911 2.7s coupe 1977

Home Forum Stel jezelf even voor ! 911 2.7s coupe 1977

• Maker
    Discussie

• Sammy Van Hove
    Deelnemer

Ik heb net een 911 2.7s gekocht bij Dieter in Opglabbeek Usa import. Hij moet volledig gerestaureerd worden Motor wordt gereviseerd bij Vanbeurden

Carrosserie Backdaten of origineel zetten?

Suggesties?

15 reacties aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 147)
    • PB

Originele kleur zeker terug zetten,

en daar een goudkleurige velg onder. :first:

ik heb ooit een ‘s’ gezien in arctic green bij beetleben, de wagen was toen net helemaal gerestaureerd, opnieuw gespoten, alle rubbers aan ramen en deuren vernieuwd, nieuwe fuchskes onder, en da was af !!!! zeer zeer mooie kleur ! eneuh, ondanks het feit dat je de oude modellen liever ziet zou ik deze toch ook origineel houden… enkel een echt afgeragde bak mag je naar mijn inszien verbouwen 😉 maar dat is mijn idee…

Het is een echte S wel USA dus minder pk’s kan dit ook Europees gezet worden …..dus terug meer pk’s ?

Oudjes moeten zulke kleuren hebben, die waren toen in en hip.
              ( Het woord “hip” is trouwens ook van die tijd. :mrgreen: )

Dit zou de kleur 266 zijn mint green of silver green metallic

Attachments:
                • image_2013-02-05.jpg

Terug volledig origineel zetten, incl. kleur, met een eigen toetsje. 😉
                  Zoals bredere/grotere Fuchen en wat lager leggen. :lekker:

Bedankt voor de lijst maar kleurcode 266 staat er toch tussen voor 1977 zilver grun metallic dit zou overeen stemmen met artic grun

Mijn idee, zeker origineel :first:

Bijgevoegd een kleurtabel maar ik vind zowel artic-grün als mos-grün niet terug voor een ’77 model.
                      http://www.911c1.de/porsche/Technik/farben/farbcode_gruen.htm

Wim

En zeker als het een echte S is.

Alles terug origineel zetten zou ik zeggen. Dat groen mag best bij een Porsche van ’77.
                          Ik zou toch even rondkijken. Je zal verschieten wat een goed gerestaureerde originele wagen waard is.

Benvenuti Samani.
                            ziet er een mooie wagen uit; maar naar mijn opinie :
                            “terug naar origineel”
                            ciao,
                            Luc

De blauwe kleur is niet de originele. 😕

Als ik naar origineel gaan, is de kleur 266 (artic green)

Bij Dieteren gegevens opgevraagd, motor is Matching number maar de kleur geven ze als Mosgrün op dus databank stemt niet overeen met de kleurcode op de wagen. Blijkbaar is deze databank ook niet 100% sluitend.

Op de auto zelf vind ik de originel kleur op de motorsteunen en andere punten terug en is idd lichtgroen (artic green). Voor een coupe nu niet echt een fantastische kleur vind ik persoonlijk….

Ik zou hem graag zwart zetten of donker grijs met zwarte striping, dan vallen de impactbumbers ook wat weg en ziet hij er strakker uit.

Zou de niet originele kleur (maar wel een mooiere kleur) een grote impact kunnen hebben bij eventuele verkoop???

Ik denk dat het nu niet de collector porsche is…en misschien is dan wel de algemene look belangrijker of toch voor 100% origineel gaan?

Ik persoonlijk zou hem ook origineel houden.
                                Mistlichten eraf en zwarte fuchs en rijden maar.

Zie ik dat goed, Minerva blauw ?! Zo laten en in orde zetten + alle veranderingen naar Euro model doorvoeren.

Btw. welkom en succes met de nieuwe aanwinst 😉

Van harte welkom ! :applaus:

15 reacties aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 147)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.