911 3.2 1987 restauratie…

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 911 3.2 1987 restauratie…

  • Maker
    Discussie

  • bollocks
    Deelnemer

      IMG_20160811_153355.jpg

      Update
      De 911 is in Merchtem geraakt… zo een huur-autoambulance is toch gemakkelijk… geen gepruts met een aanhangwagen om 100m achteruit door een smalle oprit te rijden…. electrische takel die het werk voor je doet, veilig vast zetten en vooral stabiel rijden…. wie er eentje te huur zoekt… ACM Cars in Bornem…

      Karretje afgezet bij Auto Tech, in afwachting van plaats en tijd staat hij droog en in goed gezelschap…
      Dit is ook de eerste keer dat ik hem onder garagelicht zag… de lak ziet er in elk geval een stuk beter uit dan ik gehoopt had… en het polieren is zelfs nog niet gedaan… enkel de wondersteen gebruikt en op het eerst zicht zelfs geen swirls gemaakt… goed gedaan zou ik zo zeggen… Natuurlijk moest het eens regenen terwijl ik onderweg was…. is hij terug vuil…. en dat zonder dat hij gereden heeft….

      IMG_20160811_181023.jpg

    15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 194)
      • en gelijk heb je :up:

          super!!

            Gekregen is een groot woord… volgens document dat ik heb (en dat echt wel ECHT is en geen fake) zou op de Farhzeugbrief al EURO2 moeten gestaan hebben, maar aangezien daar niet meer aan te geraken is, moet je op het op een andere manier proberen… en dat is gelukt! Eigenlijk bedrieg ik de boel niet, ik vraag gewoon waar ik recht op heb…. :engeltje:

            XXX

              Top, een Euro 2 norm gekregen voor uw oudje.
              Super dame daar :up:

                das fijn te horen… :up: :up:

                  Soms zit het mee, prettig geregeld!! :applaus:

                    En dat goede nieuws wordt bevestigd…. postbode net langs geweest…. op documenten duidelijk vermeld: Milieuklasse: Euro 2!

                    :happydance: :happydance: :happydance:

                    Antwerp (en bij uitbreiding alle andere LEZ zones op komst) , here we come, ge kunt mij tot in 2025 al niet meer kl**en :ass:

                      Super! Lijkt toch alvast goed nieuws! 😀

                        Weer een stapje dichter… vandaag langs geweest bij DIV-antenne om wagen laten in te schrijven

                        Kantoor met 3 loketten… 2 jonge poppekes en een iets oudere dame, alle drie beschikbaar en toch maar gekozen voor de oudere dame, …. vraag me niet waarom, een voorgevoel?

                        Roos formulier afgegeven, oud inschrijvingsbewijs…. geen probleem, alles mooi ingevuld….
                        In vak X10 staat “enkel voor oldtimer” (door de keuring) en vermelding V9 = Euro 2 (manueel bijgeschreven :engeltje: )…. vriendelijke dame begint gegevens in te voeren en plots kwam het volgende gesprek op gang:

                        D: Ha meneer, die Euro 2 die staat niet in de gegevens in de computer…. zijn ze dat vergeten in te vullen vroeger misschien?
                        ik: Ja, waarschijnlijk wel… in 1998 toen de wagen ingevoerd werd, was er nog geen sprake van, dus hebben ze dat niet overgenomen van de Fahrzeugbrief
                        D: Ja, ik zie het, dat is nog een oud erkenningsnummer voor eenmalige keuring. Ik heb die vroeger zelf ook ingegeven. Daar kunnen we eigenlijk niks aan veranderen. Was er iets speciaal dat die als eenmalige keuring moest gehomologeerd worden?
                        ik: Ja, vermogen is hoger en daarom kon niet met gewone homologatie. Normaal 170kW, deze heeft 174kW
                        D: Ja, ik zie het…. Hoe weet je dat het een Euro 2 is? Heb je nog kopie van fahrzeugbrief?
                        ik: Neen, dat niet. Ik heb het aangevraagd in Duitsland maar ze bewaren maar 7 jaar, en bij jullie diensten in Brussel is er een bewaartermijn van 8 jaar. Het is dus onmogelijk hier nog aan te geraken, MAAR Ik heb hier een attest van TüV met vermelding van de Euro norm om op Fahrzeugbrief aan te passen.
                        D: Laat eens zien? (ik geef attest af) Dat heb ik nog nooit gezien, maar het ziet er wel officieel uit, stempels en handtekeningen zijn echt…. ik zal een proberen…
                        Ik: Normaal zagen jullie alleen de Fahrzeugbrief, dit is het attest waarmee die aangepast moest worden in Duitsland. In elk geval bedankt om te bekijken wat mogelijk is, maar als het niet lukt dan is het ook zo hé…. rijtaksen veranderen er toch niet door wegens oldtimer…. ik wil het enkel vermeld hebben om binnenkort nog ergens anders te mogen rijden dan ‘op de parking’
                        D: (glimlach van begrip….) Wacht even… iets veranderen kunnen we niet, maar iets dat nog niet ingevuld is kunnen we wel toevoegen…. Ja, het lukt, Ik kan het veranderen, maar ik weet niet of het blijft staan als ik de volgend stap moet zetten, “klik enter”, ingeven gegevens bevestigen “klik JA” …. tot nu toe lukt het…. voila, je nummerplaat is aangevraagd… best even controleren op je inschrijvingsdocument wat er op staat… ik hoop voor jou dat het gelukt is…; Veel plezier met de wagen!
                        Ik: Dat vind ik nu eens sympathiek, heel hartelijk bedankt! :first: :applaus: :applaus: :applaus: :happydance: :happydance: :happydance:
                        (wou ze nog een dikke kus geven, maar er stond een dikke glasplaat tussen ons….)

