Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › 911 3.2 1987 restauratie…
- Dit onderwerp bevat 194 reacties, 35 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 5 maanden geleden door J.
-
MakerDiscussie
-
30 augustus 2016 om 02:45
Update
De 911 is in Merchtem geraakt… zo een huur-autoambulance is toch gemakkelijk… geen gepruts met een aanhangwagen om 100m achteruit door een smalle oprit te rijden…. electrische takel die het werk voor je doet, veilig vast zetten en vooral stabiel rijden…. wie er eentje te huur zoekt… ACM Cars in Bornem…Karretje afgezet bij Auto Tech, in afwachting van plaats en tijd staat hij droog en in goed gezelschap…
Dit is ook de eerste keer dat ik hem onder garagelicht zag… de lak ziet er in elk geval een stuk beter uit dan ik gehoopt had… en het polieren is zelfs nog niet gedaan… enkel de wondersteen gebruikt en op het eerst zicht zelfs geen swirls gemaakt… goed gedaan zou ik zo zeggen… Natuurlijk moest het eens regenen terwijl ik onderweg was…. is hij terug vuil…. en dat zonder dat hij gereden heeft…. -
MakerDiscussie
-
Eindelijk hé, en dit kleine euveltje zal de pret weldra niet meer bederven.
Mooi werk gedaan hoor :up:@ Dirk I,
Yep, heel zeker, jammer genoeg wel… het is de pomp. 🙁Alle zekeringen en contacten zijn opgekuist tijdens de restauratie, houders beetje naar binnen geplooid om zeker contact te maken en behandeld met contactspray om blijvend te beschermen.
De manier waarop hij stil viel deed al denken aan benzineprobleem… als een motor stilvalt van de ene seconde op de andere, is het vaak een elektrisch probleem, als een motor ‘uitdooft’, is het meestal brandstofprobleem….
De zekering was ook een van de eerste zaken de we gecontroleerd hebben toen het probleem aan de pomp bleek te liggen.
Door rechtstreeks stroom op de pomp te zetten, gemerkt dat ze wel ‘aanslaat’, maar niet draait… en als die pomp niet werkt, krijgt ‘the beast’ geen eten, en dan wil die niet werken, hoe zou je zelf zijn…. 😉Een zekering had goedkoper geweest… :bounce:
en inderdaad, hopelijk snel ergens te velde IRL….
In afwachting van the real thing, keep following the story! :popcorn:
Moooooiiii :first:
Enneu, zeker dat het de pomp zelf is ? Anders zekering N° 6 eens bekijken :think:
Zelf voorgehad onlangs , snorde en spinde dat het een lieve lust was en dan plots; niks nada riente :bounce:
Zekering zat los, daardoor slecht contact als ze warm werd ………. even achter gezocht hoor :popcorn:
Suc6 en ik hoop de auto binnenkort eens IRL te kunnen bewonderen :up:
Bijna, biiiiiijna…. maar net niet :bounce:
Zijplaat gemonteerd, ok
Lichtbalk mistlampen: ok
Afstelling koppelingspedaal: ok
Lichten afstellen: ok
Check of alle lichten branden: alles behalve nummerplaatverlichting…. en daar is al eens aan geprutst geweest precies, al 2 schroeven de kop uit gedraaid…. zullen het maar zo laten en proberen, als de controle niks zegt, laten zoals het is….
Batterij geladen: ok
Benzine: ok
Sleutels en startonderbreker: ok
Garageplaten: ok
Motor starten: ok
Vertrekken in garage: ok
Eerste kilometers op de baan: ok
Rechtuitstabiliteit: ok
Remmen: ok
Oliedruk: ok
Temperatuur: okAlles goed :happydance: …. we rijden terug richting garage om bij en tevreden een glas te drinken op de goede afloop…. :drink:
Op de terugweg…. haperingen 🙁 , motor krijgt precies geen eten meer… stilvallen 😯 en laten uitbollen naar parkeerplek naast de weg…. miljaarde, wat nu weer?????? :think: :think: :think: :think:
Benzine? ok
Batterij? ok
Startmotor? okWilt niet starten… te voet naar garage, en terug met depaneur om de P naar huis te trekken om verder de onderzoeken….
Andere DME relais gestoken om te proberen…. juist hetzelfde… hier zit het probleem dus niet
Ontsteking: ok
Benzine is er nog in, maar ze geraakt niet aan de motor…. bezinepomp nakijken…. juist ja, hier zit de dader… pomp vastgelopen.
Gierigheid bedriegt de wijsheid zeggen ze wel eens…. we hadden een occasiepomp gestoken die nog werkte (test gedaan), maar blijkbaar eens onder belasting gaf ze toch te geest. … nieuw pomp besteld, komt volgende week binnen….Besluit van wat we dachten het laatste weekend in de garage geweest te zijn….
Tot de laatste moment zal de P zijn kopke uitwerken, als we dachten dat dit een eenvoudige restauratie zou worden, dat zal hij nu eens bewijzen dat dat niet het geval is/was/zal zijn (precies of we wisten dat nog niet 😉 )Maar als hij rijdt, rijdt hij fantastisch… motor spint als een kat in ze zomerzon, wegligging is als op rails, bandensleet is mooi over volledige oppervlakte van de banden, …. klaar om vele kilometers plezier mee te beleven….
Het steekt niet op een weekje meer of minder…. volgend weekend dan maar verder uit testen en afstellen.
