911 3.2 1987 restauratie…

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 911 3.2 1987 restauratie…

  • Maker
    Discussie

  • bollocks
    Deelnemer

      IMG_20160811_153355.jpg

      Update
      De 911 is in Merchtem geraakt… zo een huur-autoambulance is toch gemakkelijk… geen gepruts met een aanhangwagen om 100m achteruit door een smalle oprit te rijden…. electrische takel die het werk voor je doet, veilig vast zetten en vooral stabiel rijden…. wie er eentje te huur zoekt… ACM Cars in Bornem…

      Karretje afgezet bij Auto Tech, in afwachting van plaats en tijd staat hij droog en in goed gezelschap…
      Dit is ook de eerste keer dat ik hem onder garagelicht zag… de lak ziet er in elk geval een stuk beter uit dan ik gehoopt had… en het polieren is zelfs nog niet gedaan… enkel de wondersteen gebruikt en op het eerst zicht zelfs geen swirls gemaakt… goed gedaan zou ik zo zeggen… Natuurlijk moest het eens regenen terwijl ik onderweg was…. is hij terug vuil…. en dat zonder dat hij gereden heeft….

      IMG_20160811_181023.jpg

    15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 194)
      • Aan de volgers tot het bittere einde… laat ons hopen dat het niet te bitter wordt….
        Vandaag ritje van 420km gereden, questie van het blokje gerodeerd te krijgen… 😉

        390 probleemloze kilometers… voorbeeldig gedrag, verbruik iets minder dan een volle tank…. valt beter mee dan ik gehoopt had… gewillige motor die reageert op alle bevelen van de gaspedaal, bochten zijn veel gezelliger dan met de dd, en de asfalt in Nederland ligt een stuk beter dan bij ons, geloof me…. al is dat geen nieuws dat ik nu vertel….

        De laatste 30km…. Antwerpen voorbij, gelukkig geen file… ondanks het uur dat we er langs reden…. A12 op richting Brussel…. en de gekende rode lichten…. Tijdens het aanschuiven aan één van die lichten, begint de ventilator plots sneller te draaien…. beetje verwarde blikken tussen mij en mijn vrouw, is dit normaal? Geen idee….misschien extra koeling nu we stilstaan? Blijft toch een luchtgekoelde boxer hé…. Groen licht en we rijden door…. plots rook uit de linker verluchtingsrooster…. 😯 sh*t; wat is dat…. onmiddellijk gestopt op een van de vluchtstroken, contact onmiddellijk af en plots kwam er een rookpluim uit de rooster van de luchthapper boven het kofferdeksel…. paniek???? Kofferdeksel open en onmiddellijk stroomonderbreker ingeschakeld….

        Na grondige inspectie bleek het nergens warm te zijn, er kwam geen rook meer te voorschijn… wat zou dit geweest zijn?
        Rustig de volledige wagen nagelopen voor en achter, nergens iets abnormaals te zien…. stroom weer aangesloten … geen nieuwe rook…. zal dus vermoedelijk geen bedrading of dergelijke geweest zijn, anders had dit onmiddellijk weer beginnen roken… motor terug gestart, alles normaal…. geen rook meer en geen rare geluiden….

        Beslist om de laatste kilometers toch maar naar huis te rijden…. en dan heb ik gemerkt dat de ‘koude lucht’ ventilator het niet meer deed…. vermoedelijk probleem gevonden…. af en toe hoorde ik de ventilator al eens wat lawaai maken, schreeuwen of huilen zoals je wil, het schuren van een ventilator tegen een rand… vermoedelijk is die vastgelopen bij het sneller beginnen draaien aan de rode lichten, waardoor de motor beginnen doorslippen is… met als gevolg een verbrande motor? Zou de rook van daar gekomen zijn? Geen idee….
        Dat wordt dus open gooien en controleren…. als ik ooit eens 5 minuten (of een namiddagje) tijd heb, in elk geval, de zekering van de blower (7) zal in afwachting van de definitieve vaststelling van het probleem, verwijderd worden… in de zomer heb ik geen achterruitverwarming nodig en dat het lichte van de schakelaar niet brand, daar heb ik tijdelijk geen last van…. zolang er maar geen stroom meer naar die motor loopt….

