911 3.2 afstellen handrem na plaatsen nieuwe remblokken

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 911 3.2 afstellen handrem na plaatsen nieuwe remblokken

• Maker
    Discussie

• dirk
    Deelnemer

beste Porsche liefhebbers,

ik heb vandaag de remblokken vervangen van de handrem van mijn 3.2 van 1984.
      maar ik krijg de handrem niet afgesteld. kan me iemand vertellen hoe ik juist tewerk moet gaan.
      ik heb het afregeltandwiel in de trommel op de minimum gezet, de 2 handremkabels ingedraaid, ik draai de trommel rond maar slijpt op 1 punt, en als ik handrem optrek heb ik geen rem
      hoe stel ik dit correct af?
      alvast bedankt

Dirk

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
      • bedankt deepee voor de informatie, ik heb een boek van hayes met rode omslag, maar het staat er niet duidelijk in uitgelegd, welk boek heeft u?
        ik heb de stelschroefjes uitgedraaid tot trommel vast stond en dan 4 klikjes terug gedraaid, en dan de stelmoeren op de 2 kabels bijgesteld en de handrem werkt zeer goed nu. ik heb de beschermplaten van de schijfrem dan ook direct laten zandstralen en nadien metaliseren en poederlakken in zwart, de 2 flexibles heb ik ook direct vernieuwd, ik hen nu de remcilinders achter ook gedemonteerd, nu nog juist de dichtingen veranderen en dan terug monteren met nieuwe remblokken, en de remolie vervangen en eigenlijk ben ik vorige week juist begonnen met 1 rem achteraan te demonteren omdat die bleef hangen, maar ja dan ben ik nu toch een tijdje gerust
        nogmaals bedankt aan iedereen voor de snelle antwoorden :up: :up:

erger nog, je kan de oude WSM’s tem model 997 gewoon online vinden; vanaf 991 PIWIS op computer

Wim

deepee :up:

Maar als je zelf gaat sleutelen om kosten te besparen, is het dan teveel geld om een boek te kopen van nog geen € 30,00 euro.

https://www.bol.com/nl/p/porsche-911-1965-89-coupe-targa-and-cabriolet-automotive-repair-manual/1001004000907428/?promo=unknown_818_recentbekeken-MCM-slot_D1_product_4_

Kun je eerst je huiswerk doen voor je ergens aan begint. 💡
            Is precies het zelfde als een auto kopen en nadien gaan mekkeren over de kosten en taksen :popcorn:

handrem1.jpg

handrem2.jpg

handrem3.jpg

Wim

[quote=”golf15015″ post=251223].
                maar ik krijg de handrem niet afgesteld. kan me iemand vertellen hoe ik juist tewerk moet gaan.[/quote]

Sorry, maar als je echt niet weet hoe dit systeem werkt, waarom ben je er dan aan begonnen.
                Zorg dan dat je tenminste een werkplaats handboek hebt om je verder te helpen of te informeren. 💡

Sorry dat ik je hier niet kan me helpen… ik volg hier dus ook mee 😉

Bij de restauratie van de mijne zijn de remmen er volledig af geweest, en volledig terug opgebouwd… alleen was ik er niet bij als de handrem weer gemonteerd werd en afgesteld…., wel weet ik dat alle onderdelen grondig gereinigd en gesmeerd moesten zijn (stelwieltje en de buitenste afstelbout) om de regeling mogelijk te maken…; volgens mij moet je het stelwieltje bijdraaien tot je de remblokken net hoort schuren ( en dus niet op de minimum zetten), als je dan de handrem optrekt (om goed te zijn 3 à 4 klikken) moet je trommel geblokkeerd zijn. Succes in elk geval.

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.