911 3.2 uit Japan is veilig in belgie gekomen

Home Forum Stel jezelf even voor ! 911 3.2 uit Japan is veilig in belgie gekomen

• Maker
    Discussie

• john
    Deelnemer

De jongens droom een Porsche.
      graag jullie mening en ervaring om aan deze wagen wat aan te passen om hem nog wat mooier te maken.
      na lang zoeken is het deze porsche geworden uit japan. ( was al 5 maanden te koop op internet maar was niet zomaar via google te vinden.)
      911 3.2 1986 (1989 in japan)
      WP0ZZZ91ZGS102544
      Engine number–63603961 ( volgens mij matching nr.)
      airco
      Electric Windows
      RUF 17inc rims (F215/4517 R235/45/17)
      After market seat
      Sabelt seat belt
      Door inside RS type
      After market exhaust
      BILSTEIN shock absorber
      riviera blauw
      prijs?: graag jullie gedachte wat deze waard is. (was een pak beter koop dan hier)
      prijs zal ik na een tijdje vertellen.
      graag jullie mening over aanpassingen die ik in gedachte heb:
      andere kuipzetels
      witte wijzerplaten
      zonneband
      bestickering
      bodembehandeling in de rust periode winter
      tijdelijk met o platen maar in eerste instantie reeds de aanvraag voor gewone platen.
      waar een waarde bepaling laten doen en verzekeren?
      andere meningen steeds welkom.
      alvast bedankt op voorhand.
      John

Attachments:
      • porsche35.jpg
      • porsche30_2012-08-11.jpg
      • porsche21.jpg
      • porsche9_2012-08-11.jpg
      • porsche11.jpg
      • porsche42.jpg
      • porsche50.jpg
      • porsche7_2012-08-11.jpg
      • porsche38.jpg
      • porsche40.jpg
    15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 119)
      • Mooi!
        RS confi overwegen 😉

Proficiat, veel rijplezier er mee :driver:

Wim

Allebei gelukkig zo te zien. :respect2:

Een gelukkige eigenaar… Proficiat!!!

XXX

Badda Bim Badda Boem, NICE ! :relaxman:

Approved!! :first:

ja we hebben hem live gezien bij johan en hij ziet er beter uit dan we verwacht hadden.
                    motor draait gelijk een klokje en de uitlaat heeft een super geluid.
                    de vering is wel aan de harde kant.
                    1 roestblaasje op de c stijl links en wat lak af aan de bestuurdersdeur maar dat doen we wel in de winter zelf.
                    achterlichten worden door johan vervangen.
                    er zit een nieuwe vloerbekleding in.
                    aircopomp is uitgesleten maar weet niet of ik die ga laten staan.
                    bodykit valt zeer goed mee want ik had al bang dat deze te groot ging zijn.
                    zeer tevreden p eigenaar en de vrouw vindt hem ook super (oei, denk dat zij hem ook vaak wilt gebruiken)

2012-09-2417.20.51.jpg

2012-09-2417.29.37.jpg

2012-09-2417.32.06.jpg

2012-09-2417.19.22.jpg

Het is bijna 15 U Ik heb zo’n vermoeden dat John nu al een beetje zenuwachtig is .We wachten op de foto’s .

Als hij van 1986 is is er geen probleem, zowieso de forfaitaire jaarlijkse verkeersbelasting van 33 euro.
                        De mijne is ook van 1986, maar van november, één van de eerste met G50 boite. Deze komt van Duitsland en is op de gewone manier ingeschreven, niet als oldtimer dus. Met een O-plaat heb je teveel beperkingen.

Hoe het zit met een invoer uit Japan weet ik niet maar vermoedelijk zul je langs d’Ieteren moeten gaan, of langs de autokeuring voor een gelijkvormigheidskeuring wat ik gedaan heb. Wel wat geduld hebben, en ik hoor links en rechts dat het tegenwoordig bij d’Ieteren veel sneller gaat.

Maar waarschijnlijk kent Johan dit allemaal veel beter dan ik.

Ik heb een BA verzekering van +/- 150 euro + een kleine omnium van +/-320 euro, ingeschreven als dagelijks voertuig.

dank je wel voor de info.
                          de wagen is van 1986.
                          hij is geimporteerd in japan in 1989.
                          welk land waar hij de eerste 3 jaar geweest is zijn we nog aan het uitzoeken en weten we waarschijnlijk deze middag.
                          de bedoeling was om eerst de belgische papieren aan te vragen en als deze even aan het lopen is alvast de o platen te nemen zodat we toch al wat kunnen rijden.
                          is deze truc goed?
                          hoe heb jij de wagen verzekerd?
                          welke inschrijving?
                          mvg,
                          John

Groot gelijk John.

Als ik je een tip mag geven schrijf hem in op 1 oktober en schrijf hem uit op 31 oktober, dan hoef je geen wegentaks te betalen want ik volg even niet of uw wagen van 1986 dan wel van 1989 is. Indien van 1986 is er geen probleem, dan is het 33 euro jaarlijks , van 1989 is het 968 euro.

[quote=”john.beton.” post=108125]@bladerunner :
                              voor mij telt genieten van de dagen dat we er zijn en nog kunnen zijn.
                              greets John[/quote]

Spannend!!!! En een goede instelling!!!

@bladerunner : morgen om 15 u gaan we voor het eerst kijken naar de wagen bij Dekens Johan.
                                ik heb nogal een druk leven als storemanager in de retail en ben wel in blijde verwachting om hem live te zien.
                                de boot is al niet gezonken en Johan heeft hem veilig naar Hasselt gebracht en gaat hem nu verse olie en klepstelling enz. doen.
                                dan ga ik er max. 1 maandje mee toeren en beginnen aan de winter bezigheden waaronder bodembehandeling, zetels laten overtrekken en mischien er een flinke grote spoiler op de motorkap laten zetten. voor mij mag het wel wat robust zijn.
                                origineel brengt dan wel wat meer in waarde op maar ik heb er eentje gekocht omdat ik er al van toen ik nog een klein manneke was het de tofste racewagen vondt.
                                spaarboekje brengt ook niks op maar een 911 van de oude garde voor mij wel al is het met of zonder spoiler en bodykit.
                                voor mij telt genieten van de dagen dat we er zijn en nog kunnen zijn.
                                greets John

Heb je hem ondertussen al afgehaald? :driver:

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 119)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.