Btw, zo de eerste keer in al die jaren terug in het zomerzonnetje… het deed pijn aan de ogen (en dan moet hij nog deftig opgekuist worden… blijkbaar wisten ze 30 jaar geleden wat kwaliteitsverf was…. mijn firmawagen van 2 jaar oud is zo proper niet meer….
Ik kan bladerunner enkel maar bijtreden , na zo een grondige aanpak verdient de auto een deftige taxatie.
Ook bij Gert laten doen : Top :first:
Taxatie echt wel aan te raden, je wil je oudje niet als schroot laten uitbetalen na ongeval of diefstal.
Zeer goede ervaringen met:
Gert Beets
Adres:
Mayerlei 136
2640 Mortsel
BelgiëTelefoon:
03/337.47.06
E-mail:
Website:
Omschrijving:
Bij Automotive Consultancy Services kunt u terecht voor:
– waardebepaling/taxatie van uw oldtimer of classic car
– inspectie/diagnose van een oldtimer die u wil aankopen
– schade expertise/rechtsbijstand expertise
– aankoop/verkoopadvies voor oldtimers
– restauratie opvolging
– veilingassistentieJoepie… weer een stapje dichter bij de reveal….
Connectors Hert+Buss terminals 50203914 gevonden…. bij Mercedes :think: (kan me niet schelen vanwaar ze komen, het zijn dezelfde)
Stationair regelaar mooi opgekuist, droog en terug gemonteerd…. mooi! Wist je al dat ik een Zwitserse horloge ga hebben die in Duitsland geassembleerd is en in België gerestaureerd…. :happydance:
Rubbers zullen naar alle waarschijnlijkheid Michelins worden…. Exalto PE2
Volgende zaterdag juist nog een kijken naar afstelling koppelingspedaal (zit iets lager dan de rempedaal en dat is lastig), afstellen lichten, CO² afstelen en meten, nog het rechtse zijpaneel aan de olieleidingen monteren en dan een proefrit….
als alles in orde is, volgende week technische controle en dan kunnen we hopelijk snel de eerste kilometers rijden…
Verzekering 9/10 van bij Erard (96€/jaar oldtimer mits gekoppeld aan andere verzekering – en die is goedkoper dan diegene die we nu hebben….ga juist onze huidige verzekeraar nog de kans geven om te reageren….) met de mogelijkheid om nadien nog een uitbreiding Omnium bij te nemen….maar daarvoor moet ik eerst een taxatie laten doen.
Iemand ervaring hiermee? Eventueel een goed adres?Het begint nu echt wel te kriebelen….
:driver: :driver: :driver: :driver: :driver: :driver: :driver: :driver: :driver:
+1, sjapoo man, deftig werk, ik zou het niet kunnen denk ik….. :up: :up:
Ik heb nog even de posten doorlopen (alles, de foto’kes vooral) en ik moet zeggen: dat ziet er verdomd fantastisch uit!
@Patstoop, neen blijkbaar niet…. af fabriek stalen remcylinders…. inox is een stuk duurder…. en waarom ze niet standaard geplaatst worden (werden?) moeten we gaan vragen aan de ingenieurs die de wagen 30j geleden in elkaar gestoken hebben….
Betreft die banden… tja, moeilijk keuze, iedereen heeft zo zijn mening, N gecodeerde is de keuze heel beperkt geworden voor die 205/55R16 en 225/50R16. Michelin, Pirelli en Conti…. en dat is het. Bridgestone had er, zijn uit productie. Hier en daar zijn er nog wel te vinden, maar hoe oud zijn die al? En ik besef ook dat die 4 ronde zwarte rubbers het enige is dat je wagen op de baan houdt en op tijd laat stoppen… zijn dus belangrijk (Als motor-rij-instructeur heb ik al te veel zaken gezien die ik niet verantwoord vindt.) De conti’s die er nu op liggen hebben nog meer dan 5mm profiel, maar ze zijn 12j oud…. zien er goed uit, geen droogtescheurtjes maar de compound is verduurt…. niet veilig voor zo een wagen…. Ik zoek nog wel even verder…. Alle tips welkom voor goede prijzen….
Alé mannekes, nog efkes geduld en ge kunt hem komen bewonderen op de ene of andere meeting :drink:
Knap werk :respekt: tja …banden dat is zo wat ieder zijn eigen merk naar eigen ervaring en daardoor erg verschillend …mijn ervaring is dat er nogal wat prijsverschil is van dealer tot dealer. Dus als je de set toch niet de volle goesting vind zou ik eens er wat tijd voor uittrekken en goed rondvragen ….
Inox pistons zei je ? Zijn pistons niet steeds in Inox ? (en zo niet, waarom zou men dat dan niet origineel worden gemonteerd ?)
❓Goed bezig. :applaus: :applaus: :applaus:
[quote=”bollocks” post=251640]
Bij uitmeten bekabeling blijkt ook dat er een probleem is met een aarding, opgelost door een brug te maken van de andere kant waar de aarding wel in orde was…
…. zoektocht naar verzekering is inmiddels ook begonnen…
[/quote]
Straf, ik had net hetzelfde met de aarding in de lichtbalk en heb het ook zo opgelost.
Ik betaal bij Vivium verzekeringen +/- 150 euro BA en nog eens 600 euro kleine omnium met een verzekerde waarde volgens taxatie van 65.000 euro. Dit als dagelijks te gebruiken voertuig, geen oldtimer beperkingen.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.