- Dit onderwerp bevat 25 reacties, 13 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 10 maanden geleden door .
-
Discussie
-
29 maart 2016 om 02:27
Beste forumleden,
Als toekomstige 911 eigenaar wil ik mezelf even voorstellen. Ik ben 46j en al jaren Harley rijder. “4 wheels move the body, 2 wheels move the soul!”… maar in het geniep ben ik al vele jaren aan het lonken naar de 911 van mijn vader… tot hij eind februari met het fantastische nieuws kwam dat hij de Porsche weer in orde wou laten zetten en inschrijven op mijn naam…. kon me geen mooier verjaardagsgeschenk wensen :happydance:
Iets meer info, betreft een 911 SCLE 3.2 van 9/87, ooit verkocht door Krauss Sportwagen GmbH – Nürenberg.
In 1996 werd een katalysator ingebouwd met Tüv keuring (eerste test 01/1996)
In maart 1998 werd de wagen blanco (ohne mängel) gekeurd door Tüv op 154000km, en ingevoerd in België met een “PV van goedkeuring als enig voertuig”. In hetzelfde jaar nam mijn vader de Porsche in verkeer als hobbywagen … tot 2008… Door omstandigheden werd de Porsche uit het verkeer gehaald en in een garage geparkeerd met 186000km op de teller. Tot 2009 liet hij de motor regelmatig nog eens draaien, maar ook dat gebeurde niet meer sinds eind 2009. Intussen heeft de wagen afgedekt gestaan… Kandidaten genoeg die vroegen of hij de Porsche niet weg deed… gelukkig niet… hij heeft altijd de intentie gehad hem terug in het verkeer te nemen in 2012 als hij 25j oud werd, maar dat is er niet van gekomen… Nu heeft hij beslist er toch werk van te maken, en de Porsche terug in orde te zetten. Hij stelt echter twee voorwaarden voor hij hem op mijn naam wil laten inschrijven:
1. Ik moet mijn zoon als hij 35j wordt ook de geneugten van het Porsche rijden laten ervaren (net zoals hij bij mij gedaan heeft)
2. ik moet hem op regelmatige basis nog eens komen oppikken om een ritje te rijden….
Daar kan ik mee leven, wie niet hé? :applaus:Wanneer welke stappen nu eigenlijk gezet zullen worden…???? we zullen wel zien, hij heeft me in elk geval al gevraagd eens uit te kijken naar een garage om hem eens laten na te kijken en technisch in orde te zetten (ik dacht bij Retro Service Ottevaere in Oudenaarde eens langs te gaan – doen oa ook oldtimers voor garage Carrera Motors Gent) Iemand andere tips of gouden raad? Liefst betaalbaar hé…
Carrosserie ziet er goed uit, op 2 roestplekjes na onder de linker koplamp, dichtingen nog soepel, schuifdak nog altijd waterdicht… Ik heb voorlopig nog geen ‘verborgen gebreken’ gevonden. Wel staat de wagen intussen 7 jaar ‘gesloten’, een grondige interieurreiniging (muffe geur en wat poederschimmel op stuur en versnellingspook) staat sowieso op het verlanglijstje.
Een bevriende carrossier wil een grondige inspectie doen en indien nodig helpen bij de nodige herstellingen.
Mechanisch liep de wagen perfect tot de laatste dag gebruik, intussen staat die natuurlijk een hele tijd stil en ik weet niet wat dat kan teweeg gebracht hebben betreffende dichtingen, remleidingen, benzineleiding, …. hier moet in elk geval iemand met verstand van zaken naar kijken…. veiligheid voor alles!Hopelijk kan ik binnenkort meer info en een aantal foto’s toevoegen… al moet ik hier vooral wachten tot vader groen licht geeft voor de werken…. het aftellen kan beginnen!
Groetjes, en tot binnenkort!
Bollocks
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.