911 3.2 1987 restauratie…

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 911 3.2 1987 restauratie…

  • Maker
    Discussie

  • bollocks
    Deelnemer

      IMG_20160811_153355.jpg

      Update
      De 911 is in Merchtem geraakt… zo een huur-autoambulance is toch gemakkelijk… geen gepruts met een aanhangwagen om 100m achteruit door een smalle oprit te rijden…. electrische takel die het werk voor je doet, veilig vast zetten en vooral stabiel rijden…. wie er eentje te huur zoekt… ACM Cars in Bornem…

      Karretje afgezet bij Auto Tech, in afwachting van plaats en tijd staat hij droog en in goed gezelschap…
      Dit is ook de eerste keer dat ik hem onder garagelicht zag… de lak ziet er in elk geval een stuk beter uit dan ik gehoopt had… en het polieren is zelfs nog niet gedaan… enkel de wondersteen gebruikt en op het eerst zicht zelfs geen swirls gemaakt… goed gedaan zou ik zo zeggen… Natuurlijk moest het eens regenen terwijl ik onderweg was…. is hij terug vuil…. en dat zonder dat hij gereden heeft….

      IMG_20160811_181023.jpg

    15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 194)
      • They get blue smoke if they sit for a while, allowing the small oil buildup in the rings to drain to the bottom (sides) of the cylinders. But it should just be a cloud and then no more. Its the nature of a horizontal cylinder engine.

          De eerste 1000km zitten er al weer op… efkes binnen geweest voor check up… riem beetje bij spannen, afstelling beetje bij regelen en olie nagekeken…. net geen 1/2L olie verbruikt….

          Verbruik 11.2L, bij normaal gebruik dwz rijden zoals met mijn DD, vlot deelnemen aan het verkeer zonder in de weg te rijden en zonder altijd de eerste te zijn bij de rode lichten…

          Toch een vraagje aan de specialisten: Bij koud start (na enkele dagen inactiviteit) klein beetje blauwe rook bij opstart, enkel bij eerste aanslag van de motor, nadien niets meer te zien…. ook bij herstarten dezelfde dag geen rookvorming, koude start de volgende dag, geen rookpluim te zien… is blijkbaar pas na een aantal dagen stilstand… iemand een idee?

          En nu verder genieten… nog een toerke gaan bollen straks en een terraske gaan doen :lekker: …. zolang het weer het toelaat… :coolness:

            :applaus: :applaus: :applaus:

            XXX

              Het forum op zijn best :up:

                Het gaat hier inderdaad snel… zo snel dat de boel inmiddels weer in orde is…. zonder whisky koker, moest anders eerst nog een fles leegmaken bij de buren om aan een lege koker te geraken (die kerel bewaard zijn flessen IN die kokers, zo kan er geen licht aan) dus om een lege koker te krijgen, moest ik ze eerst leeg maken…. :wtf: en weet niet af het dan even vlot zou gegaan zijn…. (al denk ik dat ik hier op het forum wel kandidaten genoeg zou gevonden hebben om te helpen met leeg maken… :happy: )

                Anyway, hamertje en doorslag hebben de job gedaan, nieuw motortje er in en alles zoemt weer als nieuw….

                Een hele dikke merci aan alle helpers met tips en zelfs volledige draadjes waar alles mooi terug te vinden was! (referentie van motortje was bij mij niet meer leesbaar, dus referentie gepikt in draadje van Drip)

                We kunnen weer karren…. :up:

                XXX

                  Gaat hier snel, was de topic aan het zoeken die ik gemaakt had. Motor zit wel aan dezelfde kant hoor.
                  Voorzichtig zijn hé, en ja een Whisky koker lukt perfect 😀 😀 😀

                    Bedankt Deepee voor de tip…. je ziet dat je nog aan het afkicken bent van de Schotland trip…. een whisky koker :happy:
                    Zal een verfpot of iets dergelijks worden, motortje is inmiddels besteld, mag er morgen al om gaan….

                    Ik hou jullie op de hoogte…

                      schoepenwiel met de motor in een whisky koker (of lege verfpot) hangen en de as er uit drijven langs de bovenkant met een doorslag en klein hamertje.

