Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › 911 3.0 motor revisie kostprijs?
- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 12 maanden geleden door Glen luyckx.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
gho kweni die elect spoiler vind ik allesinds mooier dan zo een giga spoiler erop.. maar miss origi laten.. moet dat nog bekijken
mvgDeksel past dat is geen probleem, maar je moet wel een paar aanpassingen maken zoals het kleine deukje in de achterkant waar de stickers zitten, en wat elektrische aanpassingen.
Maar waarom een 964 klep erop. 🙄
ja ik zoek nog verder naar 1 met al een goede motor.. want als de verkoper de motor nog niet vanzelf wil starten om het geluid te laten horen weet je eigelijk al genoeg e 🙂
Morgen nog een targa gaan bekijken van 85 met een 3.2 motor..230K km maarja
btw past een 964 motordeksel met elect spoiler op een targa?
greetz[quote=”Peter_Targa_84″ post=89393]Informeer ook eens bij Van Kessel in Deurne bij Eindhoven, die heeft ook heel wat liggen – keep us informed – :relaxman:[/quote]
Goeie mannen mario en Tom, maar die weten ook niet wat er eventueel met een blok aan de hand is.
Halen het eruit, gaat op de plank, en verkopen het zonder er maar iets aan te doen.Een ruilblok kan bij een gerenommeerd bedrijf, maar dan ben je de eventuele matching numbers kwijt.
Ligt dat er niet meer in, dan ook geen probleem, en heb je ook garantie.blijft toch een serieuze prijs.. Je zou zeggen je koopt er een met een motor in zodat je toch niet nog moet gaan zoeken achter een nieuwe motor..
greetz[quote=”Peter_Targa_84″ post=89393]Ben je dan niet beter af met een ruilmotor? [/quote]
.. ik was even bang dat je naar Motormeister had gelinkt :happy:
Die Braun (AP Sportmotoren) houdt er nette strakke prijzen op na :wtf:
Ben je dan niet beter af met een ruilmotor??
Linkje van e-bay:
http://www.benl.ebay.be/itm/Porsche-911-Motor-Engine-3-2-Carrera-231-PS-im-AT-/110592413044?pt=DE_Autoteile&hash=item19bfd24d74
Informeer ook eens bij Van Kessel in Deurne bij Eindhoven, die heeft ook heel wat liggen – keep us informed – :relaxman:[quote=”cabrio wim” post=89305]Ligt er een beetje aan wat voor revisie je wilt.[/quote]
… of wat nodig is 😉
En dat blijkt vaak jammergenoeg pas als het blok uit elkaar ligt (of gaat).
Ookal liggen de prijzen in Belgie wat anders dan in NL (en zit Wim toch ook nog in NL), voor €3500,00 kan je mss je blok opnieuw in laten pakken …
Als je aan een motor-revisie toe bent – vraag jezelf dan af hoe lang je daarna nog met je Porsche wilt doen … nu zegge €3500,00 (of iets meer) uit geven aan een deelrevisie met het risico dat er na de (deel)revisie andere zaken in het blok kapot gaan, die je (achteraf gezien) beter gelijk had kunnen vervangen.
Voorbeeldje: Ik liet m’n 964 motorblok uit elkaar halen i.v.m. lekkage – bij een Km stand van nog geen 200 DKm .. toen alleen het onderblok nog in elkaar zat, met daarin de kruk-as en de drijfstangen, had ik overleg met de Porsche specialist.
Of we dat ook los moesten halen – want met drijfstang revisie, bouten, lagers etc. zou er toch ‘zomaar’ weer €1000,- bij kunnen komen :wtf:… terwijl ik nog ter plaatse was de drijfstang-bouten losgenomen – waarbij bleek dat 1 van de lager-schalen nagenoeg geen (of veels te weinig) smering had gekregen (verstopt oliekanaal/sproeier o.i.d.)
Ik had dus een kleine €1000,- euro op de totaal revisie kunnen besparen …. wat had kunnen resulteren in een veel grotere ‘schade’post 💡 (vastgelopen drijfstang en de gevolgen van dien)
MI een motorblok wat nog draait – niet (te veel) lekt – niet (te veel) verbruikt – etc. niet uit elkaar gaan halen … maar als je besluit dat wel te doen, doe het dan voor 100%.
De revisie van mijn 964 motor-revisie koste zo’n 8 jaar geleden .. ‘n kleine €8000,- De huidige eigenaar rijdt er nu, ruim 65.000 Km na revisie, nog vrolijk en probleemloos mee rondt
Ligt er een beetje aan wat voor revisie je wilt.
Maar begint bij ongeveer €3500,00 en kan oplopen tot rond de €8500.00
Anoniem22 januari 2012 om 01:46Ik kan geen correcte prijs geven maar ik zou alvast het eerste deel van uw naam veranderen als je aan een volledige revisie toe bent.
Of zet er “Not so -” voor 😉
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.