                        Om maar te zeggen dat er een hemelsbreed verschil is tussen medewerkers bij dezelfde dienst en de moeite die ze willen doen voor hun klanten…. van botweg “nee”, zonder ook maar open te staan voor argumenten, naar ‘we zullen eens zien, lukt het niet, we hebben dan toch geprobeerd’….. Er zijn nog goede zielen in deze wereld! :respect2:

                        Of hoe soms eens kiezen voor een oudere dame met ervaring nog altijd beter is dan een groen blaadje 😉

                        En nu dus in spanning de postbode afwachten…. :popcorn:

                          Aflevering X, jaargang 2…(tja, de tijd vliegt, intussen een jaar en 3 maanden bezig aan het project)

                          The beast is back!
                          Sinds vorige week is het 11je thuis, nu krijgt ze rustig de tijd om kennis te maken met mijn ander speeltje…. mijn amerikaans raspaardje…

                          Vorige week begonnen aan het interieur, alles wat los ligt of hangt verwijderd om grondig te kuisen.
                          Hier en daar wat kleine herstellingetjes doen, de gekende problemen met de bakjes aan de deuren, tapijtjes hier en daar terug vast lijmen, … iedereen die het gedaan heeft weet wel wat ik bedoel.

                          Zetels moeten heel grondig gereinigd worden (de schillem op het leder is dan al weg, de sporen en de geur zijn dat nog niet… dieptereiniging is aangewezen. Leder is al gereinigd met witte azijn, supper ontvetter en sporendoder…. goed laten uitdrogen, en dan met ledercleaner erop…. vermoedelijk meerdere keren om het resultaat te hebben dat ik wil…

                          Volgende week nummerplaat aanvragen en dan kunnen we bollen….

                          btw, EURO2 mag ik vergeten…. ondanks attest van Tüv…. een halsstarige medewerkster van de dienst homologaties bleef bij hoog en bij laag beweren dat een euro norm niet kan veranderen :bounce: er zijn anders genoeg bedrijven die leven van het inbouwen van kat en roetfilters, de Vlaamse overheid geeft het zelf aan op hun site, laat een roetfilter inbouwen, ze geven er zelfs subsidies voor…. wou niet in discutie gaan…. de parking is voorlopig nog altijd groot genoeg… afwachten wat de BFOV gedaan krijgt in zijn strijd tegen het LEZ???

                            En het verhaal gaat dus verder….

                            Vandaag levering gekregen van een nieuw oliereservoir, een nieuwe vlotter en een nieuwe dichting, besteld bij Van Kessel (bedankt voor de tip, Drip) en zal één van de komende dagen gemonteerd worden en dan zou het moeten bingo zijn….

                            Ondertussen nog altijd aan het proberen om de 11 op EURO2 te krijgen.
                            Een 911 3.2 van 87 met katalysator ‘af fabriek’ had een Euro2 norm, de mijne had die kat niet, dus Euro0. Ware het niet dat er in 97 een kat ingebouwd werd met een TüV keuring en attest bij.
                            De originele Fahrzeugbrief werd aangepast maar bij het invoeren werd enkel het verhoogde vermogen overgenomen en niet de Euro norm… was toen nog geen interesse in….
                            Vandaag de dag speelt dat echter wel een grote rol, met de invoering van steeds meer LEZ (niet alleen A’pen, er zijn er nog die volgen), kan ik straks alleen nog ‘op de parking’ rijden….
                            Via dienst Geschillen van het DIV geprobeerd info te verkrijgen, wat, waar , hoe, ….
                            Intussen hebben ze ginder een copy ontvangen van de TüV attesten en is de aanvraag in onderzoek. ….

                            En zo blijft ne mens bezig hé….

                            Het einde komt in zicht…. en zelfs mijn vrouw begint de kribels te voelen…. “Duurt het nu nog lang, wanneer kunnen we nu eindelijk eens gaan rijden?” (of bedoelt ze shoppen? 😉 )

                            Voor het vervolg van dit verhaal, stem terug af op dezelfde zender en volg de wedervaren van een 11je in de volgende episode van ….

                            :drink:

                              Geef mij dan maar

                              images.jpg

                              en de reis zal ik wel maken…. :happy:

                                Maiden_Voyage_(Hancock).jpg

                                7 juli op Gent Jazz! Grootste nog levende Jazz legende. Vorige passage stond de tent daar op stelten.

                                  Benieuwd naar foto’s van de maiden-voyage.

                                    Injectoren, benzinepomp, oliereservoir…
                                    Hopelijk stopt het daarmee en kan je eindelijk de baan op.

                                  15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 194)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.