911 3.0 sc van 1980 kopen of laten staan

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 911 3.0 sc van 1980 kopen of laten staan

  • Maker
    Discussie
  • In mijn zoektocht naar een 911 van ouder of gelijk aan 25 jaar, ben ik vanavond gaan kijken naar een 911 3.0 van 1980. km stand ong 180000. kwa carosserie is de wagen vrijwel geheel in orde, zowel onderaan als boven, geen roestpuistjes of dergelijke, ook geen ongeval gehad. Interieur is hier en daar een schuurtje, maar niets erg. Maar, de motor: zou een tijdje hebben stilgestaan en draaide niet echt 100%, precies of er een bougie defect was. Ik ben dan eens met de wagen gaan rijden, en telkens ik aan een licht kwam viel hij stil. dan moest ik enkele minten wachten en kon hem terug aan de praat krijgen. Bij het rijden zelf schokte de wagen nogal. Verder bleek er bij het terugrijden olie uit de blok te lopen. Bij het starten vrijwel geen olieverbruik te merken aan de uitlaat. Wat kunnen de kosten zijn zoals bougies, oliefilter, delco,….?

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • Zou me toch wel ernstig zorgen maken over die motor. Klinkt niet goed (schokken, stilvallen , olieverlies). Als ik u was keek ik eerst nog wat rond. Er moeten betere exemplaren te vinden zijn, toch? Als die direct terug de garage in moet is het ook niet leuk 😕

        Er uit lopen is wel een slecht teken. Is natuurlijk wel zo dat als de olie warm is ze dunner is. Een druppeltje kan dan niet echt kwaad, maar er uit LOPEN is niet goed.
        Volgde de oliedruk meter het toerental ? Ralentie moet deze beneden staan, bij koude motor hoger dan bij warme.
        Als je gas geeft moet deze mee volgen: hoe meer toeren, hoe hoger de oliedruk.
        Bij warme motor zal de oliedruk lagen zijn dan bij koude motor.

        Carosserie perfect roest en ongevalvrij ?

        Interieur ?

          voor het vertek was er geen olie, pas nadat de verkoper met mij eens had gereden kwam er een enorme rook van onder de motor, was dus olie dat op de uilaat liep (niet drupte, maar liep). Bij het rijden stond oliedrukmeter op max (6 dacht ik) 🙄

            jij zocht toch een oldtimer hé

            Hier staat er ook ene: http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dl … %3AIT&rd=1

            Bij autosdekens staat ook ene, wel nen 83, voor 9500. Is nog wel geen oldtimer maar van dat prijsverschil kan je die paar jaar wegentaks wel overbruggen. dan heb je tenminste een droge motor !

              Lag er voor de rest geen olie in de garage ?

              Die buisjes zijn vrij simpel te vervangen, de oude moet je dan “verneuken” om ze eruit te krijgen en de nieuwe zijn inderdaad telescopisch.

              Lag er veel olie ?

              Oliedrukmeter in het oog gehouden tijdens de rit ?

                11.000€, kon niet zien waar de olie uitliep, volgens de verkoper verlies langs de kleppendekseldichtingen en langs de “buisjes”. Die buisjes zou je tegenwoordig gemakkelijk kunnen vervangen door “telescopische”. Olieverlies kwam nadat we gereden hadden 🙄

                  Bougies en oliefilter zijn de kosten niet.
                  Zou mij eerder zogen maken over de olie die uit het blok loopt !
                  Wat bedoel je met “loopt” ?

                  Veel hangt ook van de prijs af natuurlijk, wat vragen ze ervoor ?
                  Hoe schakelde de boite ?

                7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.