911 2.7 1976 met motorprobleem

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 911 2.7 1976 met motorprobleem

  • Maker
    Discussie
  • Zoals ik met mijn vorige user (fdeville RIP :engeltje: ) had beschreven, ben ik bezig met restauratie van een 911 2,7 targa van 1976. Matching numbers, gecertifieerd door Porsche. Maar dat is ongeveer het enige dat er nog goed aan is 🙁 (ik overdrijf een beetje).
    Net het targadak volledig vernieuwd met onderdelen van Lakewell. Geen eenvoudige klus, maar mits geduld en wat handigheid goed te doen. Indien iemand hulp moest nodig hebben, ik ben intussen specialist 😀 .
    Nu is het tijd voor het serieusere werk: de motor. Hij “draait” maar dat is dan ook alles…hij maakt een raar lawaai, verliest olie en er komt witte rook uit de uitlaat. Dus ik maak me geen illusies: hij moet er uit en moet gereviseerd worden. Maar voor ik er aan begin toch een oproep aan de kenners: kan er iemand op basis van de symtomen een idee geven van wat het probleem zou kunnen zijn ? Met woorden beschrijven hoe het geluid is is onmogelijk dus heb ik op Youtube een kort filmpje gezet , zie op
    [video]http://www.youtube.com/watch?v=c7KIhYc0_QY[/video]
    Alle feedback is welkom, hoe beter ik vooraf een idee heb van hoe erg het is, hoe liever.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 42)
  • Wim

      :up: zal ouderdom zijn. 😉

        :happy: is een Nederlander toch 2 minuten trager :happydance: 😉

        Wim

          Dit is volgens mij de zware kabel van starter.

          edit Bedankt John voor het zelfde antwoord . :happy:

            is dit niet de + (verbinding tussen accu en starter)?
            zeker eerst accu loskoppelen voor je deze aan de starter losmaakt 🙂

              8 maanden verder en eindelijk is de motor er bijna uit. Te weinig tijd gehad maar de laatste dagen er me eens “opgesmeten”. Ik gebruik het boek “101 Projects for Your Porsche 911” van Wayne Dempsey. Aanrader. Echter toch één ding waar ik nu op geblokkeerd zit: alles is losgemaakt, motor al een 20 cm naar beneden gelaten, maar aan de achterkant van de motor, tussen versnellingsbak en motor, ontdek ik een zwarte kabel die niet los is. Eén deel (die geel/rode) gaat naar de starter en die had ik al losgemaakt zoals in het boek beschreven, maar over die andere zwarte kabel spreekt men niet. Zie op de foto. Weet iemand waar die voor dient en waar hij losgemaakt kan worden ?
              PS versnellingsbak laat ik nog even zitten.

              Attachments:
              • IMG_0435.jpg
              • IMG_0436.jpg

                ok begrepen ! Nu eerst een weekske of 2 energie opdoen in de alpen ( :drink: ) en dan beginnen we er aan….

                  Lagerschalen op zich kosten niet het grote geld het word erger als die zo hard heen zijn dat ze je krukas doen inlopen en dat kan tellen :salut:
                  Dus niet te veel meer starten dat ding !

                    Worden die niet in elk geval vervangen bij een revisie ? Ik ging er eigenlijk al van uit, zelfs zonder dit ‘probleemke’.

                      [quote=”fdeville-new” post=160803] ‘t Worden nog spannende weken [/quote]Ik denk dat de krukaslagers eruit liggen, dus een duur grapje. :think:

                        Is inderdaad ander lawaai bij mij 🙁 . ‘t Worden nog spannende weken 😀

                          Bij een 2.7 cc blijkbaar een meer voorkomend probleem dus kan ook maar vermoedelijk is er bij jou iets anders/meer aan de hand .
                          Gebroken draadstang(en) klinken anders ,meer van flap flap flap tractor geluid , trouwens blijkt bij revisies dat meerdere eigenaren soms rond reden met een gebroken headstud zonder dat ze er zelf vooraf iets van gemerkt hadden.
                          [video]http://www.youtube.com/watch?v=OjLwozhhL-w[/video]

                            Ga in elk geval asap een compressietest doen en goeie visuele inspectie, kleppendeksels afhalen, misschien iets te zien. Op ander forum (renntech) spreekt men van het bekende head stut probleem op die motoren. Zou visueel en via compressie test zichtbaar moeten zijn.
                            Zal hier mijn bevindingen verder posten.

                            Wim

                              Ik zat ook aan de lagerschalen te denken van krukas en/of drijfstangen.

                              Kleppen ratelen normaal niet zo hard als die verkeerd gesteld zijn, want dat is meer tikken dan.
                              Kleine mogelijkheid is dat de drijfstanglagers zo ver weg zijn, en door die speling de kleppen raken.

                              Het is altijd moeilijk om een conclusie te trekken bij dt soort geluiden via een opname, maar zou het toch zo snel mogelijk open gooien.
                              En ben dan benieuwd wat er naar voor komt.

                              Succes in ieder geval, en hoop voor je dat het meevalt.

                                Wim, waaraan had jij juist gedacht, want er zijn al vele suggesties gepasseerd ?

                                roy

                                  Klinkt zelfste als bij mij geweesd.
                                  Dus mijn conclusie :-p lagerschalen goed versleten van de krukas.

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 42)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.