        Gelukkig niet ernstig, maar het doet toch raar als je plots rook ziet tevoorschijn komen in je cabine…. :bounce:

        Iemand gelijkaardige ervaringen?

          proficiat en bedankt voor het delen van je vooruitgang, we blijven dit volgen tot het bittere einde :up:

            Ik heb je restauratie met veel belangstelling gevolgd. Proficiat met het mooie resultaat! :applaus: :up:

              Mooi mooi, geweldige klasse :respect2:

              Kan natuurlijk ook zijn dat ik een ietsje bevooroordeeld ben 😳

              Soit, geniet van de auto en veel veilige kilometers :driver:

                Moooooi, nu maar genieten :driver: :driver:

                  Knap werk ! En idd…eerst wat genieten :coolness:

                  Wim

                    Dat rijden en genieten zeker doen, en voor schandaal zul je zeker niet rijden, heb wel al andere exemplaren gezien. :up:

                      Voila…proudly we present to you…..

                      My beauty

                      IMG_20170718_155328.jpg

                      linksachteraanbewerkt.JPG

                      rechtsachterbewerkt.JPG

                      IMG_20170718_155433.jpg

                      IMG_20170718_155441.jpg

                      En nu eerst een beetje profiteren voor we aan de carrosserie beginnen….

                      :driver: :driver: :driver:

                        dat is nu eens fijn te horen, mocht je niet weten waar naar toe, dan kom je bolide maar eens tonen, je weet mij ondertussen al wonen hé.., de koffie staat klaar.. :up: :up:

                          Vandaag interieur terug geplaatst, nummerplaten er op en een eerste ritje met mijn vrouwke…. alle twee in de wolken! :happydance: :happydance: :happydance:
                          Hier en daar nog wat kleine zaken die moeten bekeken worden…. benzinemeter springt op en neer op slechte wegen… of is dit normaal? Olieniveau meter werkt soms wel, soms niet…. vermoedelijk slecht contact in de fischkes aan de vlotter…. maar verder alles mooi zoals het hoort, oliedruk 1+ het toerental, mooie rechtuitstabiliteit, fantastisch gedrag in de bochten (zonder hem al te veel op te jagen… moet nog roderen hé) , remmen beginnen ingereden te zijn… is wel gewoon worden zo zonder moderne rembekrachtiging zoals op de dd, …
                          samenvatting: een jaar hard werken wordt beloond, en eindelijk kan ik de geneugten van een oude 11 leren kennen…. zalig gevoel! :respect2:

                          Morgen buitenkant nog een beetje opfrissen, McGuiars staat al klaar…. en dan kan ons verlof beginnen…. denk dat ik/wij niet veel thuis zullen zijn…. :driver: :driver: :driver:

                          :drink:

                            Een echte gentilemen die man met balle… euh bollocks bedoel ik :up:

                              die dikke zoen wou ik toen al geven, maar die glasplaat…. :bounce: (stel je deze smiley voor met een glasplaat ipv een stenen muur)
                              en bloemekes…. ik weet van iemand die er werkt dat ze alles wat ze aangeboden krijgen MOETEN weigeren… zou kunnen rieken naar omkoping…. maar ik heb haar wel een HEEEEEEEEEL dikke bedankt gezegd per telefoon :applaus:

                                allemaal goed en well met het “credo”, dat heb ik thuis ook meegekregen…, maar ik zou ze toch een boeketje bloemen gaan geven, en een dikke zoen… :happydance: :happy:

                                  da durf ik hier nie zeggen…. 😳

                                  Nee, gewoon veel geluk gehad dat die dame wist waarover het ging, zelf ooit die ingevoerde wagens heeft moeten ingeven na homologatie en zich nog herinnerde hoe dat destijds ging (oude pv nummers) , ik gewoon heel vriendelijk was, heel vriendelijk vroeg of ze dat eens kon nakijken, als het niet ging, dat het dan ook maar zo was maar dat de hoofdreden was dat ik ook naast de parking wil kunnen rijden….vandaag, morgen en de komende jaren ook…. MAAR vooral dat ik de oude installatieattesten nog had van TUV en Cargraphic Gmbh
                                  (Ik heb het niet op de vrouw af gevraagd, maar ik denk dat ze zelf ook oldtimer liefhebster is…. ze wist direct over welke wagen het ging)

                                  Ik ben opgevoed met het credo: “Als jij vriendelijk bent tegen de mensen, zijn de mensen dat voor jou ook – en dan kan je nadien nog altijd ambetant worden” en een tweede credo: “NEEN heb je, JA kun je krijgen, maar dan moet je het durven vragen – en desnoods een beetje druk zetten” 😉 Dit maal is het gelukt zonder die toevoegsels….. :engeltje:

                                    Dat is een :up: meevaller… en nu eerlijk, hoeveel keer heb je naar dat dametje geknipoogd ?

                                  15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 194)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.