911 2,7 1976 start niet meer

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 911 2,7 1976 start niet meer

  • Maker
    Discussie
  • gisteren sloeg de motor af en kon hem niet meer starten
    vonken bougies oke,benzineaanvoer tot na het filter oke maar geen benzine uit de injecteurs.
    hoe kan ik de k-jetronic testen?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
    • Fijn dat hij weer start, jammer dat je niet de oorzaak kent. Het gebeurt wel eens dat na jaren een membraan of een veertje komst vast te zitten, en dat kan nu net zijn wat jij hebt wakker gemaakt 🙂

      Uit ervaring weet ik en is het ook zo dat relais wel eens de geest laten en ook deze door de-en monteren weer contact geven. Hopelijk blijft de handel nu draaien, Targa Piet !

        pvb- er staat spanning op aansturing.
        turbo-2 aansluitingen in totaal .
        benzinedruk gemeten na het filter en accumulator is 7 bar
        een paar keer op spinnekop getikt met hamertje
        alles terug gemonteerd en start weer
        alleen weet ik de oorzaak niet
        bedankt voor de tips

          Hoi targa piet

          De accum die ik heb heeft ook 2 aansluitingen bovenaan zoals ik al eerder aangaf, je ziet het alleen niet op de foto daar de 2de net achter de eerste verscholen zit

          Mvg
          Porscheke

            Moet de accumulator zijn. De plunjer gaat niet zomaar stuk.

              wim ,ik zal eerst de benzinedruk na de accumulator controleren.
              turbo ,ik heb 2 aansluitingen aan de bovenzijde.
              wim, bedoel je met plunjer de pomp ?

                Heb even voor alle zekerheid even gekeken en de accum. heeft bij mij ook 3 aansluitingen (2 bovenaan en 1 onderaan)

                Mag weg voor 30€

                Wim

                  Even bij de VW mannen gaan shoppen, 😳 en is geloof ik van een type 4 motor. 😉

                    Heb even gekeken maar die poelie voor de 912 die ik zoek vind ik er niet direct terug. Iemand anders wel?

                      Yep dat is em, en zeker niet te duur 😎

                        Ik koop al mijn onderdelen bij Rose Passion in Frankrijk.
                        ZEER scherpe prijzen, bijna alles op stock en perfecte service.

                        Click even hier !

                          Waar gekocht gette en wat waren de kosten?

                            Heb de mijne vandaag nog vervangen op de SC. Als ie warm is en 5 minuten stil stond wou hij niet meer starten. Op mijn drukaccu zijn er echter wel 3 aansluitingen ipv. 2

                            Geert.

                            Wim

                              Als die voor K-jet is wel. 😉

                                Is het deze accumulator die je bedoeld:

                                [IMG]http://i266.photobucket.com/albums/ii267/Porscheke/accum1.jpg[/IMG]

                                ik heb er nog zo eentje liggen en mag weg voor weinig 😉

                                Wim

                                  Waarschijnlijk de druk accumulator stuk, of de plunjer zit vast. (:oops: Bully schreef het ook al)
                                  Het beste is een monteur te zoeken die gewent is aan de oude golfjes te sleutelen, dat zijn de enige monteurs die dit injectie systeem door en door kennen. 💡

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.