Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › 911 3.2 Onderstel aanpakken – dragers/schokdempers/….
- Dit onderwerp bevat 29 reacties, 13 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 6 maanden geleden door
Eric Gheuens.
-
MakerDiscussie
-
27 juli 2016 om 18:29
Mijn 3.2 ligt niet superstrak op de baan en rijdt/remt niet volledig recht…dus wat is jullie advies?
– Veren
– Rubbers torsie armen?
– Uitlijnen
– Schokdempers mee vervangen? En dan welke kiezen? Auto is voor toeristische rally’s (geen race maar ook geen bompa 😆
What else? -
MakerDiscussie
-
I rest my case
Toch raar dat de haters altijd van die verhaaltjes hebben en anderen niet.
Als de keuring moest geprivatiseerd worden mag je nog steeds niets veranderen aan je auto hoor. Heeft niets met de keuring te maken maar met de NV België :salut: Leer nu toch eens het verschil?Heb je ‘t liever zoals in NL? Waar de keurder degene is die de “mankementjes” ook kan oplossen? Hoe hard ga je daar in ‘t zak gezet worden als onwetend madammeke? Of hoe hard kan je ‘t daar op een akkoordje gooien als de “keurder” een goeie vriend is en je ‘n auto wil verkopen?
Nee nee, de keuring hier is prachtig zoals ze is :up:
autokeuring in Belgie heeft NIKS met autoveiligheid te maken; puur geldklopperij.
vorige week nog een kwartier staan discussieren over het knopje van mijn handrem.
uiteindelijk groene kaart zonder enige opmerking … deuhhh ?technische verbetering aan remmen of ophanging is hier niet toegelaten terwijl dit in NL en D wel mag.
een bekwaam iemand met diploma autotechniek die niet te lui is om z’n handen vuil te maken werkt niet bij de NV Autoveiligheid, maar gewoon in een werkplaats, doet ontwikkeling of revisies, … alles behalve plezier vinden in mee helpen mensen kloten en geld uit hun zakken kloppen.
ik weet van iemand die er gewerkt heeft dat statistieken bijgehouden worden per keurder; diegene die minder dan de anderen afkeurt wordt op het matje geroepen
er worden bij de vleet auto’s afgekeurd voor hun lichten. klanten gaan naar hun garage die niks kan vinden en er ook niks aan doet. men rijdt de auto opnieuw voor op een andere lijn voor herkeuring en daar staan de lichten plots wel goed. tarief voor herkeuring 12,20 euro aub zonder enige rechtvaardiging noch verantwoording !
privatiseer de boel en je zal een heel ander verhaal krijgen tov deze :loser: s met hun regionaal monopolie.:respect2: :respect2: :respect2:
Dacht gisteren al iets gelijkaardigs te antwoorden maar heb dan maar gepast.
Moest de keuring minder hoge toleranties toepassen er vallen daar doden onder de keurders. ‘t Is nu elke keer al een hoop gezaag.
De keuring is een indicatie en net voor ‘t de spuigaten uitloopt zullen ze het wel zien en dan krijgen wij hier het gezeur te lezen:happy:
[quote=”kleinekastenteufel” post=238832]Onze ervaringen zijn al lang dat de autokeuring geen enkele betekenis heeft voor het in optimale staat houden van een voertuig. 🙁 :twisted:[/quote]
Klopt helemaal wat je schrijft, want keuring is alleen voor de technische staat van het voertuig. 💡
En heeft niks met het onderhoud te doen waar de eigenaar moet voor zorgen, en versloft hij dit teveel, zullen ze op een bepaald punt mankementen ontdekken zoals speling op bepaalde delen, verduurde leidingen of slechte (rotte) plekken de carrosserie.En als ze dan iets vinden zijn de mannen van de keuring grote azijnpissers in velen eigenaren hun ogen. :sleep:
@deps911 +1
Begin september moet ik weer, ben eens benieuwd of ze dit jaar iets vinden al 4j achter elkaar groene kaart ….
Ik ga al 5 jaar elk jaar naar keuring..en de auo rijdt prima.
Maar niet perfect…dat gaan nu geregeld worden 🙂Dank voor de tips
@kleinekastenteufel : Ben akkoord , optimale staat is geen garantie maar een globale controle in de keuring geeft mij toch
een gevoel van veiligheid met een wagen van 30 jaar. Ben dan gerust dat de remmen synkroon werken , ophanging spelingvrij is, en de lichten goed staan.Onze ervaringen zijn al lang dat de autokeuring geen enkele betekenis heeft voor het in optimale staat houden van een voertuig. 🙁 😈
indien nodig eerst rubbers vervangen en dan pas uitlijnen; anders rijdt de auto binnen de kortste keren opnieuw als een dweil
Ik zou beginnen met de wagen even te laten uitlijnen en ook even een remtest laten uitvoeren,dan kan je kijken of de remkracht gelijk verdeeld word tussen links en rechts :popcorn: :drink:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.