Home › Forum › Porsche Talk › 911 3.2 US papieren
- Dit onderwerp bevat 16 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 11 maanden geleden door Morris52.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Voila ik heb even het nodige opgezocht om je P in te schrijven als Oldtimer
1.Bij het binnenkomen in België, na aankoop van de auto in een andere lidstaat, moet je je altijd aanbieden op een Belgisch douanekantoor naar keuze.
Blijkbaar kan niet elk douanekantoor deze papieren in orde brengen dus dien je je eerst te informereDeze documenten heb je nodig
Het aankoopfactuur (of aankoopbewijs) en eventuele andere handelsdocumenten.
Het origineel buitenlands inschrijvingsbewijs.
Aanvraag tot inschrijving van een voertuig
De identiteitskaart van de persoon die vermeld staat op het aankoopbewijs.De douane kleeft vignet 705 op de aanvraag tot inschrijving (het roze formulier). De douane maakt vak W van de aanvraag geldig en geeft u de aanvraag terug.
Naar de keuring :
De volgende originele documenten moet u kunnen voorleggen :Douanevignet C705 afgeleverd door de Belgische douanediensten;
het volledige buitenlands kentekenbewijs
■voor Nederland : Kentekenbewijs deel I en II of Kentekenbewijs deel I en Uitvoerverklaring;
■voor Duitsland : Fahrzeugbrief + Fahrzeugschein
of Fahrzeugbrief en Abmeldungsbescheinigung
of Zulassungsbescheinigung Teil I + Zulassungsbescheinigung Teil II
■voor Engeland : UK Registration Certificate
■voor Frankrijk : Certificat d’ immatriculation
■voor Luxemburg : Certificat d’ immatriculation
■voor Zwitserland : Permis de CirculationMet dit roze formulier kan je naar DIV (Directie voor de Inschrijving van de Voertuigen).
Belangrijk is dus dat de je naam op het aankoop bewijs staat > JE DOCUMENTEN ZULLEN GEBLOKKEERD WORDEN ANDERS ! ! !
Ga zelfs niet met je documenten naar de doaune om advies , want ook dan blokkeren ze de papieren.Zelfs na het inschrijven kan DIV het voertuig nog blokkeren, bij mijn TVR hadden ze niet genoeg info over mijn motor en nadat ik de platen al had, kreeg ik toch nog een briefje van de DIV dat mijn wagen niet ingeschreven was zolang zij niet over de nodige documenten beschikken.
Als je je wagen als dagelijkse wilt inschrijven , kan je best eerst als oldtimer invoeren en dan op je gemak het nodige doen om de homologatie in orde te brengen.
PS > let er ook even op dat er een chassisnummer is > in de US hebben ze een VINnummer maar in Belgie moet het chassisnummer in het chassis geslagen zijn.
Als je dit officiel wilt doen ben je geld en tijd kwijt en het is niet meer dan met een hamer op een slagnummer te slaan , begrijpen we elkaar ? 😀
Mvg, Guy
Proficiat met de perfecte keuze 😀 😀 😀
Mijne staat op O platen. Ja de mannen met het zwaailicht vragen al wel eens om te stoppen en vragen dan wat je aan ‘t doen bent maar België is België hé, testritje doen lost veel op als uitleg…
Succes met de inschrijving e.a. :relaxman:Beste ik heb zelf eens een mgb gekocht in belgie maar die nog niet ingevoerd was vanuit Engeland
Wanneer ik bij de douane aankwam met mijn papieren , werd deze direct geblokkeerd..
Het is blijkbaar zo dat de persoon die de wagen naar Belgie invoerde de wagen zelf moet dedoauneren.
Een geluk dat de verkoper zo vriendelijk was om zelf nog naar de doaune te gaan en het nodige te doen.
Voor dagelijkse voertuigen is het nog anders . In landen zoals engeland en us hebben ze gee gelijkvormigheidsattest.
Hier moet je je voertuig laten keuren Op centras die homolagatiekeuringen doen.
In belgie wilt dat zeggen veel geduld hebbenMvg guy
Neen, en ik denk dat hierdoor problemen zullen volgen voor latere dagelijkse keuring???
Nee, het is een witte met bordeau interieur. De foto’s volgen ASAP;
Is het deze? Je moet wel even op klikhierop klikken 🙄 [quote=”bully” post=115569]Deze van Hendrik? klikhierop[/quote]
Bedankt voor alle spontane reacties!! In tussentijd gebeld naar douane, keuringsbureau en blijkbaar eerst keuren als oldtimer, vervolgens een gelijkvormigheidsattest of laten goedkeuren als enige voertuig.
Nog een vraagje… Wat als de kilometerteller zowel miles als km/u aangeeft?Kilometerteller vervangen als deze nog in miles is,
andere koplampen, reflectors, pinkers en spiegels moeten een E-keur hebben.Maar zoals je al zei, geen groot probleem om hem op de weg te krijgen.
Laten goedkeuren als enig voertuig geeft vele mogelijkheden.
Het proces-verbaal daarvan vervangt dan het gelijkvormigheidsattest.
Ja, daarom dat ik het ook vraag. Dat “geen probleem” is in het geval dat de wagen op kentteken heeft gestaan in NL. Je gaat zoiezo een homologatie moeten doen, en dit gaat via de keuring moeten gaan, want als ik me niet vergis doet D’Ieteren dit niet meer voor US-wagens. Tenzij ik me vergis …
Zo te lezen heeft ie nog geen NL kenteken gehad,
hij heeft een us auto IN Nederland gekocht..Zoals ik het hier altijd lees gaat dat nog een lange weg opleveren…!!
Ik heb wel telkens gevonden dat het geen groot probleem is om de auto in te schrijven in België vanuit Nederland. De papieren die ik heb zijn o.a. een ‘toestemming tot wegvoering’ met stempel. Het invoerdocument en natuurlijk de factuur. Volgende week naar Douane, dan verzekeraar, en dan schouwing??? of heb ik hetverkeerd voor??
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.