911 3.2 valt stil

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 911 3.2 valt stil

  • Maker
    Discussie
  • Na 2 jaar probleemloos te rijden rij ik gisteren enkel km en valt de motor uit.Na ongeveer 5 min wachten start hij terug en loopt perfekt.Gisterenavond nog toertje gedaan en terug stilgevallen,,,,,niet meer aan de praat gekregen.
    autotrailer op en naar huis,thuisgekomen en start terug.Deze morgen zeker 30km gereden zonder problemen 😈 .Morgen rit met de club,durf niet te starten ermee,,,,,weet iemand raad???
    Groetjes en bedankt.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 39)
    • We gaan da eens proberen,,ik laat wa weten.toch bedankt alvast

        [quote=”straffen” post=101953]kan er iemand eens een foto maken van die DME relais?

        ben aandachtig aan het mee lezen van dit probleem[/quote]Heb jij geen goochel? :sarcastisch klikhierop

        Wim

          Kan inderdaad aan de corrosie liggen, en dat hij daardoor niet altijd even goed doorgeeft.
          Pas wel op dat je ze niet verbuigt.
          En voor bevestigen even wat contactspray op spuiten.

            kan er iemand eens een foto maken van die DME relais?

            ben aandachtig aan het mee lezen van dit probleem

              Hey wim,

              Juist eens de computerdoos eruitgehaald en ik zie 3 kontakten die wat corrosie vertonen,zou het daaraan kunnen liggen????
              Boshnr is 0 261 200 051
              porschenr is 911 618 111 04

              groeten

              Wim

                Wat je nog eens zou kunnen proberen, is het testen van de computer onder je stoel.
                Dus een losse computer even in de meerpolige stekker duwen en dan rijden.
                Moet je natuurlijk iemand hebben die zo’n computer op voorraad heeft of bij een forummer die er eentje op reserve heeft.
                Let wel op het nummer als je dit doet, want moet van dezelfde serie zijn.

                Kun je ook doen met de temperatuur sensor, als test
                Dit inderdaad voor je weer allemaal onnodige kosten maakt.

                Heb het al eerder geschreven, dit soort storingen bij een 3.2 is veel zelf testen en proberen, en kun je niet uitlezen.
                Want in zelfs in een officiële Porsche garage hebben met deze storingen zelf problemen om het te vinden.

                Porsche schrijft niet voor niks in het werkplaats handboek: dat deze problemen moeilijk te traceren zijn.

                  Zit er een alarm in de wagen?

                  Heb zelf een (dure) ervaring met een auto die plots alle dienst weigerde. Bleek uiteindelijk een slecht werkende relais van het (after market) alarm.

                  Het euvel werd pas gevonden na het uitvoeren van diverse nutteloze herstellingen. 😥

                    Misschien eens een specialist raadplegen, nu heb je waarschijnlijk al veel vervangen dat misschien niet nodig was.

                      Dat zijn inderdaad zeer ambetante pannes ,in alle geval succes met de herstelling .Hopelijk zijn hier mensen die je verder kunnen helpen .

                        hallo, hier kevin

                        ik heb vanmorgen een testrit gedaan met de 911, maar ben jammer genoeg maar enkele km’s ver geraakt.
                        terug hetzelfde verhaal, alles werkt perfekt tot plots de wagen in 1 keer stil valt… na een 5tal min. wachten terug geprobeerd en meteen starte de wagen. ik reed terug naar huis en na 3 tal km terug hetzelfde… deze maal meteen eens proberen de starten, tevergeefs.
                        na 5 tal minuten sloeg hij direkt aan. maar deze keer viel hij na 500 meter weer uit en had hij er volledig geen zin meer in, hoe lang ik ook wachtte.
                        de wagen getakeld en naar huis gebracht. eens thuis wilde hij nog niet starten.( dit allemaal in de voormiddag)
                        als mijn pa rond 18u thuis kwam nog steeds niks. ik kom 21u thuis, en hij start van eerste keer. nu mag ik hem 10 maal stilleggen en terug staren, geen enkel probleem…
                        wat ik heb vervangen is de 2 sensoren op vliegwiel, delco en rotor.
                        ik denk nu richting bobijn of computerdoos of zou de warmte sensor op de 3de cilinder nog rare kuren hebben? als ik de motor doe draaien en de fische van de warmtesensor uittrek begint hij lelijk te draaien en grijs roken, maar dit is normaal toch?
                        wat kan ik nu nog proberen want het is moeilijk zoeken omdat hij maar nu en dan kuren heeft, ik weet nooit als ik iets verander, het wel geholpen heeft…

                        mvg kevin

                          kevin heeft alles gedemonteerd en gemonteerd,nieuwe sensoren,delco en rotor.Hij gaat morgen gaan testen,,,hopelijk lukt het want hij moet beginnen werken van 13u tot 21u.Resultaten volgen :respect2:

                          Wim

                            De 2de die je los haalt en waar niks met gebeurt is de speed sensor, dus normaal.
                            De andere (stilvallen motor) moet inderdaad naast de de kroon zitten, die heeft op het vliegwiel andere meetpunten als de speedsensor, en het is die scheve wat waarschijnlijk de boosdoener is.
                            Let wel op met monteren dat deze precies 0,8mm vrije speling heeft, dus niet meer of minder.

                            Maak ook zekering 11 eens goed schoon, dat is de zekering van het systeem, dus van voorkant naar de ruit toe tellen.

                            Meet ook de rotor van de ontsteking even na, moet minimaal 1KOhm zijn, dus het liefst 1,en nog wat erachter.

                              Hey wim,

                              Kevin gaat vanavond de sensors vervangen,delco en rotor.

                              wat is de functie van de 2de sensor? ALS de motor draait en ik trek de fiche van de eerste sensor uit trek, valt de motor meteen stil, die ik hetzelfde van de andere sensor gebeurd er niks… is dit normaal?
                              wat ik ook gezien det de onderste sensor mooi voor de kroon op het vliegwiel staat, en de bovenste sensor staat rechts naast de kroon, m.a.w op niets gericht. dat lijkt mij ook niet echt logisch of heb ik het mis?

                              groeten

                              Wim

                                Dan moet je voor de ontsteking de bovenste van de 2 hebben op het vliegwiel.
                                Dus zeg maar degene die het dichtst bij de 2 bevestigingsbouten zit.

                                Dat is de reference sensor, en die zorgt ervoor dat het elektronisch systeem de impuls krijgt om een vonk te geven op de bougie.

                                Maar als je ze vervangt, doe het dan alle 2, het is soms net als bij lampen. 😉

                                  deze namiddag vertrokken,45km ver,,,were in panne,5min wachten en kan dan enkele km rijden.Ben zo thuisgeraakt in 7 keer :driver: mijn vraag,,,als we 1fiche van de sensoren op het vliegwiel verwijderen,,,valt de wagen direkt stil,,als we de andere verwijderen veranderd er niets.Als we stilvallen hebben we geen ontsteking.Ik denk aan een sensor maar welke??De bobijn is oke,hebben we vervangen……………..

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 39)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.