911 2.7s coupe 1977

Home Forum Stel jezelf even voor ! 911 2.7s coupe 1977

  • Maker
    Discussie

  • Sammy Van Hove
    Deelnemer

      Ik heb net een 911 2.7s gekocht bij Dieter in Opglabbeek Usa import. Hij moet volledig gerestaureerd worden Motor wordt gereviseerd bij Vanbeurden

      Carrosserie Backdaten of origineel zetten?

      Suggesties?

    15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 147)
      • THX !

        Wim

          Sam, op onderstaande link kun je het werkplaats handboek down loaden.

          Weet je iets beter hoe alles vast en los moet.

          http://www.renntech.info/extra_info_pages.php?pages_id=48

            Ik hoop dat je niet teveel geld gegeven hebt aan de wagen, gaat je nog handenvold geld kosten. 🙁
            Maar, keep on going, prettig leesvoer en foto’s. :respekt:

              Hoi,

              kabels defrost, eerst achteraan aan de kleppen afkoppelen
              ivm handrem: eerst de schijven eraf halen, zitten meestal geborgd met 2 boutjes
              en dan de handremschoenen terugstellen. (bij de oudere types langs achter, de nieuwere langs voor)

              Groetjes,
              Johan

                IMG_13471.JPG

                IMG_13541.JPG

                IMG_13491.JPG

                  Voila dit weekend er nog een serieus ingevlogen,

                  Alles gedemonteerd ;

                  Alleen de achterbrug nog en daar zit ik met een aantal problemen ;

                  Kabels handrem weet ik niet goed hoe te demonteren, ik heb de indruk dat de schijfremmen eraf moeten iemand wat tips?

                  Tweede probleem,

                  Om de handrem zelf te demonteren binnen zit ik met de twee defrost hendels maar die krijg ik niet door de openingen van de frame. Enige oplossing kabels afkoppelen? Of de rode handvatjes eraf hale, maar deze zijn erop gesmolten denk ik.

                    Die blauwe kleur is ook erg mooi :salut:
                    Was mijn eerste 911 en 8 jaar bereden, super auto :up:
                    Zo’n 2.7 komt goed van zijn plaat en kan goed meekomen :driver:

                    Attachments:
                    • album_pic.jpg

                      Ik zou voor de originele kleur gaan. Ziet er echt goed uit en is veel zeldzamer. Succes met de revisie. Alweer een draadje om te volgen.

                      Wim

                        @Hans, toch niet harder dan 120 km/h hè. :what:

                        Maar zonder gekheid, zondag nog Duitsland geweest en daar ook nog eens lekker de sporen (2oo+) gegeven.

                          Inderdaad. Mijn Porscheke was er niet zo erg aan toe, maar er werd toch ook een nieuw voorfront ingelast als ik het goed voor heb (doorgeroest onder de coating). In ieder geval had ik voor de restauratie een heel licht, zwevend gevoel bij hogere snelheid. Ook in de bochten voelde de auto anders aan. Na restauratie heb ik een totaal andere wagen teruggekregen. Deze week teruggekomen van de keuring (meteen groene kaart na 31 jaar..) en hem nog eens de sporen gegeven :happydance:
                          Als ik de foto’s zie zou ik zeker Wim zijn raad opvolgen en alles deftig repareren. Dit kan enkel jouw rijplezier en veiligheid ten goede komen!
                          Succes!!

                          Wim

                            Ik hoop dat hij het voor serieus aan neemt, en anders heb ik goed bedoelde raad gegeven.
                            Maar hij beslist wat hij doet met het goed bedoelde advies/raad.

                            Hopelijk reageert Hans even, want daar was het minder erg bij zijn Porsche, maar wist niet dat dit na na de reparatie zo’n ander rijgevoel gaf aan zijn auto (Porsche)

                              Dat is niet een beetje roest he, da is gewoon door en door rot 😯

                              Ik zou Wim zijn raad zeker opvolgen om later gigantische problemen te vermijden !

                                image_2013-03-04-5.jpg

                                image_2013-03-04-6.jpg
                                Ik denk niet dat de ophanging een probleem vormt het is echt aan de batterij

                                  Persoonlijk zou ik voor de originele kleur gaan. Mag zeker op zo’n oudje!
                                  En de waarde van het voertuig gaat een stukje hoger zijn ook, want hij staat dan origineel zoals hij uit het fabriek gerold is. 😉

                                  Maar waar jij je het beste bij voelt moet je doen. Tenslotte is het uw wagen en moet jij er ook mee rijden. 🙂

                                  Goed bezig trouwens! De werken schieten lekker op. :up:

                                  Wim

                                    [quote=”Samani” post=123751]
                                    Wat roest van voor even uitzoeken welke platen er nu vervangen moeten worden

                                    [/quote]

                                    😯 Ik wil je niet ontmoedigen, maar hier heb je de voorplaat, en buiten en binnensupport voor nodig, omdat daar de volledige ophanging aan vast zit, dus van levensbelang dat dit goed gemaakt gaat worden, en niet met wat plaatjes inlassen hoop ik.

                                    Dat is het probleem niet, het probleem is dat waarschijnlijk nu al de uitlijning van de auto niet meer klopt door verzwakte voor ophanging.
                                    maar als je deze nieuwe stukken wilt lassen zal dat op de richtbank moeten gebeuren met de juiste mallen voor de maten en uitlijning.

                                    Succes verder, en hoop dat je wat met de info doet.

                                  15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 147)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.