911 3.2 valt tijdens rijden stil

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 911 3.2 valt tijdens rijden stil

  • Maker
    Discussie

  • jan
    Deelnemer

      sedert een jaar in het bezit van een fantastich goede 3.2, maar
      sedert een paar weken doet volgend fenomeen zich voor.
      Tijdens het rijden valt de wagen gewoon stil, laten uitbollen naar de kant.
      kan gewoon direct weer starten en verderrijden tot het probleem zich (soms) opnieuw voordoet.
      Heb het soms al na een paar kilometer en andere kerel kan ik lange afstanden
      rijden zonder dat het zich voordoet.
      Iemand een idee ?

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 60)
      • Daarnet nog even gekeken en er is licht in de duisternis…

        Heb de luchtfilterkast met lmm gedemonteerd, overal eens goed tussen gekeken of alles qua kabels en leidingen op hun plaats zitten, en wss bij het bewegen vd kabelboom reageerde hij, bleef niet draaien maar “sprak” eens. Dan de kabelboom nog eens over en weer bewogen en opnieuw reactie… Het moet dus ergens aan de kabelbundel liggen.
        Gekend probleem aan bepaald stuk? Kwestie vd oplossing sneller op te sporen en te herstellen.

        Ik vrees ook dat de bundel enkel te demonteren is met uitgebouwde motor/bak? Of heb ik het mis?

          Inderdaad, opgeven is geen optie…
          Deze had ik nog niet gelezen, zat gisterenavond nog wat pistes te bedenken, en het reeds verwijderde alarm systeem was daar één van.
          Anyway, de aanhouder wint.

          Verdere verloop volgt :up:

            het is soms lang zoeken, ook voor specialisten en mensen met een groot doorzettingsvermogen.
            heb je deze topic als eens doorgelezen ?

              Het probleem is nog steeds niet verholpen…
              Laatst heb ik de sensors bracket gedemonteerd om te zien of het topje als referentiepunt voor het bdp nog aan het vliegwiel hangt, maar is zo… Het was wel wat vuil dus hoopte ergens dat dit een slecht contact gaf, maar tevergeefs.

              Ook heb ik de benzinedruk gemeten en deze komt op 2.5bar, zou dus ok moeten zijn.

              Tja, nu weet ik het niet meer.

                [quote=”de_koen” post=225353]ruikt de wagen naar benzine als je start ?
                om te testen of je injectors signaal krijgen kan je even meten met een testerlampje op de connector, als het lampje zwak aangaat bij starten worden ze aangestuurd…

                1bougiekabel loshalen, een bougie insteken en tegen massa houden en zien of ze vonkt tijdens starten…

                Zit het originele alarm in er nog in ? Slot in de deur en unit aan de ruitenwissersmotor[/quote]

                Het probleem is dat er geen injectorpulse is op de fiches, ontsteking is er.
                De reden moet sowieso ergens tussen de motronic en de injectoren liggen.
                Slecht contact, galgever(s) toch slecht ondanks twee nieuwe…
                Heb nog geen tijd gehad om eraan verder te doen, maar op een avond in de loop vd week hoop ik de oplossing te vinden.

                  ruikt de wagen naar benzine als je start ?
                  om te testen of je injectors signaal krijgen kan je even meten met een testerlampje op de connector, als het lampje zwak aangaat bij starten worden ze aangestuurd…

                  1bougiekabel loshalen, een bougie insteken en tegen massa houden en zien of ze vonkt tijdens starten…

                  Zit het originele alarm in er nog in ? Slot in de deur en unit aan de ruitenwissersmotor

                    [quote=”de_koen” post=224932]volgens mij schakelt de ecu de injectors naar massa
                    maw de + is constant, ik denk niet dat deze ook uit de ecu komt
                    je zou dus eens + er op kunnen zetten[/quote]

                    Inderdaad, ik meette op de connectoren, maar eigenlijk zijn deze constant +, wanneer men start, zorgt massa voor pulsen.

                      Ik vrees dat het een naald in een hooiberg wordt.
                      Soit, des te aangenamer als het probleem verholpen is.

                      Ik hou jullie op de hoogte. (Intussen blijven tips welkom 😉 )

                        volgens mij schakelt de ecu de injectors naar massa
                        maw de + is constant, ik denk niet dat deze ook uit de ecu komt
                        je zou dus eens + er op kunnen zetten

                        Wim

                          @Noah, staat allemaal met elkaar in verbinding van injectie, halgevers, relais en computer.
                          Als er iets kapot is of weigert zal deze niet starten.

                          Dus zul je denk ik net als wij moeten gaan meten op circuit.
                          Dus met meter op piepje, en zo kun je de onderbroken draad lokaliseren mocht het dat zijn.

                            Is inderdaad verwijderd ;), bedankt Wim voor de link, had deze nog niet gezien. Het probleem bij mij is dat er geen pulse is bij de fiche naar de injectoren. Ik denk niet dat een galgever ermee te maken heeft, of heb ik het mis? Want ontsteking is er wel en als ik de fiche naar de galgever uittrek is er geen vonk…

                            Het enige dat ik kan denken, is een onderbroken draad tussen motronic en injectoren.

                            Grt

                              “supprimeren” komt van het Frans “supprimer”, ofte “verwijderen” 🙂

                              Wordt in het Vlaams vrij vaak gebruikt, zoals “suudorans” in Nederland 🙂

                              Wim

                                (Gesupprimeerd)………..Bedoel je daarmee dat het er niet meer in zit, of niet meer werkt. 😳

                                Want heb sinds vandaag een nieuw woord bijgeleerd. 8)

                                Verder hadden wij laatst ook zoiets,en hier de link.

                                https://porscheforum.be/forum/4-911/125197-hulp-gevraagd-opgelost?limitstart=0

                                Misschien heb je er wat aan.

                                  [quote=”cabrio wim” post=224692]Zit er een (after market) alarm in je Porsche.[/quote]

                                  Zat erin bij de vorige eigenaar, maar had deze al gesupprimeerd en er verder geen problemen mee gehad tot nu.

                                    [quote=”Ghost” post=211827]

                                    Hier is de breuk overduidelijk, maar vaak zijn ze pas te zien met een vergrootglas.
                                    Bij de minste twijfel gewoon opnieuw solderen. 😉

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 60)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.