Weer een stapje dichter… vandaag langs geweest bij DIV-antenne om wagen laten in te schrijven
Kantoor met 3 loketten… 2 jonge poppekes en een iets oudere dame, alle drie beschikbaar en toch maar gekozen voor de oudere dame, …. vraag me niet waarom, een voorgevoel?
Roos formulier afgegeven, oud inschrijvingsbewijs…. geen probleem, alles mooi ingevuld….
In vak X10 staat “enkel voor oldtimer” (door de keuring) en vermelding V9 = Euro 2 (manueel bijgeschreven :engeltje: )…. vriendelijke dame begint gegevens in te voeren en plots kwam het volgende gesprek op gang:
D: Ha meneer, die Euro 2 die staat niet in de gegevens in de computer…. zijn ze dat vergeten in te vullen vroeger misschien?
ik: Ja, waarschijnlijk wel… in 1998 toen de wagen ingevoerd werd, was er nog geen sprake van, dus hebben ze dat niet overgenomen van de Fahrzeugbrief
D: Ja, ik zie het, dat is nog een oud erkenningsnummer voor eenmalige keuring. Ik heb die vroeger zelf ook ingegeven. Daar kunnen we eigenlijk niks aan veranderen. Was er iets speciaal dat die als eenmalige keuring moest gehomologeerd worden?
ik: Ja, vermogen is hoger en daarom kon niet met gewone homologatie. Normaal 170kW, deze heeft 174kW
D: Ja, ik zie het…. Hoe weet je dat het een Euro 2 is? Heb je nog kopie van fahrzeugbrief?
ik: Neen, dat niet. Ik heb het aangevraagd in Duitsland maar ze bewaren maar 7 jaar, en bij jullie diensten in Brussel is er een bewaartermijn van 8 jaar. Het is dus onmogelijk hier nog aan te geraken, MAAR Ik heb hier een attest van TüV met vermelding van de Euro norm om op Fahrzeugbrief aan te passen.
D: Laat eens zien? (ik geef attest af) Dat heb ik nog nooit gezien, maar het ziet er wel officieel uit, stempels en handtekeningen zijn echt…. ik zal een proberen…
Ik: Normaal zagen jullie alleen de Fahrzeugbrief, dit is het attest waarmee die aangepast moest worden in Duitsland. In elk geval bedankt om te bekijken wat mogelijk is, maar als het niet lukt dan is het ook zo hé…. rijtaksen veranderen er toch niet door wegens oldtimer…. ik wil het enkel vermeld hebben om binnenkort nog ergens anders te mogen rijden dan ‘op de parking’
D: (glimlach van begrip….) Wacht even… iets veranderen kunnen we niet, maar iets dat nog niet ingevuld is kunnen we wel toevoegen…. Ja, het lukt, Ik kan het veranderen, maar ik weet niet of het blijft staan als ik de volgend stap moet zetten, “klik enter”, ingeven gegevens bevestigen “klik JA” …. tot nu toe lukt het…. voila, je nummerplaat is aangevraagd… best even controleren op je inschrijvingsdocument wat er op staat… ik hoop voor jou dat het gelukt is…; Veel plezier met de wagen!
Ik: Dat vind ik nu eens sympathiek, heel hartelijk bedankt! :first: :applaus: :applaus: :applaus: :happydance: :happydance: :happydance:
(wou ze nog een dikke kus geven, maar er stond een dikke glasplaat tussen ons….)
Om maar te zeggen dat er een hemelsbreed verschil is tussen medewerkers bij dezelfde dienst en de moeite die ze willen doen voor hun klanten…. van botweg “nee”, zonder ook maar open te staan voor argumenten, naar ‘we zullen eens zien, lukt het niet, we hebben dan toch geprobeerd’….. Er zijn nog goede zielen in deze wereld! :respect2:
Of hoe soms eens kiezen voor een oudere dame met ervaring nog altijd beter is dan een groen blaadje 😉
En nu dus in spanning de postbode afwachten…. :popcorn: