911 3.2 1987 restauratie…

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 911 3.2 1987 restauratie…

  • Maker
    Discussie
  • IMG_20160811_153355.jpg

    Update
    De 911 is in Merchtem geraakt… zo een huur-autoambulance is toch gemakkelijk… geen gepruts met een aanhangwagen om 100m achteruit door een smalle oprit te rijden…. electrische takel die het werk voor je doet, veilig vast zetten en vooral stabiel rijden…. wie er eentje te huur zoekt… ACM Cars in Bornem…

    Karretje afgezet bij Auto Tech, in afwachting van plaats en tijd staat hij droog en in goed gezelschap…
    Dit is ook de eerste keer dat ik hem onder garagelicht zag… de lak ziet er in elk geval een stuk beter uit dan ik gehoopt had… en het polieren is zelfs nog niet gedaan… enkel de wondersteen gebruikt en op het eerst zicht zelfs geen swirls gemaakt… goed gedaan zou ik zo zeggen… Natuurlijk moest het eens regenen terwijl ik onderweg was…. is hij terug vuil…. en dat zonder dat hij gereden heeft….

    IMG_20160811_181023.jpg

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 194)
  • XXX

      Misschien eens bij Van Kessel informeren, zit qua prijs goed.
      Nieuwe 695,-
      https://www.vankesselsportscars.com/motor/olie-systeem/olietank-en-oliepomp/91110700626-olietank-911-83-89.htm

      Heeft normaal ook 2de hands liggen.

        En toch is het niet gelopen zoals gepland….

        Technische controle: OK – da’s al een hele geruststelling,
        Zo goed als alles gecontroleerd…. lichten, mistlichten, uitstoot, banden, vering, claxon (en die werkte niet, gelukkig niks op gezegd), remmen… noem maar op….
        Toen Serge de controleur vroeg of de P er nog even zou tegen kunnen, antwoordde hij: Nog een paar jaartjes? ‘t Is miljaarde bijna ne nieuwen…. ‘t zal nog ni zijn dat die nog lang mee kan!
        (doet toch altijd plezier om dat te horen zeggen)

        Na de keuring terug naar de garage. Toen ik ‘s avonds de papieren ging ophalen kwam de kleine nog met een laatste verrassing: Olie onder de rechter achterkant…. :bounce:

        Terug de brug op om na te kijken…. shit man, het 30 oude oliereservoir blijkt toch verder aangetast te zijn dan het er uit zag… door het opnieuw rijden en doordat er (eindelijk) weer druk op de olie komt, is gebleken dat het oude reservoir de druk toch niet meer aan kan…. en heeft de geest gegeven…. lek!

        De zoektocht naar een nieuw oliereservoir is begonnen…
        bij FG in Zaffelare hebben ze nieuwe liggen, zal daar eens gaan kijken….

        So, the story isn’t ended jet….. :popcorn:

          Jaja, wil eerst nog wel eens foto’s zien van het beestje. :think:

            +1! :drink:

              Sjappoo man, ben blij in jou plaats dat ie klaar is en dat je nu kan gaan beginnen te genieten, ik had er het geduld nooit voor gehad, ik wens je veel veilige kilometertjes en veeeeeeel plezier :up: :up:

                Congratz, dit mooie beestje uit z’ slaap gewekt, zal niet weten wat ‘m overkomt nu ie weer mag ronken, en de rijder helemaal in de wolken, kan me er iets (lees veel) bij voorstellen, top ! Op naar nog meer plezier zeggen we dan :first: :driver: :applaus: :applaus: :applaus:

                  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

                    @Timpie, bedankt voor de tip, zal ik zeker eens gebruiken :up:

                      Voila…. laatste dagje sleutelen zit er op…. :happydance:

                      olie vervangen, bandjes op druk gezet, testritje naar pompstation…. hij is weer 100€ meer waard (lang geleden dat ik nog benzine moest tanken – al meer dan 20 jaar dieselrijder – is die echt zo duur geworden 😯 ) om dan vast te stellen dat de benzinemeter nog altijd ‘leeg’ zegt ipv ‘4/4’…. vlotter?
                      Terug naar de garage om motor wat bij te stellen, durft al eens pingelen bij stoppen, iets rijker gezet, draait nu mooi in ralenti.
                      Olie verder laten opwarmen – eer die oliethermostaat open gaat, wordt een mooi excuus als ik mijn olie eens ga peilen… “schat, ik ben een uurtje weg, efkes olie controleren voor de rit van morgen….” – en vervolgens bij gieten tot het juiste niveau. Benzinemeter even bekeken…. slecht contact op de stekker… beetje liggen aan prutsen en weer ok…. meter geeft aan dat hij vol is… maar waarom blijft het lichtje dan branden dat hij leeg is???? :think:

                      En dan de grote vuurproef…. rit van een uur, zaaaaaaaaaaalig….. doet perfect wat hij moet doen, wegligging ok, schakelen ok, remmen ok al moeten die nog ingereden worden, gasrespons ok, … Joepieeeeeeee (en dat is geen reclame voor dat jongerenmagazine)

                      Zo fier als een gieter terug naar de garage…. en een flesje gekraakt op de goede afloop! :drink:

                      Volgende week naar de keuring en dan kunnen we beginnen spelen….

                      :driver: :driver: :driver: :driver: :driver: :driver: :driver: :driver: :driver: :driver: :driver: :driver: :driver: :driver: (ja, ik weet het) :driver: :driver: :driver: :driver: :driver: :driver: :driver: :driver: :driver: :driver: :driver: :driver: (ik weet van geen ophouden) :driver: :driver: :driver: :driver: :driver: :driver: :driver: :driver: :driver: (en ge moest die gelukzalige glimlach op mijn smoel zien) :happydance: 😆 :happydance: 😆 :happydance: 😆 :happydance: 😆 :happydance: 😆 :happydance: 😆 :happydance: 😆 :happydance: 😆 :happydance: 😆 :happydance: 😆 :happydance: 😆 :happydance: 😆 :happydance:

                      Tim

                        Tip voor de Fuchs velgen, inwrijven met vaseline, werd destijds trouwens door porsche geadviseerd. Je zal zien dat de rand als nieuw wordt…

                        Veel plezier met de P

                          Cool Runnings! :driver: :happydance:

                            @WD 1970, Tja, je kan niet blijven sleutelen he… “bijna jammer dat hij af is” :bounce: wat ga ik de komende weekends moeten doen?????
                            Ik denk dat ik het weet…. GENIETEN van al het werk dat we geleverd hebben! :happy:
                            (en die rode 944 zal nog wel effekes blijven staan…. :sarcastisch )
                            Heb ik een ander project… ja, terug wat crediet opbouwen thuis, ben genoeg zaterdagen weg geweest… heb al gezegd dat als ze graag eens gaat shoppen, ik met plezier zal rijden…. met de P natuurlijk! Groot voordeel: kleine koffer, kan ze niet veel meebrengen (of we moeten meerdere keren gaan shoppen, en dat is dan ook weer een voordeel, kan ik terug rijden zonder uitleg te moeten geven…. 😉 )

                            Velgen van de wagen gehaald en vandaag de Bridgestones SO2 N3 gemonteerd bij Donckers in Temse (hebben ze zelfs op stock liggen, hebben een regelmatige klant voor deze banden). En zelfs hier blijft mijn 11je moeilijk doen…. blijkbaar kunnen de nieuwe balanceertoestellen niet overweg met mijn oude Fuchs velgen…. volgens competuter 14″ voorwiel???? Manueel instellen gaat blijkbaar niet meer… de vooruitgang zeker…. Gelukkig nog een oud toestel ter beschikking…. mooi uitgebalanceerd en lood geplakt…. op de schuine kant zodat het lood maar vastkleeft op de twee buitenste randen…. stom! Die blijven nooit lang hangen…. morgen reserve lood halen en eens kijken of ik ze niet beter kan plakken, desnoods een beetje bol zetten om meer velg te raken….

                            Ondertussen ook Iron-X in huis gehaald en uitgetest…. werkt heel goed, herken mijn eigen velgen niet meer…. op een zwarte velg zie je weinig remstof, maar als je de velg rood/paars ziet worden, dan weet je wel dat er een pak op gekleefd zat…

                            Setje Meguiars Brilliant Solutions Paint Restoration Kit staat al klaar om de buitenkant ook eens onderhanden te nemen…
                            Ik weet voorlopig dus nog wat gedaan…

                            Uiteraard stopt het verhaal hier nog niet… zet je rustig neer, neem een :popcorn: en lees het vervolg binnenkort ….

                            :up:

                              Vader zal sowieso happy zijn met de eerste rit die hij meerijd,vaderdag of niet!! Geef hem een eerste rit bon op vaderdag ! ( bij die dure fles gin natuurlijk) bijna jammer dat hij af is ,het was een van de mooiste relaas om te volgen op het forum! Heb je geen ander project op het oog , misschien die rode 944 die opzij bij serge staat …werk genoeg aan ! :happydance:

                                Weer een stapje dichter…

                                Nieuwe pomp geïnstalleerd en mijn 11je zoemt weer als nieuw.
                                De defecte pomp was een recuperatiepomp die als we ze onder stroom zetten, wel draaide, maar blijkbaar toch niet om kon met de emotionele druk om deze schone slaapster weer wakker te maken…. noem het plankenkoorts of faalangst, kan me niet schelen, er zit een nieuwe speler in de ploeg, en die doet het wel!

                                Normaal deze week de nieuwe bandjes er op (zullen toch Bridgestones worden) en dan een laatste controle, nog een oliewissel en dan de technische controle…. verzekering en inschrijving….
                                en dan ….. :happydance: :driver: :driver: :happydance: :driver: :driver: :happydance:

                                Zal waarschijnlijk net te laat zijn om mijn vader zijn eerste rit cadeau te doen op Vaderdag…. jammer, had mooi geweest….

                                  @bollocks : je hebt er waarschijnlijk al wat duiten ingestoken, maar hij mag gezien worden. Prachtige 911.
                                  Dit schatje heeft een tijdje stil gestaan, een nieuwe benzinepomp en filter zou ik vanaf het begin van de restauratie al vervangen hebben.
                                  Volgende week >> :driver: :driver: :driver: :driver: :driver: :driver:

                                15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 194)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.