassingen geven.

                                Heb op dit moment een 2.2S motor liggen van een klant. Deze motor zou gereviseerd zijn. Na controle blijkt dat de nokkenastiming verkeerd stond, vliegwiel vastgezet met 5 bouten ipv 6, injectiepomp tandwiel versleten, enz…

                                😐

                                  [quote=”924carreragt”:26my6071]Mag ik vragen wat je zou willen betalen voor een pre 73 911 E, prijs na restauratie?[/quote]
                                  [quote=”wimpoppe”:26my6071]Eindprijs heb ik nog geen zicht op.
                                  mag nu een bod uitbrengen!
                                  De volledige wagen moet dus terug in elkaar gestoken worden. Bovendien moet ik op zoek naar een versnellingsbak voor de wagen want die is er niet meer bij [/quote]
                                  Wat ben je dan ongeveer kwijt?…….. ❓

                                15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 143)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.