Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › 911 2.2E of 2.2T?
- Dit onderwerp bevat 143 reacties, 17 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 2 maanden geleden door nonkel Porsche.
-
MakerDiscussie
-
8 november 2009 om 23:16
Beste porschisten,
Is er een wezenlijk verschil (in betrouwbaarheid) tussen een T en E wat betreft de 2.2l versies? Ik weet een 2.2E te koop staan echter zonder versnellingsbak. Welke vernellingsbak laat ik het best hieronder plaatsen?
Groeten
PopPorsche -
MakerDiscussie
-
[quote=”hans 1″:35e2o1cg]10.000 km per jaar lijkt me echt wel veel. Heb je ooit al eens met een pre 73 gereden?
Kom maar eens langs voor een proefritje. Als je er echt veel mee wil rondtoeren lijkt me een 3.O of 3.2 meer aangewezen.[/quote]Heb nog niet met een pre 1973 gereden neen. Vind ze alleen bijzonder mooi, maar voor de rest ken ik ze niet. Zou indien mogelijk graag op je aanbod ingaan …
Eindprijs heb ik nog geen zicht op.
Kweet er eentje staan waarvan de huidige eigenaar de motor heeft laten reviseren een vijftal jaar geleden (motor nog niet gedraaid sinds revisie) en waarvan de carrosserie volledig werd gestript en opnieuw gelakt (twee jaar geleden) Wagen staat/stond niet te koop. Ik zag hem toevallig staan bij een garagist die de wagen restaureerde voor zichzelf. Echter door tijdsgebrek (2de garage opgestart) geen tijd om project af te werken. Heb blijven aandringen en mag nu een bod uitbrengen!
De volledige wagen moet dus terug in elkaar gestoken worden. Bovendien moet ik op zoek naar een versnellingsbak voor de wagen want die is er niet meer bij (gestolen). Lijkt me wel een uitdaging (moeilijkste werk is gedaan) en nadien weet ik echt wat ik aan de auto heb. Heb hem dan letterlijk van binnen en van buiten gezien.
Groeten
PopPorscheMag ik vragen wat je zou willen betalen voor een pre 73 911 E, prijs na restauratie?
[quote=”wimpoppe”:lpae7a1p]Ik dacht wanneer ik een 2.2E 1970 zou kopen (carrosserie volledig gestript en opnieuw gespoten – motor gereviseerd – versnellingsbak gereviseerd) ik jaren op mijn gemak tussen de 5 Ã 10 duizend km mee zou kunnen afleggen
Niet dus??[/quote]
waarom niet..als ie helemaal gedaan is moet dat makkelijk gaan…..elke 10dkm een beurt en rijden maar……….Of een 3.2 ombouwen naar een pre 73. Is dan wel niet meer origineel… Inruilwaarde op termijn??? Gewoon eerst de verschillende mogelijkheden vergelijken en alles eens rustig bekijken.
ja een recenter is waarschijnlijk aangenamer maar die vind ik niet mooi. Zie enkel maar de pre 1973 mooi of de 993
(maar duur onderhoud schrikt me af)10.000 km per jaar lijkt me echt wel veel. Heb je ooit al eens met een pre 73 gereden?
Kom maar eens langs voor een proefritje. Als je er echt veel mee wil rondtoeren lijkt me een 3.O of 3.2 meer aangewezen.PFFFFFFFFFFF…… Nu weet het al helemaal niet meer wat te kopen. Hoe meer ik mij informeer hoe meer schrik ik krijg om de stap te zetten. Niet kwaad bedoeld hoor kvind het fijn dat jullie reageren daarvoor stel ik ook de vraag maar… heb de indruk dat een pre 1973 me op termijn meer zou kunnen kosten dan de prijs die ik er bij aankoop voor betaal.
Ik dacht wanneer ik een 2.2E 1970 zou kopen (carrosserie volledig gestript en opnieuw gespoten – motor gereviseerd – versnellingsbak gereviseerd) ik jaren op mijn gemak tussen de 5 Ã 10 duizend km mee zou kunnen afleggen
Niet dus??[quote=”wimpoppe”:2k766srb]Ik had eens horen zeggen dat ze bij Porsche nog alle onderdelen konden leveren. Is dit niet zo?[/quote]
Voor die pompen moeilijk, voor de rest van die pre 73 modellen, duur en schaars…
[quote=”wimpoppe”:3g8x0zus]Ik had eens horen zeggen dat ze bij Porsche nog alle onderdelen konden leveren. Is dit niet zo?[/quote]
Er zijn onderdelen die nieuw niet meer te leveren zijn, en als iemand ze nog NOS heeft liggen,dan worden hier ook astronomische bedragen voor neergeteld en worden enkel door liefhebbers/verzamelaars gekocht.
Specifiek gaat het dan niet over een T of E, maar eerder of een S, doch zijn de mechanische injectiepompen en toebehoren zeer, zéér moeilijk te vinden.Ik geloof wel dat je nog een heel aantal onderdelen kan krijgen bij Porsche, maar ze zijn erg prijzig. Een revisie voor motor en boite zijn een pak duurder dan voor ‘een jongere’ Porsche.
En niet onbelangrijk… Nog een goede mechanieker vinden die zo’n 2.2 goed kan afstellen… Het was een hele zoektocht met de nodige frustraties.Ik had eens horen zeggen dat ze bij Porsche nog alle onderdelen konden leveren. Is dit niet zo?
Zoals Wim al zei.. Voor het comfort hoef je het niet te doen. Ik kan enkel vergelijken met een ‘moderne’ 911 uit de jaren 80. Uiterlijk kies ik voor de pre 73, maar om te rijden… Vrij hard, prachtig geluid, maar erg moeilijk (en duur) in onderhoud..
Over het verschil tussen een E en een T kan ik niet oordelen.P.S. Breng morgen de 911 T mee naar Hulst… Ook wat roestprobleempjes.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.