911 3.2 valt stil

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 911 3.2 valt stil

• Maker
    Discussie
  • Na 2 jaar probleemloos te rijden rij ik gisteren enkel km en valt de motor uit.Na ongeveer 5 min wachten start hij terug en loopt perfekt.Gisterenavond nog toertje gedaan en terug stilgevallen,,,,,niet meer aan de praat gekregen.
    autotrailer op en naar huis,thuisgekomen en start terug.Deze morgen zeker 30km gereden zonder problemen 😈 .Morgen rit met de club,durf niet te starten ermee,,,,,weet iemand raad???
    Groetjes en bedankt.

9 reacties aan het bekijken - 31 tot 39 (van in totaal 39)
    • Deze morgen nog 120km gereden :driver: straat in straat uit. NIETS 8)

Deze namiddag de rit,,,ik hou jullie op de hoogte vanavond,,,,

Wim

Het kan meerder oorzaken hebben natuurlijk.

Kan ook de hal gevers zijn op het vliegwiel, die durven ook wel eens te gaan flippen als ze warm worden, dus lees aan het verslijten zijn.
        Je kunt dan proberen ze even om te wisselen, en kijken of hij dan start.

Verder kan de temperatuursensor op de 3de cilinder gaan flippen.
        Hier zijn allemaal bepaalde waardes voor om te meten.

Heb je eigenlijk al getest op het moment hij niet meer start, je nog een vonk hebt van de bougie kabel.
        Dit kun je makkelijk testen door een bougie kabel los te halen, en er even een andere losse bougie in te duwen, hoef je er geen voor uit te draaien.

Veel succes!!! DME relais…. Bedankt voor de tip..

Verdorie Franky dat is triest ik hoop dat je hem kan klaar krijgen tegen morgen !De bobijnen of delco ?alle relaix contacten kuisen of inspuiten met contactcleaner ,ik zou het verder ook niet weten ,In het slechtste geval de daily nemen he .
            groetjs en veel succes .

Heb ik reeds vervangen,dacht daar ook direkt aan(heb die altijd mee op aanraden van cabriowim ) De rotor was wel vervuild en heb ik proper gemaakt,denk toch aan het uitvallen van de ontsteking,voor hij gistteren stilviel heb ik 100m ervoor een knal gehoord,,,

Wim

Sluit mij bij bovenstaande aan, DME relais zit onder de bestuurders stoel, en zit vast met een M10.
                Heeft een dubbele werking voor ontsteking en benzine pomp aansturing, deze kost €17.50 en lag ook bij mij in dashboard kastje.

Anoniem

Bij een 3.2 denk ik altijd eerst aan het DME-relais..
                  Makkelijk te vervangen en niet duur dus best dat proberen voor je andere (dure) dingen vervangt.
                  Ik heb er altijd eentje reserve in de auto liggen…

Weet niet of er een krukassensor aanwezig is bij uw wagen. Maar ik heb wat jij beschrijft eens voorgehad: was defecte krukassensor.

Dit is inderdaad niet leuk .
                      Kan je niet direct een antwoord geven .Ergens een sensor die defect geraakt ?

9 reacties aan het bekijken - 31 tot 39 (van in totaal 39)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.