911 3.2 valt tijdens rijden stil

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 911 3.2 valt tijdens rijden stil

• Maker
    Discussie

• jan
    Deelnemer

sedert een jaar in het bezit van een fantastich goede 3.2, maar
      sedert een paar weken doet volgend fenomeen zich voor.
      Tijdens het rijden valt de wagen gewoon stil, laten uitbollen naar de kant.
      kan gewoon direct weer starten en verderrijden tot het probleem zich (soms) opnieuw voordoet.
      Heb het soms al na een paar kilometer en andere kerel kan ik lange afstanden
      rijden zonder dat het zich voordoet.
      Iemand een idee ?

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 60)
      • Hallo, ik heb recent een gelijkaardig probleem gehad met mijn 3.2.
        De motor viel stil, maar bij opnieuw starten sloeg de motor niet aan. Pas na een kwartier ofzo…
        Ik heb na het lezen van dit topic, 2 dme relais besteld, ben benieuwd of het opgelost is.
        Of kan dit fenomeen nog aan iets anders liggen, want ik las bij anderen met dit probleem dat starten wel onmiddellijk ging?

[quote=”nonnino” post=133452]Als het een bougie of bougiekabel is dan draait ie toch op 3 poten en dat is hier niet het geval ! :?:[/quote]
          was een antwoordje op jouw tekst:
          Ik heb de motor gestart, deze startte direct en bleef mooi in rallentie lopen, als ik wil gas geven heeft die de neiging van backfire achtig te zijn en ik geraak niet aan 3500 toeren zonder te stotteren :bounce: 🙄

Als het een bougie of bougiekabel is dan draait ie toch op 3 poten en dat is hier niet het geval ! ❓

bij mij was het een bougie kabel die wat doorgeschuurd was tegen de motor.

Wim

2.7 heeft nog geen DME relais want is nog K-tronic.

Dus probleem zla aan iets anders liggen. 💡

Hallo Bladerunner,
                  IK ben deze morgen speciaal vroeger opgestaan om te gaan kijken vooraleer ik ging werken en onder de zetel is niets te zien, is het misschien omdat het een Targa is van 1975 en daarme de relais ergens anders geplaatst is. Ik heb de motor gestart, deze startte direct en bleef mooi in rallentie lopen, als ik wil gas geven heeft die de neiging van backfire achtig te zijn en ik geraak niet aan 3500 toeren zonder te stotteren :bounce:

Misschien gewoon eens onder de zetel kijken? :coolness:

No problemo 😉
                      Ik heb wel geen idee waar het DME relais zit. Als ik hier goed opgelet heb zou het onder één van de voorzetels moeten zitten.

Hallo Mush,
                        Ik maak geregeld tikfouten, (het Mush), het ligt aan de klavier, sorry daarvoor

Het Mush
                          Weet je per toeval de DME relai zitten van een 911-Targa 2.7 van 01/1976? Is het ook onder de zetel bestuurder?
                          Ik maak me ongerust dat aan de symptomen hierbij beschreven mijn wagen het ook zitten heeft. Namelijk bij koude start slaat die direct aan en draait mooi, en als de motor warm is en ik durf aan de gaspedaal komen dan valt ie stil :bounce:
                          Bedankt op voorhand voor je respons.

Attachments:
                          • image_2013-06-07.jpg

Ik ken het fenomeen van in de flipperwereld 8) maar wist niet dat auto’s hier ook last van hadden.
                            Het fenomeen heet: “cold solder joint”

PB

Dat warm/koud wel en niet werken van een relais heb ik ooit gehad in mijn VTec.
                              Bleek dat bij het warm worden van het relais het soldeersel binnenin geen contact meer maakte.

(breuklijn was duidelijk zichtbaar met een vergrootglas). Op de foto zie je aan de rode pijltjes deze breuklijn.

Eens hij afgekoeld was gaf het soldeersel normaal door, even terug hersolderen br8 daar dan de oplossing. 😉

jan

dit is echt wonderbaarlijk , nieuwe DME erin en het lijkt alsof
                                je een andere wagenhebt. Wat zo’n klein doosje niet doet !
                                Aan allen, bedankt voor de tips, maar ga hier afsluiten, ga een ritje met mijn karretje doen.

tot later

[quote=”janick” post=130171]heb dit ook al eens voor gehad, zitten 2 relais in het doosje, eentje voor de algemene stroom ECM en eentje voor de benzinepomp, de eerste moet sluiten om de 2 de van de benzinepomp ook te laten werken.
                                  Je haalt de omhulsing eraf en je maakt contact met je 12 v batterij + op de 86 en de – op de 85 dan zie je of hoor je een klik en moet je 30 en 87 kunnen doormeten.Bij de 2 de + op de 87 en – op de 85b dan moet je de 2de horen klikken en de stroom kunnen doormeten tussen de 87b en de 30
                                  zoniet DME defect en vervangen[/quote]

Deze test kan best goed werken …omdat je die wss uit voert met een “koud” relais ….

Stilvallen tijdens een rit – DME relais gerelateerd – komt o.a. door warmte ….

Het relais met de ronde pootjes is inderdaad het juiste voor de Carrera 3.2 … voor de 944, 968, 964 en 993 hebben ze platte pootjes :coolness:

Anoniem

[quote=”PatrickB” post=130274]Paraplu? bedoel je zo’n “mietjesdrooghouder” ? :mrgreen:[/quote]

Ook gene gentlemen hé gij..
                                    Das voor mijn vrouw, dat ze die boven mijn hoofd kan houden als ik uit de auto stap . 😉

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 60)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.