911 3.2 1987 restauratie…

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 911 3.2 1987 restauratie…

• Maker
    Discussie
  • IMG_20160811_153355.jpg

Update
    De 911 is in Merchtem geraakt… zo een huur-autoambulance is toch gemakkelijk… geen gepruts met een aanhangwagen om 100m achteruit door een smalle oprit te rijden…. electrische takel die het werk voor je doet, veilig vast zetten en vooral stabiel rijden…. wie er eentje te huur zoekt… ACM Cars in Bornem…

Karretje afgezet bij Auto Tech, in afwachting van plaats en tijd staat hij droog en in goed gezelschap…
    Dit is ook de eerste keer dat ik hem onder garagelicht zag… de lak ziet er in elk geval een stuk beter uit dan ik gehoopt had… en het polieren is zelfs nog niet gedaan… enkel de wondersteen gebruikt en op het eerst zicht zelfs geen swirls gemaakt… goed gedaan zou ik zo zeggen… Natuurlijk moest het eens regenen terwijl ik onderweg was…. is hij terug vuil…. en dat zonder dat hij gereden heeft….

IMG_20160811_181023.jpg

15 reacties aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 194)
    • nice

mooi werk proficiat :applaus: hopelijk komt alles snel in orde.

en zoals beloofd…. motor klaar!

IMG_20170120_171657.jpg

IMG_20170120_172033.jpg

IMG_20170120_172049.jpg

IMG_20170120_172101.jpg

IMG_20170120_172111.jpg

:happydance: :happydance: :happydance:

Amaai zeg, zijn die foto’s van dezelfde motor ????? das wel deftig werk wat jullie doen, dat is AF !! RESPECT !! :respect2: :respect2:

Om te zoenen … :engeltje:

:respect2:

Ik had me laten vertellen dat de productie van de 911 3.2 gestopt was maar soms komt er precies toch nog eens een nieuw gebouwd exemplaartje op de baan…

Werken aan de motor zijn bijna gedaan… nog wat afwerken, monteren losse onderdelen en nog wat andere ‘prutsen’….
                    Het verschil is goed te zien…..
                    voor:

IMG_20160915_171842-2.jpg

en na:

IMG_20170113_155340.jpg

IMG_20170113_155351.jpg

Intussen ook begonnen aan de remmen en koelsysteem…
                    Klauwen toch proberen te recupereren, gezandstraald en weg voor grondige reiniging en herlakken…. voorste klauwen moet lukken, de achterste hopelijk ook, maar ze zijn zwaar gepikeerd door roest…. we proberen het maar….

Olieleidingen zijn besteld, natuurlijk in BO….

download.png

(het steekt niet meer op een week meer of min)….

Vrijdag nog eens gaan kijken en hopelijk het vervolg van het verhaal….

Hoi James,

Traag maar zeker, maar zeker traag gaat het vooruit….
                      Motor zit ver in elkaar, is wat wachten op wisselstukken…
                      Uitlaat is opgekuist, herspoten en ligt klaar om te monteren,
                      motorbeplating is ook opgekuist en herspoten, moet juist 1 stuk herbeginnen… zit een lopertje is…. is geen ramp maar ik kan het beter goed doen…

Normaal ging Serge deze week beginnen aan oliekoelsysteem en remmen… ik ben jammer genoeg niet tot bij hem geraakt deze week…. ik probeer nog eens langs te gaan de komende dagen en dan zal ik nog eens wat foto’s maken….

Ik hou jullie op de hoogte…. :up:

En Bollocks hoe zit met de werken?

Zoals belooft….

De banaan die er onder zat is hopeloos rot (ze heeft in elk geval de zelfde kleur als een rotte banaan)… voor niets anders maar goed dan voor een dissectie….

20161210_105736.jpg

En hoe kan je beter aan banaan openen dan ze te schillen….

20161210_110459.jpg

De haakse slijper, helemaal rond gegaan, Sesam op U…

en onder de buitenste schaal, zit ….. ❓ ❓ ❓ ❓

…er nog eentje… 😯

Ben ik echt bezig met een banaan of met Matroesjka’s….

20161210_110529.jpg

Verder slijpen….

20161210_110602.jpg

En de inhoud geeft zich bloot….

20161210_110628.jpg

Hier zit precies niet veel goeds meer in….

En ondertussen gaan de werkzaamheden aan de motor verder…. vervangonderdelen voor de motorbeplating en uitlaat zijn intussen mooi opgekuist, ontroest en herspoten, ….

The saga continues….

[quote=”bollocks” post=245522]@ Drip, ok, begrepen, foto’s komen…. zou niet graag aan de andere kant van de knuppel staan… :what:

@ Jorge, bedankt, maar dat van die aanhouder???? Als mijn vrouw dat weet van die ‘aanhoudster’, zit de kat op de koord… daarom spreek ik trouwens over mijn P als zijnde van mannelijke kunne :engeltje:

@ wing, geduld is niet echt het probleem…. ik kan al zoveel jaar zonder, dan moet het nu nog wel een paar maanden zo verder kunnen… en zoals gezegd, nadien dubbel plezier!

@ Porsche911lover, bedankt! dat hij in goede handen is, daar ben ik intussen wel al van overtuigt… misschien niet de goedkoopste handen, maar wel een van de betere….Ik heb je SC trouwens ook met grote ogen bewonderd, mooi stukje mechaniek, mooi onderhouden en een blikvanger in elk geval! Misschien tot binnenkort eens bij de Serge :drink:[/quote]

Thx mate !!! kga graag bij de serge ns langs, kan over vanalles en nog wat babbelen en heeft gouden handen (daarom dat ze ni zo goedkoop zijn als hij ze aan t werk zet)

@ Drip, ok, begrepen, foto’s komen…. zou niet graag aan de andere kant van de knuppel staan… :what:

@ Jorge, bedankt, maar dat van die aanhouder???? Als mijn vrouw dat weet van die ‘aanhoudster’, zit de kat op de koord… daarom spreek ik trouwens over mijn P als zijnde van mannelijke kunne :engeltje:

@ wing, geduld is niet echt het probleem…. ik kan al zoveel jaar zonder, dan moet het nu nog wel een paar maanden zo verder kunnen… en zoals gezegd, nadien dubbel plezier!

@ Porsche911lover, bedankt! dat hij in goede handen is, daar ben ik intussen wel al van overtuigt… misschien niet de goedkoopste handen, maar wel een van de betere….Ik heb je SC trouwens ook met grote ogen bewonderd, mooi stukje mechaniek, mooi onderhouden en een blikvanger in elk geval! Misschien tot binnenkort eens bij de Serge :drink:

Mijn SC staat op de achtergrond op de eerste foto…Uw 3.2 is in goede handen !!!
                                Succes met de werken !
                                Den James

sjapoo man, zoooveel werk en zooveeel moed, ik zou ‘t niet kunnen (geen geduld) maar het gaat de goeie kant uit met de wagen, je zal er dan ook 2 keer zoveel plezier aan beleven eens hij op de baan zit :up: :up: :driver: :driver:

15 reacties aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 194)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.