911 3.2 valt tijdens rijden stil

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 911 3.2 valt tijdens rijden stil

• Maker
    Discussie

• jan
    Deelnemer

sedert een jaar in het bezit van een fantastich goede 3.2, maar
      sedert een paar weken doet volgend fenomeen zich voor.
      Tijdens het rijden valt de wagen gewoon stil, laten uitbollen naar de kant.
      kan gewoon direct weer starten en verderrijden tot het probleem zich (soms) opnieuw voordoet.
      Heb het soms al na een paar kilometer en andere kerel kan ik lange afstanden
      rijden zonder dat het zich voordoet.
      Iemand een idee ?

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 60)
    • Wim

Zit er een (after market) alarm in je Porsche.

Ik had de temp. sensor vervangen en daarmee was het opgelost.
          Maar… Laatst wou ik de wagen eens verzetten van plaats en wou niet meer aanslaan, twee sensors (galgevers) meteen vervangen, sokkel laten zitten questie dat ze niet verzet worden… Maar geen resultaat, ik dacht dan aan de motronic dus deze binnengebracht bij Bercu, de prijs viel goed mee in vergelijking met wat sommigen vragen voor een occasie exemplaar, en meteen terug als nieuw. En,… :wtf: geen positief resultaat, het probleem is dat de injectoren geen stroom krijgen, dus nu weet ik het even niet meer.

[quote=”FirstP” post=211809]Los van hetgene Deepee al aangeeft kan het ook altijd nog een probleem zijn met de Motronic waar de soldeerpuntjes slecht contact geven (heb ik enkele jaren geleden problemen mee gehad) . Is ook al eens aan bod geweest op het forum.
            Moest dat het probleem zijn kan je bijvoorbeeld naar Bercu in Antwerpen.[/quote]

Cold solder joints is de mooie naam van dit fenomeen.
            Kan je ook zelf verhelpen hoor.
            Soldeerbout even op alle soldeerpunten houden zodat de solduur terug smelt en contact maakt.

[quote=”FirstP” post=211809]Los van hetgene Deepee al aangeeft kan het ook altijd nog een probleem zijn met de Motronic waar de soldeerpuntjes slecht contact geven (heb ik enkele jaren geleden problemen mee gehad) . Is ook al eens aan bod geweest op het forum.
              Moest dat het probleem zijn kan je bijvoorbeeld naar Bercu in Antwerpen.[/quote]

Cold solder joints is de mooie naam van dit fenomeen.
              Kan je ook zelf verhelpen hoor.
              Soldeerbout even op alle soldeerpunten houden zodat de solduur terug smelt en contact maakt.

als je zelf een beetje moeite doet dan vind je van alles over de Hall Timing Sensor – Camshaft Position KLIK

als je zelf een beetje moeite doet dan vind je van alles over de Hall Timing Sensor – Camshaft Position KLIK

Bedankt voor de tips… Ter info, als ik het contact aanzet zoemt de benzinepomp, maar toch slaat hij niet aan… Ik las in een vorig topic iets van hall gevers, misschien daar verder zoeken, alsook de temperatuursensor…
                    Mvg

Bedankt voor de tips… Ter info, als ik het contact aanzet zoemt de benzinepomp, maar toch slaat hij niet aan… Ik las in een vorig topic iets van hall gevers, misschien daar verder zoeken, alsook de temperatuursensor…
                      Mvg

F

Los van hetgene Deepee al aangeeft kan het ook altijd nog een probleem zijn met de Motronic waar de soldeerpuntjes slecht contact geven (heb ik enkele jaren geleden problemen mee gehad) . Is ook al eens aan bod geweest op het forum.
                        Moest dat het probleem zijn kan je bijvoorbeeld naar Bercu in Antwerpen.

F

Los van hetgene Deepee al aangeeft kan het ook altijd nog een probleem zijn met de Motronic waar de soldeerpuntjes slecht contact geven (heb ik enkele jaren geleden problemen mee gehad) . Is ook al eens aan bod geweest op het forum.
                          Moest dat het probleem zijn kan je bijvoorbeeld naar Bercu in Antwerpen.

FF de zoekfunctie van PFB gebruiken en dan bots je snel op soortgelijke topics als DEZE, …

FF de zoekfunctie van PFB gebruiken en dan bots je snel op soortgelijke topics als DEZE, …

Vandaag opnieuw het probleem gehad, na een rit van pakweg een kwartier, de motor stil gelegd, en na een paar min. wou ik terug wegrijden, maar sloeg niet meer aan… Dme vervangen, maar niks veranderd…
                                Iemand een idee?
                                Alvast bedankt

Vandaag opnieuw het probleem gehad, na een rit van pakweg een kwartier, de motor stil gelegd, en na een paar min. wou ik terug wegrijden, maar sloeg niet meer aan… Dme vervangen, maar niks veranderd…
                                  Iemand een idee?
                                  Alvast bedankt

Hallo, ik heb recent een gelijkaardig probleem gehad met mijn 3.2.
                                    De motor viel stil, maar bij opnieuw starten sloeg de motor niet aan. Pas na een kwartier ofzo…
                                    Ik heb na het lezen van dit topic, 2 dme relais besteld, ben benieuwd of het opgelost is.
                                    Of kan dit fenomeen nog aan iets anders liggen, want ik las bij anderen met dit probleem dat starten wel onmiddellijk ging?

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 60)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.