                        Yep, ben precies niet alleen met dit probleem, ik heb het draadje van Drip ook volledig bekeken… herkenbaar verhaal :think: …. dat het piepen en schuren van de versleten koolborsteltjes komt…. jammer dat je dit pas leert als het te laat is :bounce:
                        Dus…. speeltje gedemonteerd en effectief motortje opgesmoord….

                        De behuizing gedemonteerd, ventilator er uit met motortje erin…. en nu loop ik vast…. hoe krijg ik in godsnaam die motor er uit…. gewoon ‘brut geweld’ op de as die door de ventilator zit? Is er ergens een verborgen klem? Durf niet te hard kloppen met de hamer… schoepen steken uit de behuizing….

                        Bij Drip stak de motor aan de andere kant van het schoepenwiel, bij mij zit ze er in…. hefboom gebruiken kan dus niet…
                        IMG_20170726_160620.jpg

                        IMG_20170726_160646.jpg

                        Iemand goede raad?
                        Thanks! :respect2:

                          Bij mij is een halve tank ongeveer 400 a 500 de volgende helft is maar 200 a 300km, aan 800km met een volle tank ben ik nog nooit geraakt, zal enkel lukken als je veel snelweg doet volgens mij.

                            er is nog een forumlid die zijn ventilator zelf vervangen/gereviseerd heeft KLIK

                              Bedankt voor de tips! :up:

                              Ik zal de boel eerst open gooien vooraan, en nakijken op probleem van daar komt….vermoedelijk wel want die blazer doet het niet meer…. ik kom hier later terug voor meer info en mogelijks om meer uitleg te vragen….


                              @Bladerunner
                              , als je dat adres moest teug vinden, info is altijd welkom.
                              Alvast bedankt!

                              Btw, dat verbruik… blijkbaar twee gedachten door elkaar op papier gezet…. vertrokken met volle tank, en na 420km bijna halverwege….
                              zal dus ook ongeveer op een 800km/tank uitkomen….

                              Wim

                                Zelf makkelijkste reviseren als het de achterste blower is.

                                Ter verduidelijking: de zooi links is van Porsche, en het ingeboorde lagertje is de beugel is van mij en gaat over de as heen.
                                voorste al gemonteerd, achterst moet nog.
                                Resultaat is een veel beter, sneller en geruislozer draaiende blower.
                                Kosten ik dacht iets van € 3,75

                                En als het de voorste is achter het schotje in de kofferruimte (verdenk ik) is een los motortje van te koop, en ook zelf makkelijk te maken.

                                  Vandaag ritje van 420km gereden, questie van het blokje gerodeerd te krijgen… 😉

                                  390 probleemloze kilometers… voorbeeldig gedrag, verbruik iets minder dan een volle tank…. valt beter mee dan ik gehoopt had…

                                  Verbruik ligt wel erg hoog moet ik zeggen, ik rij bijna 800 km met een volle tank.

                                  Wat betreft de rook. Ik heb net hetzelfde voorgehad. Eerst een verbrande geur en dan lichte rook. Ook onmiddellijk stilgelegd. Het bleek de grote ventilator achteraan te zijn. Ik heb deze dan maar vervangen door een nieuw exemplaar en de twee vooraan, waarvan ik wist dat ze stuk waren, ook ineens laten reviseren en nu werkt alles perfect.
                                  Opgelet, deze ventilators zijn blijkbaar van goud gemaakt, zo duur zijn ze. In Nederland zit iemand die ze reviseert. Als je wil zoek ik wel op hoe de firma heet.
                                  Veel succes.

                                    ik heb dit enkele jaren terug ook voorgehad, rook kwam vanonder dashboard, dacht dat auto in brand stond maar bleek dat de oorzaak lag bij motorolie die in of aan de karterpan ” was achtergebleven als ik het me goed herinner wat de garagist me vertelde en die nadien verhitte na lange tijd niet te hebben gereden. nadien frequenter met de P gereden en heb dat nooit meer voorgehad :up:

                                  15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 194)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.