- Dit onderwerp bevat 4 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 9 maanden geleden door .
-
Discussie
-
25 april 2019 om 19:01
In December 1994 van uit Duitsland naar Nederland gekomen om tot 2006 bij de eerste Nederlandse eigenaar (in Nijmegen) te blijven.
Vervolgens heeft deze 911 een klein uitstapje gemaakt naar (Porsche Garage) Jos De Bock en is deze Porsche begin 2007 bij mij terecht gekomen.In November 2007 ben ik de auto gaan demonteren en is deze begin 2008 naar de plaatwerker gegaan, die er 160 uur gefactureerde tijd in heeft gestoken.
Hierna is het een kwestie van tijd geweest voordat ik alle (zoveel mogelijk originele Porsche én originele RS) onderdelen verzameld had – en de koets daar verder op aangepast kon worden. Het was dan ook al 2010 toen de 73’er Fuchsen naar Duitsland gingen om geheel naar 73’er RS model gepolijst, ge-eloxeerd en gespoten te worden. In die zelfde tijd is de auto naar de spuiter gegaan, welke de opdracht kreeg om de auto niet machinaal te schuren 😈
Eind 2015 dacht ik het project afgerond te hebben, maar net voor de winterstop brak er een kop-bout van de motor 😐
In de winter is toen de motor aangepakt – en in het daaropvolgende jaar ook de 915 versnellingsbak.De laatste onderhoudsbeurt is (zie ik net 😯 ) in Mei 2018 geweest.
Het meest recente taxatie rapport van deze 911 2.7 RS Lightweight reproductie geeft een bedrag aan van € 160.000,- (Peter Luxwolda).
De hoogte van dit bedrag reflecteert de nauwkeurigheid en gedetailleerdheid van deze reproductie – en daar is dan ook de vraagprijs naar:
€ 127.500,-
De vraagprijs is niet gebaseerd op enige inruil, maar mocht ik over inruil na moeten gaan denken, laat het dan over een handgeschakelde 964 C2 Coupé of 993 4S gaan. Over een 911 Turbo (van de luchtgekoelde series) wil ik evt. ook nog wel even nadenken 😉
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.